Miten saan perusteltua exälleni, että suhteemme voisi toimia?
En yleensä kirjoittele tällaisille palstoille, mutta nyt on niin epätoivoinen olo. Erostamme tulee pian kuluneeksi puoli vuotta. Kerkesimme olla yhdessä kaksi vuotta. Olemme molemmat hyvin itsepäisiä ja temperamenttisia ihmisiä, mutta meillä ei kerennyt olla yhtään sellaista riitaa, että olisimme edes huutaneet toisillemme-mielestäni jo todella suuri saavutus. Mies ei ole valmis tekemään parisuhteen eteen yhtään töitä. Hän on sitä mieltä, että suhde joko toimii tai ei, mutta sen eteen ei tarvitse nähdä mitään vaivaa. Tästä aatoksesta johtuva käytös johti lopulta eroon. Emme tehneet mitään yhdessä, joten ei liene yllätys, ettei suhde kukoistanut.
Mitä kauemmin erosta tulee ja mitä enemmän yritän päästä yli, olen entistä varmempi, että mies on minulle se oikea. Elämänarvomme on niin samanlaiset ja olen täysin varma, että meillä voisi mennä hyvin, jos mies vain tajuaisi sen, kuinka tärkeää on välillä kertoa tunteistaan ja ajatuksistaan, käydä yhdessä edes kaupassa ja soittaa joskus vain kysyäkseen mitä kuuluu.
Osaatteko sanoa jotain hyviä sivustoja, missä kerrotaan ikään kuin faktoina parisuhteen hoidon merkitys? Tai omia neuvoja. En osaa pukea ajatuksiani sanoiksi miehelle perusteltaessa, miksi parisuhteen eteen tulee nähdä vaivaa. Anteeksi teksti taitaa olla melko epäselvää tilitystä, mutta otsikossa oikeastaan kysymys. Mies edelleen välittää käytöksensä perusteella minusta, joten peli ei ole täysin menetetty, jos hän vain suostuisi vielä yrittämään.
Kommentit (26)
Et sinä saa häntä kinumalla tai millään perusteluilla takaisin. Jos hän haluaisi olla kanssani, hän olisi jo. Ala elää omaa elämääsi ja päästä irti, vaikka se varmasti kuulostaakin vaikealta. Nauti elämästä ja keskity itseesi. Jossain vaiheessa voit alkaa etsiä uutta seuraa.
Ehkä mies kiinnostuu sinusta uudelleen, kun et roiku hänessä ja hän huomaa, että sinulla on oma elämä. Tai sitten hän ei kiinnostu sinusta enää silloinkaan, mutta oletpahan päässyt eteenpäin. Roikkumalla miehessä kaivat vain itsellesi kuoppaa kaikin tavoin.
Olen kuullut ennenkin, että suhde päättyy siksi, kun mies ei ole valmis näkemään yhtään mitään vaivaa suhteen eteen. Yritä perustella vaikka sillä, että parisuhteen hoito on kuin puutarhan hoito. Kun kukat on istutettu maahan, ne tarvitsee vettä ja ravinteita selviytyäkseen. Välillä täytyy kitkeä rikkaruohoja pois ja joskus muutama kukkanen täytyy nyppästä pois pilaannuttamasta loppuja. Jos kukkia hoitaa hyvin syntyy uusia nuppuja, jos kukkaa taas ei hoida ollenkaan kukka kuolee. Sama on parisuhteen kanssa. Välillä pitää hoitaa ja antaa huomiota kumppanille. Täytyy antaa mahdollisuuksia suhteelle kokea uutta. Jos epäkohdat jätetään selvittämättä, parisuhde alkaa voida huonosti kuten kukka, jos sille ei anna huomiota. Jotta suhde voi syventyä ja voi syntyä uusia ihania asioita ja muistoja, parisuhdetta TÄYTYY HOITAA! Nämä uudet ihanat asiat ovat kuin kukkien nuput. Totuus on ettei mikään tässä maailmassa pidemmän päälle selviä ilman hoitoa tai huoltamista. Ei auto, ei kukat eikä myöskään parisuhde.
Toi on jo hyvin mielenkiintoista että puoli vuotta eron jälkeen vieläkin valitetaan toiselle siitä, mitä teki tai tulee tekemään parisuhteissa väärin. Ja elämänarvonne ovat samanlaiset? Ei siltä vaikuta. Etsi uusi mies.
No jos pitää täältä kysyä perusteluihin apua niin ekköhän itekki tiiä, ettei suhe toimi jos et osaa itse keksiä miehelle syitä jatkaa suhdetta.
En ymmärrä tällä palstalla sitä ilmiötä, että jos joku mainitseekin, että edelleen välittää exästään, ollaan heti sillä kannalla ettei suhde voisi enää toimia. Esimerkiksi omat vanhempani ovat olleet yhdessä nuorista asti, vaikka välillä kerkesivätkin jo erota. Tsemppiä ap! Puhut vain suoraan näkemyksistäsi. Jos exäsi on tarkoitus palata hän kyllä palaa :)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 22:44"]Kumman idea oli erota?
[/quote]
Mies itse sitä ehdotti, mutta päädyimme siihen kuitenkin yhdessä. Minä olisin halunnut vielä yrittää uusilla pelisäännöillä, mutta miehellä oli se mielipide, että suhde toimii tai on toimimatta itsestään eikä siihen voi omalla käytöksellä vaikuttaa... ;(