Krapulamasennusta on olemassa ja se voi olla todella kovaa
Joillekin tulee ihan oikeasti krapulassa todella voimakas masennustila. Esim minun vaimoni ei tätä ymmärrä, koska hänelle ei sellaista tule. Kun on krapulamasentunut, niin silloin on ainakin itselläni pinna todella kireällä, eikä jaksa vääntää yhtään mistään asiasta. Vaimolle tämä taas on kuin bensaa liekkeihin ja hän ajattelee, että olenko tehnyt jotain väärää tai onko vika hänessä koska olen niin kiukkuinen. EI, se on vain sitä voimakasta krapulamasennusta, joka menee kyllä ohi. Vika ei ole kanssaihmisissä, mutta itse sille tilalle ei voi mitään.
Tein tämän aloituksen siksi, jos on muitakin tämän asian kanssa painijoita. On todella rasittavaa jos esim kumppani ei tätä asiaa tajua ja entisestään pahentaa olotilaa omalla riidanhaastoisella käytöksellään. Krapulamasentuneen pinna kun on tosiaan kireällä ja vaikka toinen sanoisi, että ottaa avioeron, niin helposti saattaisi todeta takaisin, että "siitä vaan". Siinä tilassa ei nimittäin jaksa vängätä yhtään mistään.
Kommentit (27)
Lopetin humalahakuisen juomisen joskus 15 vuotta sitten. En krapulamasennuksen takia vaan sen takia että en saanut enää ollenkaan unta juomisen jälkeen. Krapula on sinänsäkin jo tarpeeksi paha olotila että kannattaa olla ryyppäämättä, mutta jos ei nuku niin se on vielä paljon pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrttiä hyvät ystävät. Yrttiä.
Ei kaikki oo narkkareita.
Ei ja siksi yrtti pitääkin erottaa huumeista, hyvä ystävä. Kanada 2018. Suomi 2022?
Täällä myös tilanne, että yhden illan juomisen jälkeen saattaa mennä 4-5 päivää ennen kuin olo on normaali. Ensin ahdistaa päivän verran, usein pahastikin, loput päivät masentaa ja väsyttää.
Olen todennut ettei ole sen arvoista. Ne muutamat hauskat tunnit vs. sata tuntia kärsimistä ei ole sen arvoisia.
M41
Kiitos alanuolista, mutta olen edelleen samaa mieltä, jos juot alkoholia ja olet väärässä seurassa - siihen ei auta se alkoholi vaan lopettaminen /vähentäminen, jos olotilat ovat huonoja. Muu on itsensä huijaamista.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos alanuolista, mutta olen edelleen samaa mieltä, jos juot alkoholia ja olet väärässä seurassa - siihen ei auta se alkoholi vaan lopettaminen /vähentäminen, jos olotilat ovat huonoja. Muu on itsensä huijaamista.
Ymmärrän pointtisi, mutta joskus ihminen kaipaa vaihtelua. Humalaiset illat on joskus hauskoja. Eli osallistun edelleen niihin harvakseltaan, silläkin uhalla, että seuraukset omaan olotilaan on hirvittävät.
Ei kaikki oo narkkareita.