Huonoakin huonompi itsetunto, mikä avuksi?
Minulla on todella surkea itsetunto, olen epävarma ja vähättelen itseäni. Olen nuori, ihan nätti, hoikka jne eli ulkoisesti "kaikki hyvin" ja monet ihmettelevätkin miten muka minulla on huono itsetunto. Pään sisällä olen vaan tosi heikko ja vertailen itseäni aina muihin...
Lisäksi kaikkein ärsyttävintä on että itsetuntoni ohella myös oloni on suoraan sidoksissa miehiin. Kehut miehiltä nostattavat mieltäni kun taas pakit, tapailun lopettaminen yms musertavat itsetuntoni vieläkin enemmän lyttyyn. Ja tällöin taas usein kaipaan huomiota joltain toiselta mieheltä tunteakseni itseni ihan kelvolliseksi. Näin en haluaisi asian kuitenkaan olevan!
Avaudun tästä nyt kun eräs mies pyysi minut kylään ja yhtäkkiä ilmoittikin että hänelle tulikin muuta. Jälleen ihan todella paska olo, vaikkei tämä maailmanloppu ole!
Mikä siis avuksi? :(
Kommentit (4)
Hoida itsesi kuntoon, ennen kuin vakiinnut. Ettei käy kuten mulle: yli 10v onnettomassa suhteessa dominoivan miehen kanssa.
Hoida itsesi kuntoon, ennen kuin vakiinnut. Ettei käy kuten mulle: yli 10v onnettomassa suhteessa dominoivan miehen kanssa.