Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset menee puistojen nurmikoille istumaan - en ole koskaan ymmärtänyt mitä hienoa siinä on?

Vierailija
18.07.2021 |

Ja nämä istujat ovat nuorisoa ja aikusia nuoria, yleensä kuitenkin alle 40 vuotiaita, koskaan siellä ei näe esimerkiksi yli 60 vuotiaita. Miksei 50-70 vuotiaat ei mene istumaan nurmikolle?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-70 vuotiailla taitaa olla jo omat takapihat ja mökit minne vetäytyvät viettämään aikaa. Itse olen vielä puistoiässä kerrostalokämppineni, usein menen puistoon ihan vaan lukemaan kirjaa ja viilentäytymään ulkoilmassa.

Vierailija
2/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaisuuden ihannoinnista peräisin. Hipit valloissa istuivat nurmikolla kuunnellen musiikkia ja härmäläinen otti mallia ja oli olevinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-70 vuotiailla taitaa olla jo omat takapihat ja mökit minne vetäytyvät viettämään aikaa. Itse olen vielä puistoiässä kerrostalokämppineni, usein menen puistoon ihan vaan lukemaan kirjaa ja viilentäytymään ulkoilmassa.

Se on niin lapsellisen näköistä kun ihmiset istuu nurmikolla.

Vierailija
4/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanhiemoko siellä kyselee?

Vierailija
5/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en oikein ymmärrä puistoissa koiranpaskan seassa istumista. Mieluummin istun oman pihani terassilla.

Vierailija
6/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea istuanököttää ilman selkänojaa, vaikea kampeutua nurmikolta ylös jalat jäykkinä...Minulle ainakin tuoli, kiitos!

Vierailija
7/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä kävelin puiston halki, jossa makasi nuori nainen ottamassa aurinkoa. Noin 90-vuotias mummo oli pysähtynyt katsomaan naista mietteliään näköisenä. Kun pääsin kohdalle, mummo oli päätynyt johtopäätökseen, kääntyi mun puoleeni ja totesi: "Ei se siinä ketään haittaa."

Ole kuin mummo, ap!

Vierailija
8/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei näin keski-iässä (saati sitten vanhempana) kroppa kestä kyhjöttämistä viltillä.

Vierailija
9/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kohta kuusikymppinen, ja istun useinkin puistossa nurmikolla. Sitä vartenhan ne puistot on, että niissä saa nauttia ulkoilmaelämästä.

Vierailija
10/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niin lapsellisen näköistä kun ihmiset istuu nurmikolla.

Se terassilla arskat päässä ylihintainen tuoppi kädessä istuminen vasta dorkalta näyttää.

Vierailija
11/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mitään. Välillä näkee hippiäisiä istumassa asfaltilla tai katukivillä.

Vierailija
12/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oltiin työporukalla puistossa koko ilta. Nuorin taisi olla 31 ja vanhin 60. Kivaa oli. Aurinko paistoi, linnut lauloi ja naurua riitti.

Vierailija
13/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kainilla ei ole omaa pihaa jossa istuskella.

Vierailija
14/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä niitä joiden pitää kysellä. Mene nurmikolle istumaan. Voi olla ettei ole sinun juttusi, eikä se ole keltään pois.

Vierailija
15/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Usein kaupungin nurmikolla moni käyttää koiraansa, voi olla aineidenkäyttäjiä, humalaiset pissivät, linnut sotkevat, lasinsirua, roskaa ja luoja ties mitä. Ei ole kuin ennen vanhaan. Säälittää kun rusakot ja poikaset sotkevat itsensä ihmisten syytämään krääsään.

Vierailija
16/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen ruohikolla – Wikipedia

Vierailija
17/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikkalaisuuden ihannoinnista peräisin. Hipit valloissa istuivat nurmikolla kuunnellen musiikkia ja härmäläinen otti mallia ja oli olevinaan.

No eipä ole.

Piknik juttuja on harrastettu jo vuosisatoja sitten, myös Suomessa.

Otetaan koriin hyvää ruokaa ja juomaa mukaan, ja mennään ruohikolle istumaan ja syömään ne.

Kerrostaloasujilla ei tänäkään päivänä ole mitään pihaa eikä kaikilla mitään mökkiä, missä vois piknillä olla.

Silloin on pakko mennä puistoihin istuskelemaan.

Ja puistoissa voi istuskella siten ettei tarvitse mitään ostaa. 

Terasseille jos menee istumaan, siellä on pakko ostaa jotain.

Missäs muualla ihmiset ruohikolla ja puiden keskellä kaupungissa voisivat istuskella kuin puistoissa?

Ei ole muita paikkoja.

Vierailija
18/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt, monta tuntia istua nurmikolla kyhjöttäen epämukavassa asennossa selkään ja jalkoihin sattuessa ja perse puutuneena. On ihmisillä huvit.

Vierailija
19/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä niitä joiden pitää kysellä. Mene nurmikolle istumaan. Voi olla ettei ole sinun juttusi, eikä se ole keltään pois.

Sivistyneet ihmiset istuu penkeillä, ei nurmikolla joka on junttimaista.

Vierailija
20/42 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en oikein ymmärrä puistoissa koiranpaskan seassa istumista. Mieluummin istun oman pihani terassilla.

Kyllä usemmilla on viltti, huopa tai istuinaluset mukanaan, etenkin jos piknikille puistoon menevät.

Ja puistoihin ei saa koiria paskannuttaa ylensäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme