Miksi ihmiset menee puistojen nurmikoille istumaan - en ole koskaan ymmärtänyt mitä hienoa siinä on?
Ja nämä istujat ovat nuorisoa ja aikusia nuoria, yleensä kuitenkin alle 40 vuotiaita, koskaan siellä ei näe esimerkiksi yli 60 vuotiaita. Miksei 50-70 vuotiaat ei mene istumaan nurmikolle?
Kommentit (42)
Amerikkalaisuuden ihannoinnista peräisin. Hipit valloissa istuivat nurmikolla kuunnellen musiikkia ja härmäläinen otti mallia ja oli olevinaan.
Vierailija kirjoitti:
50-70 vuotiailla taitaa olla jo omat takapihat ja mökit minne vetäytyvät viettämään aikaa. Itse olen vielä puistoiässä kerrostalokämppineni, usein menen puistoon ihan vaan lukemaan kirjaa ja viilentäytymään ulkoilmassa.
Se on niin lapsellisen näköistä kun ihmiset istuu nurmikolla.
Minäkään en oikein ymmärrä puistoissa koiranpaskan seassa istumista. Mieluummin istun oman pihani terassilla.
Vaikea istuanököttää ilman selkänojaa, vaikea kampeutua nurmikolta ylös jalat jäykkinä...Minulle ainakin tuoli, kiitos!
Ysärillä kävelin puiston halki, jossa makasi nuori nainen ottamassa aurinkoa. Noin 90-vuotias mummo oli pysähtynyt katsomaan naista mietteliään näköisenä. Kun pääsin kohdalle, mummo oli päätynyt johtopäätökseen, kääntyi mun puoleeni ja totesi: "Ei se siinä ketään haittaa."
Ole kuin mummo, ap!
Joo ei näin keski-iässä (saati sitten vanhempana) kroppa kestä kyhjöttämistä viltillä.
Minä olen kohta kuusikymppinen, ja istun useinkin puistossa nurmikolla. Sitä vartenhan ne puistot on, että niissä saa nauttia ulkoilmaelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-70 vuotiailla taitaa olla jo omat takapihat ja mökit minne vetäytyvät viettämään aikaa. Itse olen vielä puistoiässä kerrostalokämppineni, usein menen puistoon ihan vaan lukemaan kirjaa ja viilentäytymään ulkoilmassa.
Se on niin lapsellisen näköistä kun ihmiset istuu nurmikolla.
Se terassilla arskat päässä ylihintainen tuoppi kädessä istuminen vasta dorkalta näyttää.
Ei tuo mitään. Välillä näkee hippiäisiä istumassa asfaltilla tai katukivillä.
Eilen oltiin työporukalla puistossa koko ilta. Nuorin taisi olla 31 ja vanhin 60. Kivaa oli. Aurinko paistoi, linnut lauloi ja naurua riitti.
Kainilla ei ole omaa pihaa jossa istuskella.
Minä en ymmärrä niitä joiden pitää kysellä. Mene nurmikolle istumaan. Voi olla ettei ole sinun juttusi, eikä se ole keltään pois.
Juu. Usein kaupungin nurmikolla moni käyttää koiraansa, voi olla aineidenkäyttäjiä, humalaiset pissivät, linnut sotkevat, lasinsirua, roskaa ja luoja ties mitä. Ei ole kuin ennen vanhaan. Säälittää kun rusakot ja poikaset sotkevat itsensä ihmisten syytämään krääsään.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaisuuden ihannoinnista peräisin. Hipit valloissa istuivat nurmikolla kuunnellen musiikkia ja härmäläinen otti mallia ja oli olevinaan.
No eipä ole.
Piknik juttuja on harrastettu jo vuosisatoja sitten, myös Suomessa.
Otetaan koriin hyvää ruokaa ja juomaa mukaan, ja mennään ruohikolle istumaan ja syömään ne.
Kerrostaloasujilla ei tänäkään päivänä ole mitään pihaa eikä kaikilla mitään mökkiä, missä vois piknillä olla.
Silloin on pakko mennä puistoihin istuskelemaan.
Ja puistoissa voi istuskella siten ettei tarvitse mitään ostaa.
Terasseille jos menee istumaan, siellä on pakko ostaa jotain.
Missäs muualla ihmiset ruohikolla ja puiden keskellä kaupungissa voisivat istuskella kuin puistoissa?
Ei ole muita paikkoja.
Miettikää nyt, monta tuntia istua nurmikolla kyhjöttäen epämukavassa asennossa selkään ja jalkoihin sattuessa ja perse puutuneena. On ihmisillä huvit.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä niitä joiden pitää kysellä. Mene nurmikolle istumaan. Voi olla ettei ole sinun juttusi, eikä se ole keltään pois.
Sivistyneet ihmiset istuu penkeillä, ei nurmikolla joka on junttimaista.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en oikein ymmärrä puistoissa koiranpaskan seassa istumista. Mieluummin istun oman pihani terassilla.
Kyllä usemmilla on viltti, huopa tai istuinaluset mukanaan, etenkin jos piknikille puistoon menevät.
Ja puistoihin ei saa koiria paskannuttaa ylensäkään.