Jos jollakin toisella asiakkaalla on jäänyt esim paidanhelma huonosti niin, että pikkarit vilkkuu, kehtaatko mennä mainitsemaan asiasta?
Tai niin että rinnat vilkkuu, eikä asiakas ei itse huomaa sitä? Vai annatko asian olla ja hymähdät itseksesi vaan?
Kommentit (11)
Millaisen paidan alla pikkarit voi oikein vilkkua?
Yhden kerran huomautin hienovaraisesti yhdelle tytölle jonka lyhyen hameen helma oli jäänyt käsilaukun alle jumiin niin että peppu näkyi, ja hän oli hyvin kiitollinen. (olen 5-kymppinen mies)
Tietenkin sanon! Olisko susta kiva vilautella, eikä kukaan sanoisi mitään? Nauraisivat selän takana ja pahimmat ottaisivat kuvia
Vierailija kirjoitti:
Siis missä?
Yleensä missä tahansa julkisella paikalla, esim kaupassa. Ap
Olen kaupassa sanonutkin yhdelle naiselle jonka hameenhelma oli jäänyt ylös. Hän oli kovin kiitollinen siitä, että kerroin.
Tottakai. Itselläni oli jäänyt joulukuusen köynnöspaketti kiinni talvitakin tamppiin.
Olin kiitollinen, että eräs rouva tuli siitä sanomaan, sekin tuntui nololta, vaikka mitään en vilautellut.
Tottakai, se on sitä toisen ihmisen ns. pyyteetöntä auttamista.
Voi vain kuvitella, miltä itsestä tuntuisi, jos vaikka kiireessä olis mennytt-paita nurinpäin päälle tai muuta vastaavaa, tosi hassua.
Kyllä sanoisin ihmiselle: Että anteeksi, mutta oletko huomannut että sulla on t-paita nurinpäin päällä, tai mikä se asia nyt onkin.
Olisin itse tosi kiitollinen siitä, että myös minulle huomautettaisiin.
Miksi nimenomaan "asiakkaalla"? Miksei kenellä tahansa ihmisellä missä vain?
Ja vastaukseni on kyllä, ehdottomasti kerron, jos näen tuollaisen tapauksen, eihän siinä mitään "kehtaamista" ole. Itselleni on tultu kertomaan, mistä olen ikikiitollinen.
Sanoisin, mahdollisimman huomaamattomasti ja ohimennen. Ja toki toivoisin, että joku vastaavasti huomauttaisi minulle jos paitani olisi väärinpäin, sukkahousut roikkuisi housunlahkeesta tai vessapaperi laahaisi kengänpohjassa.
Kyllä, koska toivon että itselleni myös sanottaisiin. Kerran eräällä naisella roikkui pitkä pätkä wc-paperia housunkauluksesta. Huomautin ystävällisesti mutta nainen ilmeisesti jotenkin meni lukkoon tilanteesta tai nolostui huomauttamisesta. Uskon että jälkikäteen oli kiitollinen.
Miten asiakkaana oleminen liittyy tähän?
Ja miten olisi jotenkin noloa tai häpeällistä huomauttaa ihmiselle että hänellä on tissit tai perä paljaana??
Siis missä?