Krapulamasennusta on olemassa ja se voi olla todella kovaa
Joillekin tulee ihan oikeasti krapulassa todella voimakas masennustila. Esim minun vaimoni ei tätä ymmärrä, koska hänelle ei sellaista tule. Kun on krapulamasentunut, niin silloin on ainakin itselläni pinna todella kireällä, eikä jaksa vääntää yhtään mistään asiasta. Vaimolle tämä taas on kuin bensaa liekkeihin ja hän ajattelee, että olenko tehnyt jotain väärää tai onko vika hänessä koska olen niin kiukkuinen. EI, se on vain sitä voimakasta krapulamasennusta, joka menee kyllä ohi. Vika ei ole kanssaihmisissä, mutta itse sille tilalle ei voi mitään.
Tein tämän aloituksen siksi, jos on muitakin tämän asian kanssa painijoita. On todella rasittavaa jos esim kumppani ei tätä asiaa tajua ja entisestään pahentaa olotilaa omalla riidanhaastoisella käytöksellään. Krapulamasentuneen pinna kun on tosiaan kireällä ja vaikka toinen sanoisi, että ottaa avioeron, niin helposti saattaisi todeta takaisin, että "siitä vaan". Siinä tilassa ei nimittäin jaksa vängätä yhtään mistään.
Kommentit (27)
Mulla nuo krapulamasennukset johti siihen etten käytä enää lainkaan alkoholia. Jännästi niitä ei tullut nuorena vaan vasta +30-vuotiaana.
n45
Itelle toi tulee vasta parin päivän päästä ryyppäämisestä ja krapulan sairastamisen jälkeen . Tietty morkkis on sit asia erikseen
Minulla on ensin krapula-ahdistus ja myöhemmin se "helpottaa" masennukseksi. Outoa on se, että ne tulee vain jos ei tule oikeaa oksennuskrapulaa. Niillä kerroilla kun en pääse vessaa pidemmälle olo on normaali paljon nopeammin.
Älä juo itseäsi humalaan. Suomalaiselle se on kovin vaikea haaste.
Miksi juotte alkoholia? Vesi on parempi vaihtoehto näillä helteillä.
Tottakai tulee. Alkoholi nostaa aivojen dopamiini- välittäjäaineen tason huippuunsa, ja krapulassa sen taso romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nuo krapulamasennukset johti siihen etten käytä enää lainkaan alkoholia. Jännästi niitä ei tullut nuorena vaan vasta +30-vuotiaana.
n45
Mulla iski vasta noin 40-vuotiaana. Alkoholinkäyttöni onkin nykyään lähes olematonta.
Mieheni ei ymmärrä tuota masentunutta olotilaa lainkaan, koska hänelle ei sellaista tule. Onneksi hän on jo oppinut, että olen seuraavana päivänä täysin flegu, itkeskelevä ja maansa myynyt ihminen. En ihan itsekään ymmärrä, miten seuraukset hauskasta ja rennosta illanvietosta voivat olla noin megalomaaniset. Mutta niin vain on. Ymmärrän nyt ehkä edes jollain tasolla masentuneita ihmisiä, vaikka en ole koskaan kokenut masennusta. Jos heillä on joka päivä tuollainen olo, niin auta armias. Itse kestän tuota tasan sen yhden päivän. N 51.
Hommaan krapulamasennusta. Mielummin rikon lakia ja pajauttelen. Sen kanssa ei sentään sekoile kuten kännissä eikä niitä hirveitä krapuloitakaan. Laki nyt vaan on sellainen että se ohjaa juomaan. Nykyään jo porukat vetää piristeitä kuten amfetamiinia joka on paljon haitallisempaa.
Aivan sama kunhan sammuisi omat valot.
Minulle tulee aina ahdistus ja masennus ryyppäämisen jälkeen. Jos olen ryypännyt lauantai-illlan, niin normaali olo on vasta seuraavana keskiviikkona. Tästä valitettavasta syystä en uskalla juoda usein. Ei ole sen arvoista heittää montaa päivää elämästä hukkaan ja kärsiä karmeasta olotilasta. Olen todella kateellinen niille, joille ei tule kuin yhden päivän oksennuskrapula.
Vierailija kirjoitti:
No älä juo, saatana.
Eihän ap mitenkään puolustellut juomista, mutta halusi avartaa joidenkin näköaloja, jotka eivät tuota krapulamasennusta tajua, koska juuri nämä ihmiset ovat se merkittävä ongelma masentuneelle. Eli hieman kylmästi sanoen, vika on suurelta osin kanssaeläjissä.
Vierailija kirjoitti:
Siihen ei vaadita edes humalaan asti juomista, hangaxiety tulee monille ihan parin jälkeekin. Tässäkin ketjussa pari mainitsi, että oksennuskrapulassa ei tule yhtä pahoja jälkitiloja, joten se kunnolla juominen voisi jopa ehkäistä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
n45
Mulla iski vasta noin 40-vuotiaana. Alkoholinkäyttöni onkin nykyään lähes olematonta.
Mieheni ei ymmärrä tuota masentunutta olotilaa lainkaan, koska hänelle ei sellaista tule. Onneksi hän on jo oppinut, että olen seuraavana päivänä täysin flegu, itkeskelevä ja maansa myynyt ihminen. En ihan itsekään ymmärrä, miten seuraukset hauskasta ja rennosta illanvietosta voivat olla noin megalomaaniset. Mutta niin vain on. Ymmärrän nyt ehkä edes jollain tasolla masentuneita ihmisiä, vaikka en ole koskaan kokenut masennusta. Jos heillä on joka päivä tuollainen olo, niin auta armias. Itse kestän tuota tasan sen yhden päivän. N 51.
Sama itsellä. Ennen pidin masennusta täytenä mielenheikkoutena ja luusereiden "sairautena". Nyt oman krapulamasennuksen tiimoilta en katso asiaa yhtä suppeasti. Sille ei oikeasti voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen ei vaadita edes humalaan asti juomista, hangaxiety tulee monille ihan parin jälkeekin. Tässäkin ketjussa pari mainitsi, että oksennuskrapulassa ei tule yhtä pahoja jälkitiloja, joten se kunnolla juominen voisi jopa ehkäistä sitä.
Mulla tuo ei pidä paikkaansa. Parista juomasta ei tule yhtään mitään. Kunnon kännien jälkeen tulee monen päivän karmea masennus.
Mulla kans tuo, että jos saan fyysisen krapulan, niin krapula on tunneissa taputeltu. Muutoin, mikä juurikin tulee kymmenestä kerrasta yhdeksän kertaa, on tuo masennuksen kaltainen olotila jota kestää pari kolme päivää.
Turhan kova seuraus mukavasta illasta, ei voi kovin usein harrastaa siis.
Syökää apteekista saatavaa Acetiumia. Itselläni oli ennen aina 2-3 päivän krapula ja masensi kovasti. Kun rupesin käyttämään Acetiumia, niin välillä krapulaa ei tule ollenkaan ja jos tulee, niin yhdellä päivällä selviää. Krapulamasennuskin on häipynyt lähes kokonaan.
Monet ottaa niitä useamman tabletin juomisillan aikana, mutta minä otan vain kaksi ruuan yhteydessä juomisen lopetettuani. Jostain syystä toimivat hieman paremmin ruoan kanssa kuin tyhjään mahaan otettuna.
Ideoita yleisesti. 1. Älä seurustele negatiivisen ihmisen kanssa, eroa. Löytyy joku muu fiksumpi tai sinkkuna ok. 2. Älä juo alkoholia lainkaan tai ota vähemmän. 3. Ole vain hyvässä seurassa, jonka tunnet hyvin, eikä hän aiheuta välikohtauksia tai tempauksia. 4. Itsekseenkin voi viettää viikonloppua. 5. Sano itsellesi positiivisia lauseita ja anna anteeksi, jos tulee joku itsesyytös mieleen tai väärä ajatuskuvio.
Vierailija kirjoitti:
Yrttiä hyvät ystävät. Yrttiä.
Yrtistä tulee varsinkin alkoholin kanssa seuraavalle päivälle semmoinen outo humiseva olo. Ei ole hyvä olla, muttei huonokaan. Mutta jos käy mäkkärissä, niin ei siitä kauheasti iloa koe.
Minulla on nyt krapulamasennus. Ei voisi mikään kiinnostaa