Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väliaikaispaikan kesto?

Vierailija
25.07.2014 |

Yksi todella syvä paikka lähti irti hampaasta. Oli peruspaikka ja kesti alle kaksi vuotta. Hammaslääkäri laittoi väliaikaisen ja sanoi, että pitäisi hakeutua jatkohoitoon niin pian kuin mahdollista, mutta myös sen, että väliaikainen paikka voi kestää vuodenkin. 

En pääse ihan heti oman hammaslääkärin hoitoon, joten kuinka kauan te muut olette kestäneet väliaikaispaikan kanssa? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus juurihoidon alettua on laitettu väliaikainen lääkepaikka. kyllä se kesti sen puoli vuotta, ennenkuin laitettiin lopullinen.

Vierailija
2/14 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti yksi 3 vuotta. Ei ollu hampilääkärin mukaan tarpeellista vaihtaa ennen kun sitten lähti....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää kunnes irtoaa tai korvataan pysyvällä paikalla. Ei sillä ole määrättyä kestoaikaa, vaan joka haukkauksella on pieni todennäköisyys, että ei kestä.

Vierailija
4/14 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti viikon verran kunnes puraisin purukumia ja paikka irtosi. Riippuu varmasti myös paikan laittajasta.

Vierailija
5/14 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tuntia.

Vierailija
6/14 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä kohtaa hammasta paikka on, ei niinkään laittajasta.

Vierailija
7/14 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hammaslääkäri sanoi, että 3-4 viikkoa olisi optimi, mutta kestää tietty kauemminkin. Mulle laitettiin väliaikaispaikka toukokuun lopussa ja juurihoito jatkuu elokuun lopussa, eli kolme kuukautta menee. Toivottavasti kestää hyvin sinne asti.

Vierailija
8/14 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kesäkuun puolivälissä päivystyksessä, jossa laitettiin väliaikainen ns. lääkepaikka (juurihoitoa kai). Hammaslääkäri sanoi, että varaapa aika omalle hammaslääkärille lopullisen paikan laittoon joskus elokuulla. Eli näin laskien parisen kuukauttakin kestää. Ja onkin kestänyt - paikka ei ole ollut haitaksi eikä irronnut. Myös kaamea hammassärky on poissa, melkein unohdinkin jo koko jutun!

Vierailija
9/14 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla irtosi väliaikaispaikka kolmen kuukauden päästä laittamisesta, oli tarkoitus kestää viisi kuukautta ennen lopullisen paikan laittoa. Tosin harjasin hampaat aamuin illoin sähköhammasharjalla, söin paljon kovaa ruokaa sillä puolella suuta, purkkaa ja karkkiakin tuli syötyä. Se paikka oli aluksi tuntunut hitusen korkealta, mutta lopulta totuin siihen. Sekin saattoi vaikuttaa irtoamiseen.

Jos haluaa estää irtoamista, kannattaa syödä makea ja kova ruoka toisella puolella suuta, korvata sähkäri käsiharjalla, purkka pastilleilla ja jos paikka korottaa, käydä hiottamassa se sopivaksi ettei siihen vain ehtisi tottua. Toisella kerralla kun minulle laitettiin väliaikaispaikka yhteen toiseen hampaaseen, nämä keinot auttoivat ja paikka kesti loppuun asti.

Vierailija
10/14 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa pari tuntia kesti.

Vierailija
11/14 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolle laitettiin muutama kuukausi sitten juurihoitoon liiittyen. Kuulemma kahden vuoden päästä tulla näyttämään. Eikös noi juurihoidot yleensä ole parin kuukauden juttu?

Vierailija
12/14 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut nyt 3 vuotta.

Vierailija
13/14 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikaisia paikkoja tehdään eri materiaaleista, joten johtuu ihan siitä, mistä niistä paikka on tehty. Samoin tietysti kohdasta (purentarasitus ym.).

Vierailija
14/14 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh kaks tuntia paikan laiton jälkeen olin syömättä ja sitten viimein kun oli "lupa" syödä niin samallahan se lähti :) 7 minuuttia meni siellä hammaslääkärissä, taisi vähän liikaa kiirehtiä!