Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Adoptio, isyys tunnustettu, muttei myönnetty huoltajuutta

Vierailija
08.07.2014 |

Lapseni sijoitettiin kiireellisesti lainvastaisin perustein vähän aikaan sitten ja nyt kaavaillaan, että hänet sijoitettaisiin isällensä. Jos näin käy, niin se tietää sitä, että en näe alle vuoden ikäistä lasta juurikaan ja riskinä se, että lapsi ei koskaan opi tuntemaan minua.

Meille on tulossa kohtapuolin neuvottelu, johon on tulossa lakimieheni. Minulla on selkeät ehdot, että miten haluan asioiden menevän. En halua lasta isälle tai hänen suvullensa. Vaihtoehtona on joko avoimeen adoptioon laitto, lapsi minulle takaisin tai vanhemmilleni sijoitukseen. Adoptiota mietin siksi, koska mieluummin joku rakastava perhe kasvattaa lapseni kuin kiero ja minut viime aikoina mielipuoleksi leimannut suku.

Voiko lasta antaa adoptioon, jos isyys on vahvistettu, mutta huoltajuutta ei ole annettu? Olen siis alle vuoden ikäisen yksinhuoltaja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla mitään käsitystä, minkä takia nämä ilkeät sosiaalityöntekijät ja kierot sukulaiset kiusaavat teitä?

Vierailija
2/8 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi on otettu huostaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eika voi antaa, jos isä sitä vastustaa. ja ilmeisesti vestustaa jos lapsen suostuu itswkin ottamaan. Kurja tilanne joka tapuksessa, siis tuo lapsen sijoitus.  Sinun halusi ei kai tässä kuitenkaan ole se tärkein.

Vierailija
4/8 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu tuli kuvioihin synnytyksen jälkeen, kun pitkäaikaissairauteni herätti huolta hoitohenkilökunnan puolella. Suku pisti exän ja mun eron mun syyksi. Helppohan on laittaa sen toisen osapuolen syyksi kuin syyttää siitä myös omaan sukuun kuuluvaa. He eivät myönnä mitään virheitä. Itse olen joutunut myöntämään omat heikkouteni ja virheeni.

3, lapsi ei ole huostaanotettu. Lue aloitus.

Yrittäkää pysyä aiheessa, ja vastatkaa kysymykseeni,

Vierailija
5/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimies osaa vastata sinulle. En tiedä voitko antaa lapsen adoptioon, kun isyys on vahvistettu. Ovatko vanhempasi ilmoittaneet halunsa ryhtyä sijaisvanhemmiksi?

Vierailija
6/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis haluat kostaa lapsen kautta exän suvulle? Parempi lapselle olla isänsä kanssa jos hänestä isäksi on. Tapaamiset voi sopia ihan virallista tietä, ja lähivanhemmalla on niitä velvollisuus noudattaa.

Vierailija
7/8 |
09.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 23:49"]Lastensuojelu tuli kuvioihin synnytyksen jälkeen, kun pitkäaikaissairauteni herätti huolta hoitohenkilökunnan puolella. Suku pisti exän ja mun eron mun syyksi. Helppohan on laittaa sen toisen osapuolen syyksi kuin syyttää siitä myös omaan sukuun kuuluvaa. He eivät myönnä mitään virheitä. Itse olen joutunut myöntämään omat heikkouteni ja virheeni.

3, lapsi ei ole huostaanotettu. Lue aloitus.

Yrittäkää pysyä aiheessa, ja vastatkaa kysymykseeni,

[/quote]

Luin kyllä mutta itsekin voisit vähän enemmän infoa antaa jos apua kaipaat. En tiedä mikä on sijoituksen ja huostaanoton ero, onneksi. Ei ole kokemusta.

Et ole kovin kohtelias.

Vierailija
8/8 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isyyden vahvistaminen antaa isälle puheoikeuden eli esimerkiksi oikeuden jättää kanne huoltajuudesta tai lapsen tapaamisesta tuomioistuimen käsiteltäväksi. Lapsen sijoittaminen ei vielä siirrä huoltajan oikeuksia, mutta huostaanotossa ne ovat sosiaalitoimella.