Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kadun lapseni nimeä

Vierailija
26.07.2014 |

Hävettää kirjoittaa tämä. Kun lapsi syntyi helmikuussa, nimi tuntui uudelta ja erikoiselta. Nyt tiedän jo 3 samannimistä, joista 1 syntynyt viime vuonna ja 2 omani jälkeen. :'( En tajunnut että se on näin suosittu trendinimi. Enkä halua vaihtaakaan nimeä kun lähipiiri on jo tottunut nimeen.

Kelleen koskaan käynyt samoin?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha: D

Vierailija
22/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulle kävi ihan samoin. Ja luokallaan on kolme sen nimistä. Erilailla taitaa olla kirjoitettu.

kyl mua häiritsi alussa, mutta on ne harvenneet ne yhteen sattumiset nyt iän myötä.

katso Väestörekisterikeskuksesta, että onko niitä paljon annettu.

sitä vaan on niin herkkäkuuloinen oman lapsen nimelle. En usko, että niitä ihan hirveesti on.

monet ei välitä tollaesesta. 

Meillä on yhdellä lapsella ihan perinteinen nimi, mitä on ennemmän...eikä se haittaa...kun sen tietää...ehkä tos on just se haittaavana tekijänä, kun kuvittelee antavansa harvinaisen ja sit sitä onkin ympärillä.

mä en ole kuullut yhtään sen nimistä kuin sun lapsi on.

ihan yksimaailmassa nimeä ei oikein pysty antamaan.... Tai sit sen pitää olla outo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nimen ei tarvitse olla mikään ainutlaatuinen. Mutta paras olisi sellainen nimi joka ei liity voimakkaasti johonkin tiettyyn ikäluokkaan, vaan nimi jota on kohtalaisen tasaisesti eri ikäisillä, ja jonka ihmiset yleensä tunnistavat erisnimeksi.

Eli ei ole vain tietyn ajan muotinimi ja sitten sen jälkeen ihan out, niinkuin esim. jotkin Merja, Seppo, Sari, Jari, Joni, Sanna, Nico, Veeti, Peppi, Lumia yms..

Ikävä kyllä AP:n kannalta pelkään pahoin, että Isla on juuri tällainen muotinimi, joka tulee liittymään kiinteästi vain 2010-luvun alkuun, jonka jälkeen nimen suosio laskee nopeasti :/

Vierailija
24/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isla ja Aava on kyllä ihan Jade Jessica -maineessa jo.. Ja Peppi ja Lumia, hih, en edes muistanut et noi oli muotia pari vuotta sitten :D

Vierailija
25/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 02:43"]

Isla ja Aava on kyllä ihan Jade Jessica -maineessa jo.. Ja Peppi ja Lumia, hih, en edes muistanut et noi oli muotia pari vuotta sitten :D

[/quote]

härnäät selvästi. Hihiihii.

napinapi...tykkäät kuitenkin.

Vierailija
26/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaveri, joka on onnistunut nimivalinnoissaan olemaan varsinainen trendsetteri.. Hänellä on Veeti ja Peppi, mutta nämä "pienokaiset" kolkuttelevat jo täysi-ikäisyyden portteja :) Muistan kyllä hyvin sen ajan, kun noilla lapsilla oli mielestäni tosi erikoiset nimet. Ja sitten kaimoja alkoi putkahdella kuin sieniä sateella.. ensin Veetejä, sitten Peppejä. Mutta mitäs tuosta!

Ap, jos tyttö on Islan näköinen ja oloinen ja se on mielestäsi edelleen kaunis nimi, silloin ei ole mitään syytä murehtia asiaa.

Vierailija
27/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä. tappelimme miehen kanssa tytön nimestä ristiäisiin asti, pojalle olisi ollu molempia miellyttävä nimi valmiina ( Olavi). mies ei suostunut Irikseen ja minä taas inhosin yhtä paljon miehen ehdotusta Liisa.  lopulta mies tuli innoissaan luokseni : Senja tai Saimi?! kumpikaan ei erityisesti miellyttänyt, mutta olivathan nuo parempia kuin se mitäänsanomaton Liisa joten valitsin Senjan. no nyt kaduttaa. kyseessä on mummonimi,  terveyssidemerkki ja tyttöparka elää sen kanssa koko loppuelämänsä!!! :(

toivon todella, että tämä uusi tulokas on poika ...

Vierailija
28/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä helvetin takia se nimi pitää valita vain sen takia että se on erikoinen??! Eikö voi valita kivaa nimeä mistä itse tykkää ja ajattelee sopivan lapselle, ihan sama onko niitä 10 vai 0 samassa kaupungissa? Oot ap nolo ja älä tee enää lapsia. Säälittää noi nykyisetkin/nykyinen jo.

Vierailija
29/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi helvetti jos elämä nyppii nimen vuoksi.. sit on kyllä jotai pielessä enkä tarkoita nimeä.. on se isla aina parempi kuin helvetin monet muut.. turhaan sua nyt perkele se kaduttaa.. ja ei varmaa oo fiksuin veto jossain vauva.fi:ssä kysellä mielipiteitä jostain nimistä.. sen verran provoa porukkaa täällä.. nyt äly hoi.. se on loppupeleissä vaan nimi.. elämässä on tärkeämpiäkin asioita ku ''onko tää ja tää nimi liian yleinen'' voi prkl nyt rupee oikeesti keittää.. morjes

Vierailija
30/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi nimi Seidi?

Vierailija
31/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajattelin että lapsella olisi omalaatuinen nimi eikä trendinimeä. :( Pelottaa että ihmiset kyllästyvät pian tähän nimeen sen trendikkyyden takia ja alkavat pitää sitä rumana kuten nykyään esim. Veetiä tai Jessicaa..."

Lapsellasi on kaunis nimi. Ja on samantekevää, kyllästyvätkö ihmiset vai eivät ja pitävätkö sitä rumana vai ei.

Lähes jokaisella nimellä on oma trendinsä. Mulla on erittäinen harvinen nimi, vaikka se onkin suvusta, mutta sain pitää sen vain n. 10v. jonka jälkeen saman nimisiä tulee tuon tuostakin vastaan ja vielä useasti. Eikä harmita lainkaan. Kyllästyminen tai rumuus on lähinnä ihmisen korvien välissä, eikä sillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Vierailija
32/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islam

Vierailija
33/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kaduttaa, kun pojallamme on kolmantena etunimenä ex-appiukon nimi. Jos olisin tiennyt, että tulee ero, en olisi siihen suostunut.

Vierailija
34/103 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 00:14"]

Mitäpä väliä silläkään, että luokalla olisi vaikka kuusi samannimistä tyyppiä. Kotona todennäköisesti on vaan se yksi ainut ihminen, jolla on se suosikkinimi.

[/quote]

Minun luokallani ala-asteella oli kuusi Saria.

Vierailija
35/103 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nimi?

Vierailija
36/103 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kai sen kertoa kun on niin trendikäs nyt ettei kukaan tunnista...

Isla.

Vierailija
37/103 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko Isla? ....

Vierailija
38/103 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 3 oli siis AP. Ap

Vierailija
39/103 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isla on kaunis nimi. Älä turhaa kadu tai häpeä sitä. Ole ylpeä lapsestasi ja hänen kauniista nimestään!

Vierailija
40/103 |
26.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, jos jollain toisellakin on sama nimi?