Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmastointilaite ja naapurin tupakointi

Vierailija
18.07.2021 |

Hankkisin meillekin sellaisen siirrettävän ilmastointilaitteen, josta tulee putki ulos tuuletusikkunasta. Naapurissa kuitenkin tupakoidaan (minkä vuoksi ikkunoita ja ovia ei voi pitää auki, rivitalo). Onko kellään tietoa, että edesauttaako tuo laite savun hajun kulkeutumista asuntoon? Tuuletusikkunan voinee tiivistää, mutta vetääkö laite korvausilman mukana savunhajua muualta asuntoon? Naapurit tupakoivat ennakoimattomasti sekä etu-, että takapihallaan. Kärsin tästä suunnattomasti.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se putki joka tulee tuuletus ikkunaan on POISTOputki. Ei ime ilmaa sisään vaan puhaltaa ulos.

Vierailija
2/4 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minä olen tietoinen, että se on poistoputki. Mutta vetääkö laite korvausilman mukana muuta kautta hajua asuntoon? Onko kellään tällaista laitetta käytössä, jolla on tupakoiva naapuri? Onko savun hajua tullut asuntoon korvausilman mukana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule savun hajua tuon poistoputken kautta. Itse olen pahvilaatikoista ja teipistä kyhännyt viritelmän sen ympärille. Tästä putkesta ei siis mitään korvausilmaa sisälle tule, se puhaltaa ainoastaan ulospäin.

Vierailija
4/4 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, kiitos kommentista. Minua huolettaa siis se, että koska kaikki räppänät ja ovet ovat suljettuina koko asunnossa ja laitehan vetää korvausilman jostakin.. että tuleeko tupakansavu ja -haju kuitenkin meille sisälle jostakin raosta entistä voimakkaammin.. asuntoni ympärillä on tätä hajua joka puolella. Vai onko pelkoni turha, eli ehkä laite ei vedä sitä korvausilmaa niin, että sukat pyörii jaloissa..