Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko hellevinkujat nyt iloisia?

Vierailija
19.07.2021 |

Hellevinkujat ovat täällä valittanneet pari viikkoa, joten nyt on minun vuoro.
Kyllä oli ankeaa, kun aamulla 15C mittarissa ja kylmä tuuli päälle. Taas sai kaivaa pitkähihaiset esiin. Onneksi pääsee viikon päästä reissuun.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten joku tarvitsee pitkähihaisia, kun paistaa aurinko ja mittari näyttää 20 astetta?? Jotain pahasti vialla.

Täällä on lämpöä 22, aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja mikä tärkeintä, TUULEE. Tämä on juuri se paras mahdollinen kesäsää. Ei paahdu ja voi liikkua kesämekossa.

Vierailija
82/95 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, täällä nyt 17 astetta lämpötila. Kyllä odotan uutta helleaaltoa! Syksyllä ja talvella on taas palelun vuoro!

Juu, länsirannikolla meillä nyt myös 17. Jees, hienoa!! Onneksi Suomessa ei ole ikuinen helle. Ja vaikka uusi helleaalto nyt tulisi, ei lämpötilat kuukausiennusteiden mukaan silti nouse koettuihin korkeuksiin. Ja jo järkikin sanoo, että aurinko ei elokuussa käristä samalla tavalla kuin kesäkuu/heinäkuussa. Kävin piiiiitkästä aikaa mukavalla ulkoilukierroksella ja kyllä nautin, kun leppeästi tuulee. Nautin!!!!

Tämän kesän lämpöennätysten rikkoutuminen ei ole vielä ollenkaan mahdotonta, varsinkaan kun ensi viikolla todellakin on jälleen kuumia lämpötiloja suosiva sääasetelma kehittymässä ja Itämerikin on nyt lämmin. Suomen kaikkien aikojen lämpöennätys 37,2 astetta mitattiin niinkin myöhäisellä päivämäärällä kuin 29.7. vuonna 2010. Vaikka aurinko paistaa korkeimmalta kesäkuun lopulla, ilmamassa jatkaa laajassa mittakaavassa lämpenemistään hyvinkin heinä-elokuun vaihteeseen asti. Enpä olisi kovinkaan yllättynyt, vaikka elokuun lämpöennätyskin, 33,8 astetta 7. ja 8.8. niin ikään vuonna 2010, menisi tänä kesänä rikki.

Näyttää tällä hetkellä tosiaan siltä, että ensi viikko on taas helteinen, ja sitten taas palattaisiin lähemmäs normaalia. Ennusteiden poikkeama ajankohdan keskilämpötiloihin ei kuitenkaan näytä nyt niin suurelta, että päiväkohtaisia lämpöennätyksiä rikottaisiin. Hellepäivien lukumäärä on sitten asia erikseen.

Sään kohdalla mikään ei tietenkään ole niin varmaa kuin epävarma. Nähtäväksi jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! 😍 Uskomatonta, miten sää voi muuttua näin paljon vain yhdessä yössä. Olen onnellinen ja kiitollinen! 🙏

Vierailija
84/95 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä alan vinkua nyt, kun tämmöistä säätä pukkaa keskellä kesää. Paska sää ja tukala olla, kun säästä ei pysty nauttia. Osoittaisitte empatiaa, kun me toiset joudutaan näistä säistä kärsimään.

Kai sulla on siirrettävä sisäilman lämmitin? Parilla, kolmellasadalla saa jo hyvän, lämmittää n 35 neliöö.

Toi oli ironiaa.

Ei ollut ironiaa, kerroin vaan, miten selvitä alle +20. Mullekin on toitottu siitä h----n ILPISTÄ (joka meillä on) jatkuvasti, kun oon tukalaa hirmihellettä kauhistellut.

Tarkoitinkin, että oma kommenttini oli ironiaa eli ensimmäinen viesti tässä viestiketjussa.

Vierailija
85/95 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voi taas mässäillä. Ruoka maistuu eikä hiki valu norona.

Vierailija
86/95 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten joku tarvitsee pitkähihaisia, kun paistaa aurinko ja mittari näyttää 20 astetta?? Jotain pahasti vialla.

Täällä on lämpöä 22, aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta ja mikä tärkeintä, TUULEE. Tämä on juuri se paras mahdollinen kesäsää. Ei paahdu ja voi liikkua kesämekossa.

Ihan yhtä hyvin kun jollain voi muka olla tukalan kuuma ihanan lämpöisessä +30 asteessa. Jotain pahasti vialla.

Vierailija
87/95 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellevinkuja 4 A 18. Ihan sopivat lämmöt on.

Vierailija
88/95 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa joutuu palelemaan jopa kesäisin?

Vaikea kuvitella ettei ikinä olisi kylmää kesällä.  Kun on hellettä kauan, sillä on terveydellisiä seurauksia, itse ainakin iloitsen kun nyt on viileää.

Vierailija
89/95 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Olen mahtavan tyytyväinen. Ollut ilo ulkoilla. Kävelin yölläkin pitkän lenkin. Just mun lämpötila.

Sieltä tulee lisää hellettä. Mutta nyt en todellakaan valita, päin vastoin. Iloitsen.

Vierailija
90/95 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dislikeistä huomaa, että ketkä oikeasti osoittavat mieltä. Katsokaapa vaan niin helle-ihmiset saavat vain dislikejä reilummin. Osa teistä viileyden ystävistä osaa olla inhottavia.

Vierailija
91/95 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sulta pois jos tykkää viileämmästä kelistä. Eikös pitäisi olla onnellinen myös toisten puolesta.

Onko täällä helteistä pitävät osoittaneet mieltään mielestäsi?

Itse laitoin kommenttini ironialla (toisella sivulla oleva) ja laitoin sen kommenttini heijastelemaan teidän asennettanne helteistä pitäville.

Raukkamaisesti te suhtaudutte toisenlaisista säistä pitäville. Tässä alkaa itsekin osoittaa mieltä teille, kun osoitatte meille helteistä pitäville mieltänne.

Vierailija
92/95 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä alan vinkua nyt, kun tämmöistä säätä pukkaa keskellä kesää. Paska sää ja tukala olla, kun säästä ei pysty nauttia. Osoittaisitte empatiaa, kun me toiset joudutaan näistä säistä kärsimään.

On vissi ero siinä, että sulla on viileällä tukala olo, kun et pysty nauttimaan/mulla on hirmuhelteellä tukala olo, kun en pysty hengittämään.

Vierailija
93/95 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vissi ero siinä, että sulla on viileällä tukala olo, kun et pysty nauttimaan/mulla on hirmuhelteellä tukala olo, kun en pysty hengittämään.

Edelleen ironiaa viestini on

Vierailija
94/95 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dislikeistä huomaa, että ketkä oikeasti osoittavat mieltä. Katsokaapa vaan niin helle-ihmiset saavat vain dislikejä reilummin. Osa teistä viileyden ystävistä osaa olla inhottavia.

Keskusteluja seuranneena olen huomannut että suurin osa ilkeistä/ inhottavista kommenteista on nimenomaan tullut helteen ystäviltä.

Vierailija
95/95 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka joutuu palelemaan Suomessa? Ellei joku koditon valita kylmyydestä, silloin ymmärrän. Palelulle voi tehdä jotain vaatetuksella, kuumuudelle ei voi tehdä mitään.

Ja miksette te hellehullut muuta pois Suomesta, kun kerran täällä on enimmäkseen kylmää ja inhottavaa? Juuri tänään kuulin ohimennen jonkun haastattelua radiosta, jossa kertoi joissakin maissa olevan niin kuuma, että ihmiset eivät edes tajua hikoilevansa. Koska se hiki haihtuu iholta ilmaan samantien.

Sinne vaan hellehullut asumaan. Voitte lahjoittaa villasukkanne ja kerrastonne meille jotka osaamme suojautua kylmyydeltä ihan vain pukeutumalla oikein.