Voisitko muuttaa työn perässä oudolle paikkakunnalle?
Kommentit (19)
olen tehnyt niin, en tuntenut seudulta ketään, matkaa kotikaupunkiin n. 200 km
Jos ei olisi kamalan kauakana kotikaupungista ja saisin mieheni mukaan, niin kyllä :)
Voisin jos se on sellaisen etäisyyden päässä "kotoa" että voi viikonlopuksi ajaa. Eli tyyliin Helsinki-tampere vs Helsinki-Sodankylä
Olen muuttanut työn perässä oudolle paikkakunnalle lukemattomia kertoja. Se on normaalia elämää, ei siinä ole mitään kummallista, paitsi niille, jotka pysyvät lapsuudenkotipaikkakunnan liepeillä koko elämänsä.
Oon muuttanut niin usein opintojen tai työn perässä eri paikkakunnille, ettei mulla ole mitään kotipaikkakuntaa. Tuntematon ei pelota mua, eikä se ettei uuden kotikunnan lähettyvillä ole ketään tuttuja. Lapsuuden kotipaikkakunta jäi lukion jälkeen, enkä sinne ole palannut enää kertaakaan sen jälkeen kun vanhempani muuttivat sieltä ulkomaille. Suku asuu ympäri Suomea, eikä se ole mulle rakas tai tärkeä.
Olen muuttanut usein ja toiselle puolelle suomea. En roiku kavereissa enkä sukulaisisa kiinni niin ettenkö voisi muuttaa.
Te jotka ootte aina pysytelleet samoilla seuduilla, missäpäin Suomea oikein asutte? Kuinka joku voi jäädä koko elämäkseen samalle paikkakunnalle, en voi käsittää M-I-K-S-I!
Mielelläni pysyisin oudoista paikoista kaukana... Vieraalle paikkakunnalle voisin.
Muutin 17 vuotta sitten. Voisin muuttaa uudelleenkin. Kotini on siellä missä on perheeni, en ole kaveririippuvainen.
En tiedä miksi, mutta tuntuu, että voisin muuttaa ulkomaille, en Suomen sisällä.
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 21:45"]
En tiedä miksi, mutta tuntuu, että voisin muuttaa ulkomaille, en Suomen sisällä.
[/quote] Näin mullakin, ja olen asunutkin Suomi-Ruotsi-Suomi ja vähän alkanut tuo Ruotsi taas kutkuttaa.
Nuorempana olisin muuttanut. Mutta nyt kun on viisikymmentä vuotta mittarissa, enää en muuttaisi.
Ilman muuta muuttaisin. Mikään ei pidättele kun ei ole perhettä, eikä ystäviäkään paljon. Ajattelinkin muuttaa ensi kesänä täältä e-pohjanmaalta helsinkiin. Etsiä töitä ja asuntovaunu hommata
Pääkaupunkiseudun mukavuuksiin tottuneena olisi aika kova pala muuttaa vaikkapa Raaheen, Kemiin tai Liperiin. Todennäköisesti en muuttaisi. Hieman isompaan kaupunkiin kuten Tampere, Turku, Jyväskylä, voisin muuttaakin.
Jos ennestään tuttuja ei olisi lähimaillakaan, niin en.