Laittaisitko rippijuhlien kahvipöytään tarjolle sokeritonta vai sokerillista limsaa?
Ja kuinka monta eri lajia, riittääkö esim. pelkkä cola-juoma? Juomina lisäksi mehua, vettä, kahvia, teetä?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti osa vieraista on läskejä, joten pyrkisin välttämään kaikkea epäterveellistä. Jos on karjalanpiirakoita, voi munavoin tehdä beceliin. En tunne ketään joka olisi juonut sokerilimsoja moneen vuoteen.
Off topic, mutta on pakko kysyä: Mistä tiedät, että tuttavapiiriisi kuuluvat eivät ole juoneet sokerilimsoja moneen vuoteen? Miten ihmeessä asia voi tulla puheeksi? Minä en ainakaan kysele tuttavieni limumieltymyksiä joka kerta tavatessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholitonta kuohuviiniä niin on fiinimpää.
Ei lapset juo sitä edes alkoholittomana.
Juokoon sitten vettä tai marjamehua.
molempia tietenkin. makuina Cola ja appelsiini/sprite. omassa pöydässäni olisi ehdottomasti myös greippilimua, koska se on niin hyvää ja tiedän että sitä ei ehkä monikaan halua juoda
Tavallista eli sokerillista.
Light tuotteet ei muutenkaan ole hyväksi elimistölle.
Toki esim vissyä kylkeen kans.
Terveisin yks jonka vatsa ei kestä ollenkaan light elintarvikkeita.
Niin, siis mieti nyt jos joku vieraasi on vastaavassa tilanteessa ja tekee kovasti mieli cokista, mutta joutuu pettymään pahemman kerran kun oletkin laittanut pelkkää light cokista tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholitonta kuohuviiniä niin on fiinimpää.
Ei lapset juo sitä edes alkoholittomana.
Aimitenniinmuka?
Pommakkia. Sopii paremmin juhliin kuin joku Jaffa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti osa vieraista on läskejä, joten pyrkisin välttämään kaikkea epäterveellistä. Jos on karjalanpiirakoita, voi munavoin tehdä beceliin. En tunne ketään joka olisi juonut sokerilimsoja moneen vuoteen.
Off topic, mutta on pakko kysyä: Mistä tiedät, että tuttavapiiriisi kuuluvat eivät ole juoneet sokerilimsoja moneen vuoteen? Miten ihmeessä asia voi tulla puheeksi? Minä en ainakaan kysele tuttavieni limumieltymyksiä joka kerta tavatessa.
- Moi, kiva nähdä taas pitkästä aikaa! Mitä kuuluu?
- No, en oo juonut sokerilimsoja sitten vuoden 2018 syyskuun.
- Ai jaa. Mä oon ollut juomatta sokerilimppareita vasta kolme vuotta.
- Kiva, siitä se lähtee. Mutta nyt on pakko mennä. Palaillaan!
- Joo, moikka!
Vierailija kirjoitti:
Tavallista eli sokerillista.
Light tuotteet ei muutenkaan ole hyväksi elimistölle.
Toki esim vissyä kylkeen kans.
Terveisin yks jonka vatsa ei kestä ollenkaan light elintarvikkeita.
Niin, siis mieti nyt jos joku vieraasi on vastaavassa tilanteessa ja tekee kovasti mieli cokista, mutta joutuu pettymään pahemman kerran kun oletkin laittanut pelkkää light cokista tarjolle.
Vissyä mieluummin suuhun kuin kylkeen, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh no voihan se tulla puheeksi vaikka miten. Monet haluaa nykyään jutella viimeisimmästä ruokavaliostaan. Ei kai se mikään tabu ole mitä limpparia juo…
- eri
Juoko joku vielä sokeria?? Miksi ihmeessä, kun sen haitallisuus on hyvin tiedossa?
Vierailija kirjoitti:
Juon harvoin limsaa - ehkä kolme kertaa vuodessa hampurilaisen kanssa - ja silloin otan aina sokeroidun kokiksen. Kaikki keinotekoiset makeutusaineet maistuvat limsassa ikävästi läpi. Samoin stevia. Lapsillekin olen opettanut että silloin kun juodaan mehua ja limua, juodaan oikeaa sellaista, mutta janojuoma on vesi. Olen normaalipainoinen.
Juu, sokerin haitat ovat tiedossa, mutta noissa leikkimakeutuksissa vasta haittoja piisaakin. Tiedätkö että juuri ne altistavat esimerkiksi sille ylipainolle?
Itse tekisin jotakin värikästä boolia limuista/mehuista, joukkoon vaikka mehujäitä tai marjoja. Alkoholitonta siis, että sopii lapsillekin. Näyttää pöydässäkin nätiltä verrattuna vierekkäin pönöttäviin limupulloihin.
Ei se mikään abc:n buffapöytä ole ap.
En ikinä tarjoa mitään keinomakeutettua kenellekään. Vichyä, vettä ja laihaa mehua.
Tekisin jonkun alkoholittoman boolin ja sitten vaikka jokin cordial-tyyppinen juoma. Lisäksi kivennäisvettä ja lähdevettä.
https://www.countryliving.com/uk/create/food-and-drink/recipes/a401/eld…
Seijankukkacordial olisi kiva kesäjuhliin.
En laittaisi kumpaakaan. Vettä ja vichyä laittaisin.
Kirjoitin "Jos" enkä "Pakko."