Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko vakituisen paikan, jos menen kauneusleikkaukseen?

Vierailija
18.07.2021 |

Saankohan töissä vakituisen paikan, jos menen kauneusleikkaukseen? Arvelen, että syynä on ruma ulkonäköni. Pitäisikö opetella meikkaamaan ja ostaa muodikkaita vaatteita? Luulen myös, että pomo ei arvosta harrastuksiani ja asumismuotoani, mutta en saa omistusasuntoa pätkätöiden takia. Minkälaisia harrastuksia esimiehet arvostavat? Myös luonteeni on vääränlainen. En ole parantunut ujoudesta, vaikka minua on moitittu siitä lapsesta lähtien. En ymmärrä, mitä teen niin väärin, etten muutu arvokkaaksi ihmiseksi.

Esimiehet ovat sanoneet, että olen hyvä ja luotettava työntekijä. Siitä huolimatta en kelpaa vakituiseksi, vaikka olen hakenut avoimia paikkoja. Syy on varmasti ulkonäössäni, väärissä harrastuksissa, väärässä perhemuodossa ja väärässä asumismuodossa. Minulla on säästössä 20 000 euroa. Minkälaisen kauneusleikkauksen sillä saa? Painan 47 kg. Auttaako, jos laihdutan vielä lisää? Edes pari kiloa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa, mitä kannattaisi tehdä.

Vierailija
2/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa, mitä kannattaisi tehdä.

Neurologiset ja psykologiset tutkimukset ja sen jälkeen terapia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö miten psykoottiselta kuulostaa ajatus että sinua ei vakinaisteta koska painat liikaa 47-kiloisena? Olet psykoosissa?

Vierailija
4/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tietääkseni psykoosissa.

Vierailija
5/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tietääkseni psykoosissa.

Ei kukaan omasta mielestään ole. Joka tapauksessa ajatus että 47 kilon paino on liikaa työpaikan vakinaistamiseen ei ole enää realiteeteissa. Realiteettien testauksesi horjuu. Sun on pakko hakea apua tai sairastut vielä oikeaan mielen sairauteen.

Vierailija
6/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko vaikka lopettaa se oman navan tuijotus ja keskittyä osaamiseen. Mitä osaamista sinulla on mistä voisi olla työnantajalle hyötyä?

Vierailija
7/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakuuttunut, että pätkätyökierteeni johtuu ulkonäöstäni ja vääristä harrastuksista. En tiedä, miten voisin tehdä työni vielä paremmin. En vain riitä tällaisena. Pomo on kehunut minua työntekijänä, mutta jostain syystä minua ei ylennetä vakituiseksi. Syy täytyy olla ulkonäössäni. 

Vierailija
8/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen työnhakijan täytyy ensinnäkin tajuta se, että työnantaja työllistää vain ja ainoastaan tarpeeseen.

Tämä näkyy vakituisissa työsuhteissa esim hyvin raadollisesti ainakin opettajilla. Jos kaupungilla ei ole virkaa, mihin palkata vakituinen, vakituista ei voi palkata, vaikka olisi miten hyvä ja pätevä.

Toisaalta, työnantajaa keskimäärin ei juurikaan kiinnosta ulkonäkösi, harrastuksesi, asumismuotosi - häntä kiinnostaa työpanoksesi, eli tietotaitosi ja kykysi hyödyntää sitä firman hyväksi. Hän hakee useimmiten hyvää ja sopivaa tyyppiä työyhteisöön. Jos olet ihan perus-siisti ihminen, etkä hakemassa mihinkään meikki-esittelijäksi , työnantajaa kiinnostaa paljon enemmän, että onnistuisi palkkaamaan ihmisen, joka on sitoutunut ja motivoitunut. Aika vähän asioita saa nykyään kysyä työhaastattelussa, mutta kyllä meillä ainakin yritetään nähdä 'habituksesta' onko jotain mikä viittaisi esim masennukseen, pitkäaikaissairauteen, alkoholismiin ym mitkä todennäköisesti vaikuttaisivat työn tekemiseen.

Työnhakijaa "ei saa googlata" mutta se ei silti tarkoita, etteikö sitä tehtäisi. Siitä ei vain saa paljastua. Eli - jos olet tunnistettavasti mukana jossain työnantajan mielestä 'epäsopivassa' toiminnassa,/mielipiteissä sekin kyllä saattaa vaikuttaa.

Ja suurin osa niistä, keitä ei valita - ei heissä ole mitään vikaa, vaan joku toinen hakija vain onnistui vakuuttamaan työnantajan paremmin.

Lannistavaa, mutta ei saisi lannistua.

Vierailija
9/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vakuuttunut, että pätkätyökierteeni johtuu ulkonäöstäni ja vääristä harrastuksista. En tiedä, miten voisin tehdä työni vielä paremmin. En vain riitä tällaisena. Pomo on kehunut minua työntekijänä, mutta jostain syystä minua ei ylennetä vakituiseksi. Syy täytyy olla ulkonäössäni. 

Oletko siis hakenut avoinna ollutta vakituista työtä siinä firmassa ja joku toinen on ohitsesi valittu?

Tuolloin voit kyllä ihan kysyä, mistä kiikasti, missä sinun tulisi kehittää itseäsi, jotta seuraavalla kerralla valinta osuisi sinuun.

Jos olet vain tehnyt työsi ja odotellut että joku tuo vakkarisopparin allekirjoitettavaksi... heillä ei ehkä ole halua vakinaistaa ketään?

Mikä muuten on nykyinen työsuhteesi? Määräaikainen? Toistaiseksi (=nykyajan vakituinen työsuhde)? Milloin määräaikainen on päättymässä? Voithan proaktiivisesti myös kysyä jatkoa, koska olet muuten hakeutumassa muualle?

Vierailija
10/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt nykyisessä työpaikassa pätkätöitä yhteen putkeen 9 vuotta, mutta en pääse vakituiseksi. Olen hakenut avoimia paikkoja, mutta minua ei valita koskaan. Kukaan ei kerro syytä, vaikka kysyn. Syy on siksi varmasti jokin henkilökohtainen kuten ulkonäköni. Kyllähän minä muuten kelpaisin vakituiseksi, jos kelpaan määräaikaiseksikin. Määräaikainen päättyy milloin päättyy ja jatkuu seuraavasta päivästä. Muut on vakinaistettu lyhyessä ajassa, joten kyllä pomo haluaa vakinaistaa työntekijöitä, ei vain minua. Olen niin ruma. 

Vierailija
11/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa töissä? Luulin otsikosta, että paikallisbussissa.

Vierailija
12/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt nykyisessä työpaikassa pätkätöitä yhteen putkeen 9 vuotta, mutta en pääse vakituiseksi. Olen hakenut avoimia paikkoja, mutta minua ei valita koskaan. Kukaan ei kerro syytä, vaikka kysyn. Syy on siksi varmasti jokin henkilökohtainen kuten ulkonäköni. Kyllähän minä muuten kelpaisin vakituiseksi, jos kelpaan määräaikaiseksikin. Määräaikainen päättyy milloin päättyy ja jatkuu seuraavasta päivästä. Muut on vakinaistettu lyhyessä ajassa, joten kyllä pomo haluaa vakinaistaa työntekijöitä, ei vain minua. Olen niin ruma. 

Höpö höpö. Oot hyvä sijainen.  Se on vähän kuin työpaikkojen friend zone. Kelpaat silloin, kun sua tarvitaan, ja siellä tiedetään, että otat vastaan mitä tahansa huomion rääppeitä. Mee jonnekin muualle, ja sijaista vähän aikaa siellä. Sitten haet vain vakipaikkoja sinne vanhaan työpaikkaan. Jos ei sittenkään tärppää, niin suuttuivat, kun et suostunut enää olemaan vain sijainen heillä. 

Vierailija
13/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dfhu kiyrfg jjrer kiy👹👹👹👹👹

Vierailija
14/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa töissä? Luulin otsikosta, että paikallisbussissa.

Olen niin vastenmielisen näköinen, että minut heitettäisiin ulos bussista. 

Vierailija
15/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippis sunnuntaille🥂

Vierailija
16/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa tuutin täydeltä🤮

Vierailija
17/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Nyt kaikki terassille🍺🍺🍺

Vierailija
18/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Oot hyvä sijainen.  Se on vähän kuin työpaikkojen friend zone. Kelpaat silloin, kun sua tarvitaan, ja siellä tiedetään, että otat vastaan mitä tahansa huomion rääppeitä. Mee jonnekin muualle, ja sijaista vähän aikaa siellä. Sitten haet vain vakipaikkoja sinne vanhaan työpaikkaan. Jos ei sittenkään tärppää, niin suuttuivat, kun et suostunut enää olemaan vain sijainen heillä. 

En voi hakea mitään muita työpaikkoja. Jos en kelpaa omaan työpaikkaani, en kelpaa minnekään muuallekaan. Täällä nyt sentään tiedetään, minkälainen olen työntekijänä. Ilmeisesti he ajattelevat, että olen paska työntekijä mutta silti työntekijäpulassa parempi kuin ei kukaan. Kukaan ulkopuolinen taas ei palkkaisi minua ollenkaan. En aio todellakaan hakea mitään töitä ja nöyryyttää itseäni. Työelämä ei tarvitse minua. En ole tarpeeksi riittävä ja hyvä tyyppi tämän maailman tarpeisiin. Kuolleena olisin sentään hyödyksi madoille ja luonnon kiertokululle. Elävänä minusta ei ole mitään hyötyä. 

Vierailija
19/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi myös muuttaa harrastuksiaan työnantajaa miellyttäväksi. Ja somessa minusta ei pitäisi olla mitään kyseenalaista. En kuulu mihinkään hämäräperäisiin ryhmiin. Instagram-tilini on yksityinen ja siellä ei ole minusta kuvia. Laitan lähinnä rumia maisemakuvia. Minulla ei ole kuin 20 seuraajaa, joten ymmärrän kyllä, että pomojen mielestä se on epäilyttävää. Pitäisi olla ig-julkkis ja tunnettu. En myöskään oikein tiedä, mitä pomot haluaisivat minun harrastavan. Tässä iässä on myöhäistä aloittaa kilpauraa tai tulla oikeasti hyväksi missään arvostettuna pidetyssä harrastuksessa. 

Vierailija
20/40 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttusi on ihan harhaisia oikeasti. Instagram-seuraajat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän