Mies löi eikä anna mennä lääkäriin
Riidan aikana mies löi, jonka seurauksena kaaduin ja löin suun keittiötasoon. Hampaasta lohkesi pieni pala. Olin aamulla soittamassa aikaa hammaslääkärille tai ainakin neuvoja mitä tämän lohjenneen hampaan kanssa pitäisi tehdä, mutta mies ei antanut. En kestä enää miestä, mutta en voi tästä suhteesta lähteäkään, kun uhkailee ihan törkeillä asioilla. Kenellekään en uskalla edes kertoa, niin avaudun sitten täällä.
Kommentit (27)
Ja keksi seuraavan kerran vielä rankempi tarina. Mies panee sinua tiskiharjalla takapuoleen tai jotain muuta etkä uskalla tai ilkeä kertoa kellekään kun kukaan ei uskoisi.
Hammaslääkäriin et pääse, mutta nettiin kuitenkin pääsit koko illaksi valvomatta keskustelemaan asiasta tänne? Ei sitten tullut mieleen koittaa noita nettipoliiseja esim?
Nettipoliisille aivan tylsä ilmoittaa kun ei se höpise kaikenlaista, vaan kirjaa vain tapahtuman. Paljon kivempi saada kaikenlaisia muita ohjeita miten toimia ja jos joku vielä olisi eri mieltä kun joku muu. Kun joku mies vielä sanoisi että sattuuhan noita että nainen juoksee nyrkkiin. Se olisi jotain.
Mä en nyt ymmärrä... se mieskö vahtaa koko ajan sun tekemisiä? Et voi soittaa tai käydä kodin ulkopuolella ilman että se saa tietää, niinkö?
Jutun idea siinä että jonkin miehen pitäisi puolustaa tuota miestä. Turha naisten hötkyillä mitään, vaan jonkin miehen pitäisi sanoa että niin siinä kävi että mies vain piti kättä nyrkissä ja nainen juoksi siihen ja sitten kaatui. Se pelin henki ja sitten kauhistellaan millaisia miehet ovat ja miten niiltä pitäisi leikata kalut pois. Näin se menee oikeassa käsikirjoituksessa.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:46"]
Riideltiin meille tulevista vieraista, kun stressaan heidän tuloaan. Tai ainakin siitä kaikki lähti.
Sanoinkin, etten kerro hammaslääkärille mitään, mutta ei käy. Jos on pakko mennä, niin hän tulee mukaan, etten puhu hänestä mitään pahaa. Ja jos puhun, niin hän pystyy puolustamaan itseään miten paha minä olen ja miten olen ansainnut tämän.
AP
[/quote]
Erittäin tyypillinen tilanne. Väkivaltainen mies syyttää AINA vaimoaan tilanteesta ja pitää omaa väkivaltaisuuttaan ihan oikeutettuna ja vaimon syynä, että häntä pitääkin kurittaa ja on ihan oikein, että vaimoon sattuu. Apua ei saa hakea lääkäriltä, koska lääkärillä on nyt velvollisuus ilmoittaa perheväkivalta poliisille, eikä siinä vaimon sanomiset auta, kun asia menee syyteharkintaan. Väkivaltainen mies uhkaa vaimoaan paljon pahemmalla, jos tämä ilmiantaa hänet poliisille, vaikka vain lääkärissä käymällä vaivoihinsa apua hakemassa!!! Vaimo on silloin jo tuossa tilanteessa oikeasti hengenvaarassa!!!!
Sinun on pidettävä huoli itsestäsi, ettet joudu vielä suurempiin ongelmiin, tai pääse hengestäsi.
Miehesi tekee väärin! Ei ole sinun syysi, että hän ei hillitse itse itseään! Hän itse on yksin syyllinen väkivaltaan! Siihen ei oikeuta MIKÄÄN! Varo itse omaa käytöstäsi riitatilanteissa, että et itse käytä yhtään väkivaltaa, et hauku, et nimittele, et kiroile. Jos näin kykenet olemaan, näet selkeästi, että sinussa ei ole mitään syytä käydä kimppuusi, ja voit nousta tilanteen yläpuolelle tietäen, että mies on se, jolla on ongelma, väkivaltaisuus ja itsehillinnän puute, ja voit jopa sanoa hänelle, että olet huolissasi hänen puolestaan, että hän voi suutuksissaan tehdä vakaviakin virheitä! Voi olla, että mies tajuaakin, ja alkaa etsiä apua, mutta todennäköisesti kieltää olevansa väkivaltainen ja syyttää sinua! Ellei mies tajua itse olevansa väkivaltainen ja vaarallinen ja tekevän siten nimenomaan itselleen vahinkoa, ei tilanne yleensä parane, vaan pahenee, koska mies pitää oikeutettuna oman toimintansa. Sitä voi häneltä kysyä. Ja kysyä, miksi sitten pitää salata se muilta, jos kerran oikeutettua toimintaa on!
Jos mahdollista, kannattaa ottaa vaikka kännykällään kuvat vammoistaan, J O S mies ei koske siihen puhelimeen ja voi olla siitä aivan varma, sillä muutoin tilanne on vaarallinen!
Jos olet nuori, lapseton, lähde! Suojaudu ja varaudu kostoon!
I feel bad for you. :-(