Mitä minun kannattaisi tehdä?
Elikkä tilanne on tämä:
Olen 25-vuotias nainen ja olen avoliitossa 30-vuotiaan mieheni kanssa. Asumme Joensuun lähellä ja eilen mieheni tuli töistä kotia niin kertoi saaneensa potkut töistä. Olin aivan ihmeissäni. Kertoi myös että aikoo muuttaa Rovaniemelle töitä etsimään. En haluaisi Lappiin koska koko perheeni asuu täällä.
Mies meinaa että Rovanimeltä saisi töitä. Alkoi jo illalla pakkaamaan jotain tavaroita laukkuun ja katsoi netistä asuntoja. Minua ei kertaakaan pyytänyt mukaansa muuttamaan. Pitäisikö tämä tulkita ettei halua minua matkaan?
Meidän suhde on aina ollut onnellinen ja rakastava, tämä tuli aivan puun takaa tämmöinen asia.
Toisaalta maiseman vaihdos olisi kiva, kun en oikein tykkää työstäni missä olen täällä. Mutta haluaako mieheni nyt eron vai pitäisikö minun itse tyrkyttää itseäni mukaan.. En tajua enää yhtään missä mennään...
Nimim. Hämmästynyt
Kommentit (4)
Eilen en uskaltanut alkaa puhumaan asiasta kun kuuntelin vain ko mies sanoi kuinka HÄN muuttaa ja HÄN menee töihin sinne. Ei koskaan sanonut ME. Mies lähti nyt pankissa käymään.. jospa tänään saatais paremmin puhuttua asiasta.
-Hämmästynyt.
Vaihtoehto 1: sillä on uusi nainen Rovaniemellä. Vai onko todella työtilanne jotenkin erikoisen helppo miehen työn suhteen juuri Rovaniemellä?
Vaihtoehto 2: Juuri näin on, että jostakin syystä juuri Rovaniemelle tarvitaan heti sen alan työntekijää.
Vaihtoehto 3: miehesi on seonnut, jos heti ryhtyy pakkaamaan. Rovaniemeltä ei ole ihan helppo löytää asuntoa juuri tähän aikaan vuodesta, kun opiskelijat ovat tulossa.
Vaihtoehto 4: töissä on tapahtunut jotain todella kamalaa, jonka vuoksi miehesi on potkut saanut, ja siksi hänen on vaihdettava maisemaa heti.
Lohduttakoon sinua se tieto, että ei Rovaniemi ole varsinaista Lappia, mutta liikenneyhteydet Joensuuhun ovat todella toivottomat. Lappi alkaa vasta jostain Kittilän ja Sodankylän pohjoisosista. Mikä sinun työtilanteesi mahdollisen muuton yhteydessä olisi?
En oikein tahdo uskoa että olisi toinen nainen. Ei ole koskaan ainakaan sellaisia merkkejä antanut. Ainoastaan olen ihmetellyt että nyt tällä viikolla aina kun on tehnyt lähtöä töihin niin ei ole oikein ollut innostunut. Ennen tykkäsi työstään, mutta yhtäkkiä kaikki muuttui.
Olen itse hoitoalan hommissa Joensuussa. En kovin tykkää työpaikastani joten siinä mielessä olisi mukava vaihtaa paikkakuntaa.
Hämmästynyt.
Kysy siltä