Kesätarjonnan onneton surkeus
Miten ihmeessä tänä kesänä on kaikilla matkanjärjestäjillä niin surkea tarjonta? Pelkkää Välimerta ja Bulgariaa vain kaikilla. Enimmäkseen Kreikkaa, Turkkia ja Bulgariaa. Vain vähäsen muuta, Ollaanko me suomalaiset näin huonoja matkustamaan vai mistä johtuu?
Ei ole edes yhtä viikottaista Las Palmasin lentoa joka on aina tavannut olla. Nizzaan ei lomalentoja lainkaan vaikka ennen niitä oli lukuisia joka viikko. Espanjassa lähinna vain Mallorcaa mutta Costa del Solille jonne voisikin lähteä tarjonta olemattoman pientä ja vain yhdellä matkanjärjestäjällä matkoja.
Kesällä olisi paremmin aikaa lähteä sinne Thaimaahankin pariksi viikoksi mutta Phuketiin ei lainkaan lomalentoja. Reittikoneella toki pääsee mutta mihin matkanjärjestäjiä sitten enää tarvitaan jos totutaan itse matkustamaan. Olisi vain niin kätevää ostaa valmis matka.
Madeiralle on lentoja pilvinpimein mutta minne on kadonneet Algarven matkat kokonaan???
Kommentit (22)
Hyvä että on tarjontaa KreTurBul faneille mutta entäs me kaikki muut??? Pakko räätälöidä itse kun ei pääse mihinkaan inhimilliseen kohteeseen.
Hei!
Ikävä kuulla, että kohdevalikoima ei tällä hetkellä vastaa toiveitanne. Olemme välittäneet palautteenne ja toiveenne eteenpäin vastaavalle tahollemme.
Yleisesti matkanjärjestäjät tekevät päätökset koskien kohdevalikoimaa kysynnän ja kannattavuuden mukaan. Esimerkiksi Finnmatkoilla oli viime kesänä valikoimissa suorat lennot Las Palmasiin, mutta jouduimme peruuttamaan lennot vähäisen kysynnän vuoksi. Myös Thaimaahan Phuketiin lennettiin muutama vuosi sitten myös kesäkaudella, mutta nämäkin lennot poistuivat valikoimasta, koska kysyntää ei riittänyt.
Ystävällisin terveisin
Elsi/Finnmatkat
myynti@finnmatkat.fi
Muutenkin olisi hienoa kun olisi erikoisempia kohteita lyhyinä sarjoina. Miten olisi sellainen koko kauden kestävä systeemi jossa yksi viikottainen lento olisi pyhitetty vaihtuvalla kohteelle muutaman lennon sarjoina eli kuhunkin kohteesee pari-kolme lentoa ja sitten taas seuraavaan paikkaan. Ehdotuksia lyhyille sarjoille: Jerseyn saari, Reykjavik, Pohjois-Kypros (onnistunee välilaskulla Turkissa?), Gibraltar, Alexandria, Eilat (siis kesällä), Joku Turkin rantakohde Mustanmeren puolelta, Malta, Djerban saari Tunisiassa.
Tuo Djerban saari muuten on valittu maailman matkailuammattilaisten äänestyksessä maailman kauneimmaksi saareksi. Ja tähän paratiisiin ei ole Suomesta lainkaan matkoja, Harmi myös että Pohjois-Kyprokselle ei ole Kymppi-matkojen kaatumisen jälkeen ollut matkoja eli 17 vuoteen.
Finnmatkat teki djerbaan matkoja 4-v sitten. Ei kyllä mikään erityisen kaunis saari ollut.
Djerballahan on upeita valkoisia hiekkarantoja kuin Malediiveillä mutta toki myös kivikkoisia. Löytyy antiikin amfiteattereita, upeita rakennuksia, ja siitä erikoinen paikka että siellä on paljon juutalaista asutusta vaikka kuuluukin muslimimaahan. Löytyy krokotiilifarmeja, flamingojärviä. Itse en golfaa mutta golfaajat kehuneet kenttiä. Suosittelen jos vain joku matkanjärjestäjä alkaa järjestää sinne reissuja:
http://www.planetware.com/tourist-attractions-/djerba-tun-me-d.htm
Hei!
Valitettavasti valmismatkoja järjestettäessä pitkät lentosarjat samaan kohteeseen takaavat hyvät hotellisopimukset, jolloin saamme matkojen hinnan vastaamaan asiakkaiden toiveita.
Lyhyissä muutaman viikon kestävissä kohteissa myöskin valmismatkojen opaspalveluiden järjestäminen olisi haastellista, jolloin kohteet olisivat käytännössä omatoimikohteita.
Kannattaa kuitenkin katsastaa myös meidän Temamatkojen valikoima, sillä sieltä löytyy erikoisempiakin kiertomatkoja, jos perinteisemmästä valikoimasta ei löydy mieleisiä vaihtoehtoja.
http://www.temamatkat.fi/
Esimerkiksi tänä kesänä Temamatkojen valikoimassa on ollut Andalusian kiertomatka ja Islannin parhaat palat-matka.
Ystävällisin terveisin
Suvi/ Finnmatkat
myynti@finnmatkat.fi
Kiertomatkan tarjoajia reittilennoilla kyllä riittää ja silloin homma meneekin kovien hintojen vuoksi omatoimimatkailuksi mutta nimenomaan viikon lomat ei niin tusinakohteisiin lomalennoilla kiinnostaisi kovasti. Ja se opashan voi matkata samalla koneella kohteeseen.
Hei,
oletko tutustunut Finnmatkojen kaupunkilomatarjontaan? Itse ainakin koen, että esimerkiksi Ibizan kaupunki, tai vaikkapa Sisilian Taormina ei ole ns. "tusinakohteita": http://www.finnmatkat.fi/lomamatkat/Kaupunkilomat/ :)
Pidetään peukkuja, että saamme tulevaisuudessa vielä laajemman skaalan erilaisia, kilpailijoista erottuvia kohteita!
Terveisin
Miia/Finnmatkat
Noista kohteista Las Palmas olisi näin kesällä sellainen paikka jonne lähtisin vaikka heti vaan kun sinne ei lennetä kuin vasta lokakuulla. Finnmatkoilla oli joka kesä kerran viikossa Las Palmasin lento jolla useasti lensinkin sinne ja monta kesää olin Bahia Felizissa vaan ei ollut lentoja tänä kesänä. Talvella on sitten muitakin kohteita jonne mennä eikä Kanaria talvella kiinnosta. Tarjonta on supistunut ja huonontunut todella paljon.
Hei,
kiitos palautteestasi, olen välittänyt sen tuotetarjonnasta vastaavalle taholle.
Oikein mukavaa kesänjatkoa!
Terveisin
Miia/Finnmatkat
Tuota Gibraltaria olen itsekin kaivannut usein matkanjärjestäjien valikoimiin. Tunnettu kohde ja monen tietämäni ihmisen haavematkakohde, eikö voisi edes harkita?
Maltalle olen harmitellut paljon, ettei matkoja enää ole tehty ellei oteta lukuun räätälöityjä paketteja välilaskullisilla lennoilla. Menisin heti, jos tilanne muuttuisi. Hispania kaatui ja sen jälkeen ei ole tainnut olla enää minkään matkanjärjestäjän valikoimissa.
Maltalle äänet täältäkin. 10 points for Malta. Malta dix points ;)
Myös Gibraltar kiinnostaisi kovasti. Sinne toki pääsee kun lentää Malagaan ja vuokraa auton. Tosin espanjalaisten vuokraamojen autoja ei saa viedä Gibraltarille mutta portugalilaisen Helle Hollis vuokraamon autoja ainakin saa viedä. Ja raja voi olla aika tukossa kun Espanja taas nahistelee.
Noniin, ottakaahan ihmeessä vinkkiä Finnmatkalaiset ylemmistä kommenteista! :)
Matkatoimistojen uudistukset ovat kieltämättä jääneet aika jäykiksi ja matkat pitkälle toistuviin kohteisiin. Vaihtelua voisi suorittaa niin monin tavoin, josta useamman idean voisin nakata matkapuljulle jos toisellekin. Tuossa yllä yksi ehdotus, joka olisi kovin yksinkertaista toteuttaa ja myös varmistaa tili matkatoimistolle.
Maltalle pääsee jo nyt aika helposti, jos on valmis itse järjestämään ja ottamaan yhden koneenvaihdon.
Jos jotakuta kiinnostaa oppia vähän itse järjestelemään matkoja, sopii ottaa yhteyttä.
TravelerWillem -project
http://willemontraveling.blogspot.com/
Mun mielestä tarjonta on laaja. Helposti olen löytänyt mieluisia kohteita. Ja on se nyt mun mielestä aika selvää, että jos jokin maa/kohde ei saa tarpeeksi intoa niin sitä on turha pitää listoilla. Kannatamattomuus.
Ja hyvin on tullut uutuuksia tarjolle. Minulla ei ole ainakaan aikomustakaan alkaa rätälöimään mitäään omatoimimatkoja. Monista syistä. Mulla on ollut hyvä ja pitkäaikainen "suhde" finnmatkojen kanssa.
Homma on sujunut. Jos jotain pientä on ollut niin se on hoidettu ripeästi ja asiallsiesti. Ja minä en mistään turhasta rutise. Ja joskus oppaille kerrron asioista ja vain siksi, että ovat tietoisia. Jos tulee jollekkin toiselle sama asia eteen. Reilua meininkiä.