Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisen lapsen ainainen rahapula ja lisäksi valehtelee mihin raha menee, nyt

Pippuri
19.07.2021 |

Tein niin että menin kylään mukana kassi jossa leipää, kahvia, vessanpaperia ja kissanruokaa.
Jos menee itse kauppaan, ostelee kalliita energiajuomia ja eineksiä. Ja sitten ihmettelee kun kissanruoka ja kahvikin on lopussa!
Vaikka sanon että nyt että osta mitään batteryitä tai lihapiirakoita niin niitähän se ostaa. Kun ei jaksa kokata.

En ymmärrä kun otin pienestä pitäen mukaan leipomaan ja tekemään ruokaa että oppisi!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on idiootti.

Vierailija
2/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monet nuoret nyt ovat tuollaisia, itsekin olin opiskelujen loppuun asti. Rahat meni kaljaan bileissä, pikaruokaan kun en jaksanut/viitsinyt itse laittaa yms järkevään ja sitten oli köyhää. 

Päätä sinä vaan paljonko autat, ja anna nuoren päättää itse mitä sillä avulla tekee. Ei siihen kannata yrittää puuttua. Toki, jos katsot että kaikki menee käyttöön jota et hyväksy, niin voithan olla auttamatta yhtään, ei se täysi-ikäiselle enää mikään velvollisuus ole raha antaa tai kasseja kantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen lapsen oma ongelma. Oppii kantapään kautta. Kissa toki pitää ottaa turvaan, jos jää ilman ruokaa, mutta älä muuten hyysää aikuista ihmistä.

Vierailija
4/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan sille rahaa anna.

Vierailija
5/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppii kantapään kautta. Auttaisi maks satunnaisesti ruokakassilla, en muuten ja sius vain jos on tosi pienet tulot. Säännöllisesti ei pidä auttaa, kun tottuu siihen. Omat rahat pitää osata budjetoida. Se on sitä aikuisuutta.

Vierailija
6/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hänen itse opetella aikuisen elämää. Terve ihminen pärjää mainiosti viikon ilman ruokaa, kun vettä kumminkin tulee hanasta. En ostaisi hänelle edes kissanruokaa, vaan tekisin elinsuojeluilmoituksen, jos hä ei pysty ruokkiman itse kissaansa.

Vierailija
7/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veisin ruokakasseja, en muuta.

Vierailija
8/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut koskaan laittanut ruokaa kun muutin 19-vuotiaana toiselle puolelle Suomea.

Kesätöissä olin sen sijaan ollut 14-vuotiaasta lähtien. Opin kotona vastuullista rahankäyttöä ja asioista huolehtimista itsenäisesti.

Ruuanlaitto oli sangen helppoa oppia reseptejä seuraamalla, kun muu elämänhallinta oli kunnossa.

Vierailija
9/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakathan ovat halpoja ellei sitten osta jotain kallista merkkiä. Energiajuomissakin on isoja hintaeroja. Halvimmat maksavat alle euron S-kaupoissa ja niissä on tieetenkin vielä 15 sentin pantti.

Minäpä muuten kerron mihin ap:n lapsen raha oikeasti kuluu: päihteisiin ja todennäköisesti velkoihin. Myös uhkapeleihin varmasti kuluu ainakin jonkin verran.

Vierailija
10/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna hänen itse opetella aikuisen elämää. Terve ihminen pärjää mainiosti viikon ilman ruokaa, kun vettä kumminkin tulee hanasta. En ostaisi hänelle edes kissanruokaa, vaan tekisin elinsuojeluilmoituksen, jos hä ei pysty ruokkiman itse kissaansa.

Ehkä pysyy hengissä viikon mutta sen jälkeen tervekin ihminen on niin heikossa kunnossa, että hän vaatii sairaalahoitoa.

Vierailija
11/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa voi antaa vaikka syntymäpäivälahjaksi, mutta mitään säännöllistä maksuautomaattia ei kannata itsestään tehdä. Jos lapsenlapsia tulee, niin niille sitten kunnon joululahjat ym.

Vierailija
12/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa hänelle pari kymppiä ruokaan ja jos ei maksa takaisin älä lainaa enää. Aikuisen on opittava pärjäämään omillaan.

Vierailija
13/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei hän sanonutkaan että ei osaa laittaa ruokaa vaan että ei jaksa. Olin minäkin hyvä leipomaan ja osasin tehdä ruokaa, se vain ei kiinnostanut 2-kymppisenä. Eivät lihapiirakat kalliita ole, anna syödä.

Vierailija
14/14 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi on idiootti.

Hyi, miten ilkeää.

AP. Minunkin tytär teki vähän tuollaista opiskeluaikojen alussa. Ruokakassin kannoin tytön kämppään minäkin, oli kelju aatella, että jos vaikka nälissään.  Kyllä siitä sitten ajallansa viisastui. Niin käy takuulla sinunkin nuorelle.