Miten saan perusteltua exälleni, että suhteemme voisi toimia?
En yleensä kirjoittele tällaisille palstoille, mutta nyt on niin epätoivoinen olo. Erostamme tulee pian kuluneeksi puoli vuotta. Kerkesimme olla yhdessä kaksi vuotta. Olemme molemmat hyvin itsepäisiä ja temperamenttisia ihmisiä, mutta meillä ei kerennyt olla yhtään sellaista riitaa, että olisimme edes huutaneet toisillemme-mielestäni jo todella suuri saavutus. Mies ei ole valmis tekemään parisuhteen eteen yhtään töitä. Hän on sitä mieltä, että suhde joko toimii tai ei, mutta sen eteen ei tarvitse nähdä mitään vaivaa. Tästä aatoksesta johtuva käytös johti lopulta eroon. Emme tehneet mitään yhdessä, joten ei liene yllätys, ettei suhde kukoistanut.
Mitä kauemmin erosta tulee ja mitä enemmän yritän päästä yli, olen entistä varmempi, että mies on minulle se oikea. Elämänarvomme on niin samanlaiset ja olen täysin varma, että meillä voisi mennä hyvin, jos mies vain tajuaisi sen, kuinka tärkeää on välillä kertoa tunteistaan ja ajatuksistaan, käydä yhdessä edes kaupassa ja soittaa joskus vain kysyäkseen mitä kuuluu.
Osaatteko sanoa jotain hyviä sivustoja, missä kerrotaan ikään kuin faktoina parisuhteen hoidon merkitys? Tai omia neuvoja. En osaa pukea ajatuksiani sanoiksi miehelle perusteltaessa, miksi parisuhteen eteen tulee nähdä vaivaa. Anteeksi teksti taitaa olla melko epäselvää tilitystä, mutta otsikossa oikeastaan kysymys. Mies edelleen välittää käytöksensä perusteella minusta, joten peli ei ole täysin menetetty, jos hän vain suostuisi vielä yrittämään.
Kommentit (26)
"Emme tehneetmitään yhdessä, mies ei edes toivottanut hyvää yötätaiollut kiinnostunut olenko hengissä". Miksi ihmeessä edes haluaisit olla tuollaisen miehen kanssa?? Elät jossain fantasiamaailmassa kuvitellen, että kyllä se vielä sitten muuttuisi... ei muutu!! Tulisit lopun ikääsi kärsimään välinpitämättömässä suhteessa.
Unohda jo se ex ja katsele ympärillesi. Voit yllättyä, kun seuraava treffikumppani huomioikin sinua ensihetkestä alkaen!
Älä elä mielikuvitusmaailmassa, kun kerran näit jo ettei se mies ole sitä mitä elämältä kaipaat.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:02"]No jos pitää täältä kysyä perusteluihin apua niin ekköhän itekki tiiä, ettei suhe toimi jos et osaa itse keksiä miehelle syitä jatkaa suhdetta.
[/quote]
Tahdoin apua lähinnä sen kanssa, miten voin perustella parisuhteen hoitamisen merkityksen. Mies kun ei näe tarpeelliseksi soittaa edes kertaan viikossa ja kysyä olenko edes hengissä. Jos mies olisi vaivautunut edes joskus toivottamaan hyvää yötä, hyväksyisin paljon paremmin eromme. Jos mes olisi käyttäytynyt "normaalisti" ja olisi halunnut erota, ok. Mutta kun mies ei tajua, että tuolla käytöksellä hänellä ei tule kestämään yksikään ihmissuhde! Hän sanoi suhteemme alkuaikoina, että vaikutan hänelle oikealta, mutta kun yhteydenpito harveni, suhdeluku laimeni.
Äh anna sen olla! Ei se ollu se oikea sulle! Jaksuhali!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:04"]En ymmärrä tällä palstalla sitä ilmiötä, että jos joku mainitseekin, että edelleen välittää exästään, ollaan heti sillä kannalla ettei suhde voisi enää toimia. Esimerkiksi omat vanhempani ovat olleet yhdessä nuorista asti, vaikka välillä kerkesivätkin jo erota. Tsemppiä ap! Puhut vain suoraan näkemyksistäsi. Jos exäsi on tarkoitus palata hän kyllä palaa :)
[/quote]
Tässä tapauksessa mies ei halua palata yhteen, joten ap:n toive ei kuulosta hedelmälliseltä.
-4
Miten miehen käytös voi vaikuttaa siltä, että välittäisi edelleen, jos ette edes pidä kunnolla yhteyttä? Vaikuttaa kyllä täysin välinpitämättömältä ja parisuhteeseen kykenemättömältä tyypiltä. Tai sitten ei vaan välittänyt juuri sinusta.
Itse olen nainen ja sitä mieltä, että toimivan ja hyvän pari suhteen saamiseksi ei vaadita valtavaa työmäärää. Parisuhde toimii jos elämänarvot ovat samankaltaiset ja kemia toimii. Jos haluatte samoja asioita ja tykkäätte olla ja tehdä yhdessä on arki helppoa.
en ole koskaan ymmärtänyt tällaista apn kaltaista ajattelu, että kun vaan Se toinen ihminen ymmärtäisi samat asiat. Miksi on niin vaikea ymmärtää, että kumppanin pitäisi olla sinulle hyvä ja kelvollinen omana itsenään. Ei voi olettaa, että toista ihmistä voi alkaa muokata haluamakseen. Mitä jos mies yrittäisi tehdä sinusta itsensä kaltaista? Eikös sinun tyylilläsi senkin pitäisi olla sitten ok?
Mies kyllä näkee ihan varmasti vaivaa sellaisen naisen eteen, jota todella rakastaa. Jollakin tavalla, omallaan kukin.
Ap, ei... Olen itse ollut samassa tilanteessa. Voin vakuuttaa, se mies olis jo sun kanssa jos haluaisi! Älä roiku ja tuhlaa aikaasii. Mulle mies sanoi aina, et no katellaan. Kattellaan, ei puhuta siitä nyt. Nähtiin kun hänelle sopi. Vuoden tuota kesti ja lopulta totesi, että eiköhän tää oo tässä kun hänellä ei oo tunteita ollut aikoihin. En tajua, miksi annoin hänen herätellä toiveita yhteenpaluusta. Jos mies tietää, ettö haluut palata yhteen niin se olis sun kanssa jo jos tahtoisi!
Mies ei halua hoitsa parisuhdetta sun kanssasi. Ei munkaan ex, vika oli aina minussa ja hän Itse Täydellisyys on niin hyvä, että ei tarvitse koskaan muuttua jne. Mies ei ole valmis panostamaan teidän suhteeseen yhtään, joten..?!
Onpas taas kannustavia kommentteja... Miehet eivät tunnu ymmärtävän parisuhteen merkityksen hoitoa. Parisuhteen hoito ja huoltaminen on oikeasti äärimmäisen tärkeää! Mutta mieti rehellisesti. Haluatko oikeasti sellaisen miehen itsellesi, kenet sinun pitää "pakottaa" pitämään yhteyttä ja huomioimaan tarpeesi paremmin? Useimmille miehille kumppanin huomioiminen on kuitenkin itsestäänselvyys, joten miksi et etsisi sellaista miestä, joka haluaa toivottaa sinulle hyvää yötä ilman perusteluja?
Mies ei halua juuri nähdä ap:ta tai pitää yhteyttä. Soittaa kun tarttee seksiä?
minkä ikäisiä olette?
mies ei vaikuta vielä kovin kypsältä.
t. mies
Eli sun miehen käsitys suhteest on että se on tavaran hankinta, ostotapahtuma: "hankin tän vaimon, mut unohdin sen kaappiin, ei näytä enää toimivan, suhde ei toimi, erotaan". Häh?
Jos miehesi olisi hankkinut vaikkapa lypsylehmän, olisi se tarvinnut käydä lypsämässä päivittäin, tai jos olisi hankkinut koiran, sekin olisi pitänyt ruokkia ja viedä ulos päivittäin --- mutta vaimoa, joka sentään on ihminen, ei tarvitse huomioida ollenkaan? Eli hänestä nainen ei ole ihminen eikä persoona, eikä ihmissuhde vaadi minkäänlaista vuorovaikutteisuutta? Ei mitään yhteistä tai jaettavaa (ja puhun henkisestä puolesta)?
Ja sinulla on nämä samanlaiset "arvot"? Vai oletko oikeasti erehtynyt miehesi suhteen? Jos hän ei näytä lainkaan välittävänsä sinusta, miten kuvittelet että hän vielä välittää kuten sanoit?
Voi ei, onkohan meillä ollut sama mies! Ihan samanlaista tuo, että suhteen alussa vakuuteltiin minun olevan hänelle se oikea ja sitten lopulta ei tosiaan kiinnostanut ottaa minuun yhteyttä päiväkausiin, itsekin sai ihmetellä, onko tyyppi edes elossa. Mikään ehdottamani yhteinen meno tai tekeminen ei häntä kiinnostanut, mutta hän ei nähnyt vaivaa ehdottaakseen puolestaan mitään. Tuntui, että olen hänelle tärkeysjärjestyksellä sijalla ö. Tulin siihen tulokseen, että tyypillä täytyi olla jonkin tunnevamma, koska hän "ei osannut" seurustella, ja jos hän ei opi miten suhteen eteen täytyy nähdä vaivaa, ei hänellä tule kestämään mikään suhde tulevaisuudessakaan.
Mitä tästä opin: jos mies todella on noin väliinpitämätön (ja tässäkin ap on se aktiivinen osapuoli suhteessa) ei häntä oikeasti aidosti kiinnosta. Ja vaikka kiinnostaisikin, niin en minä halua olla miehelle itsestäänselvyys enkä väliinpitämättömyyden kohde. Sen verran oman arvon tuntoa pitää olla. Se oikea, suhteeseen panostava mies tulee vielä, ja mitä nopeammin unohdat eksän, sitä nopeammin hänet löydät!
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 23:29"]
Onpas taas kannustavia kommentteja... Miehet eivät tunnu ymmärtävän parisuhteen merkityksen hoitoa. Parisuhteen hoito ja huoltaminen on oikeasti äärimmäisen tärkeää! Mutta mieti rehellisesti. Haluatko oikeasti sellaisen miehen itsellesi, kenet sinun pitää "pakottaa" pitämään yhteyttä ja huomioimaan tarpeesi paremmin? Useimmille miehille kumppanin huomioiminen on kuitenkin itsestäänselvyys, joten miksi et etsisi sellaista miestä, joka haluaa toivottaa sinulle hyvää yötä ilman perusteluja?
[/quote]
toiset miehet ymmärtävät, toiset ei. miehiä on niinku ihan oikeasti erilaisia.
toiset on kypsymättömiä, saattavat parantua aikuistuessaan jne...
Sun onnes on riippuvainen susta. Elä ja anna muiden elää, älä ikinä itke kenenkään perään. kasva aikuseks. Miksi miehen pitäs muuttua, mikset itse muutu? Kannattas sunkin lukea Why men love Bitches, ja sisäistää mistä on kyse, ja mitä oikeen itse haluat. Miehet ei ole naisia, eikä naisten ajatusmaailma ole se absoluuttinen oikea, sun onnes edellytys on avoin mieli, kaiken suhteen.