Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen perhe tulee illalla kylään klo.21?

Vierailija
25.07.2014 |

Ja huom yllättäen!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse lainaamaan,mutta nrolle 21: Ei tässä ole kyse mun logiikastani, näin se vaan heillä menee. Ajastavat itse työnsä miten haluavat. Eivät todellakaan ole viideltä aamulla töissä. Heillä on nykyisin metsää ja peltoa, aikaisemmin myös sikoja.

Vierailija
22/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 18:46"]

Aika outoa, kun ne viljelijät itse on taas töissä aamulla klo 5.00.  Ihan sun logiikka ei nyt toimi. Jos niillä on viljatila, ei pelloilla tuohon asti kesällä mitään tehdä, ruiskutuksetkin tehdään iltayöstä.

[/quote]

Viljatilasta en tiedä, mutta heinää ainakin tehdään tarvittaessa iltamyöhään, jos on kiire saada sato pois esimerkiksi rankkasateiden alta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 18:58"]

Aika outoa, kun ne viljelijät itse on taas töissä aamulla klo 5.00.  Ihan sun logiikka ei nyt toimi. Jos niillä on viljatila, ei pelloilla tuohon asti kesällä mitään tehdä, ruiskutuksetkin tehdään iltayöstä.

[/quote]

Viljatilasta en tiedä, mutta heinää ainakin tehdään tarvittaessa iltamyöhään, jos on kiire saada sato pois esimerkiksi rankkasateiden alta.

[/quote]

Jos tekee heinää, on todennäköisesti eläimiä, joille heinää syöttää => aamulla aikainen herätys. Ja jos taas tekee kauppaheinää, ei jouda kyläilemään aamulla, koska silloin sitä heinää viedään hevostiloille.

Vierailija
24/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 18:58"]

[/quote]

[/quote]

Jos tekee heinää, on todennäköisesti eläimiä, joille heinää syöttää => aamulla aikainen herätys. Ja jos taas tekee kauppaheinää, ei jouda kyläilemään aamulla, koska silloin sitä heinää viedään hevostiloille.

[/quote]

Ajatusvirhe: ei jouda kyläilemään illalla, koska aamulla heinää viedään....

Vierailija
25/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun asuu kerrostalossa niin tänne ei pääse aamulla ei pä'ivällä, ovet lukossa. 

Vierailija
26/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla ei ole itsellä lapsia, ainakaan pieniä. Tai sellainen, joilla on lapset, mutteivät itse noudata mitään rytmiä.

Meillä lapset ovat jo nukkumassa kl 21. Kerran yksi sinkkusukulainen yritti tulla kylään noihin aikohin, en päästänyt sisään, itsekin olin yöpaidassa ovella. Yritti vielä toisenkin kerran noin kl 20.30, en päästänyt sisään, sanoin että nukkumaan menossa lapsi ja itsekin pian (olin raskaana ja aina väsytti). Sanoin, että voi sovitusti tulla päivällä. Ymmärsi asian kuitenkin niin, että ei ole tervetullut lainkaan (en sitä tosiaan tarkoittanut) eikä ole sen jälkeen ottanut juurikaan yhteyttä. Ajattelin, että jos niin vähän on ymmärrystä ja ajantajua, niin antaa olla!

Vierailija
27/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla oleva perhe? Meillekin pärähti eilen yllätysvieraita klo 21 ja  lähtivät klo 23:30. Ihan rehellisesti voin sanoa, että yhtään aikaisemmin - ja siis yhtään kuumempaan ajankohtaan - en olisi jaksanut heitä kestitäkään. Mukava kahvitella illalla ulkona, päivällähän ei mikään kuuma juoma edes maistukaan.

Vierailija
28/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

just veit sanat suustani, mahtavaa asua kaupungin keskustassa kerrostalossa, ei tule kyläilijöitä muuten kuin kutsusta. mutta alunperin maalaisena en kyllä ymmärrä jos tullaan kylään klo 21? just olin maalla pari viikkoa ja toki porukkaa tulee ja menee ja päivällä pokkeavat juttusille jne. mutta ilta 21 jos on lapsiakin? ei normaalia.

Vierailija
29/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:16"]

Sellainen, jolla ei ole itsellä lapsia, ainakaan pieniä. Tai sellainen, joilla on lapset, mutteivät itse noudata mitään rytmiä.

Meillä lapset ovat jo nukkumassa kl 21. Kerran yksi sinkkusukulainen yritti tulla kylään noihin aikohin, en päästänyt sisään, itsekin olin yöpaidassa ovella. Yritti vielä toisenkin kerran noin kl 20.30, en päästänyt sisään, sanoin että nukkumaan menossa lapsi ja itsekin pian (olin raskaana ja aina väsytti). Sanoin, että voi sovitusti tulla päivällä. Ymmärsi asian kuitenkin niin, että ei ole tervetullut lainkaan (en sitä tosiaan tarkoittanut) eikä ole sen jälkeen ottanut juurikaan yhteyttä. Ajattelin, että jos niin vähän on ymmärrystä ja ajantajua, niin antaa olla!

[/quote]

No onpa sinullakin heikko sosiaalinen taju. Jos olet kahdesti lähettänyt hänet pois oveltasi ja sanot, että sovitusti voidaan päivällä nähdä, niin mikäli tosiaan haluat sukulaista tavata, olisi sinun tehtäväsi ehdottaa tuollaista päivätapaamista.

Vierailija
30/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka ei elä kellokorttielämää. Ehkä vähän boheemi.

Vierailija
31/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalainen?

Vierailija
32/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 19:08"]

[/quote]

En mä siihen herätykseen kantaa ottanutkaan, vaan siihen kun joku kirjoitti, ettei pelloilla tehdä illalla mitään. Tiloja on niin erilaisia, että ei voi oikein laatia mitään yleispätevää "maanviljelijän aikataulua" :) Ei sitä myytävää rehuakaan automaattisesti kuljeteta minnekään, ainakaan heti. Me ostamme osan rehusta, tekijä jättää paalit pellolle josta haemme ne itse kun on sopiva väli. 

Vierailija
33/33 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2014 klo 18:25"]

Esimerkiksi meidän perheemme. Asumme sellaisella alueella missä herätään aamulla n. klo 11-14 syödään aamupalaa rauhassa n. 30min. Sen jälkeen tehdään jotain kivaa yhdessä. Mennään vaikka keilaamaan tmv. Sitten otetaan pieni välipala klo 17-18 esimerkiksi omena tai smoothie jne. Välipalan jälkeen jokainen saa tehdä mitä haluaa ja sen jälkeen lähdetään kaupungille ostoksille. Sieltä tullaan kotiin n. klo 20-21 ja aletaan valmistamaan illallista. Illallinen syödään ja siinä menee 1-2h sitten alkaa kyläily kierros tai kutsutaan meille kylään ihmisiä/mennään perhetuttujen kanssa viettämään iltaa jonnekkin. Yleensä kotiudumme vasta klo 1-3 ja sitten lapset nukkumaan :)

[/quote]

Anna mä arvaan - siinä maassa on aika lämmintä päivisin? Tällä kertaa ymmärrän erittäin hyvin, kun pukkaa kolmekymmentä lämpöä. Meillä on muksut ekstempore-ratsastusleirillä, kahdeksalta illalla aletaan ratsastaa ja lopetetaan hevoshommat kun ei enää mittään näe, koska en halua poimia pyörtyneitä maasta. Hevoset ovat yötä ulkona ja päivällä nukkuvat tallin viileydessä. Yöllä on onneksi vielä viileää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän