Tuleeko teillä muilla jalkapohjat aroiksi tai kipeiksi, kun kävelette pitkiä matkoja?
Mulla tulee niin sietämättömän kipeäksi, etten pysty jatkamaan kävelemistä. Vaikka jossain lomamatkalla tai shoppailemassa, kun kävellään monta tuntia putkeen, välillä pysähdytään katsomaan jotain ja sitten jatketaan taas.
Tuntuu kuin jalkapohjat olisi tulessa. Mitään lihaskipuja ei pahemmin tule, mutta jalkapohjat tuntuu siltä kuin niitä olisi hakattu.
Sama vaiva teini-ikäisestä lähtien eikä kenkiä vaihtamalla tule helpotusta.
Kommentit (5)
Tulee, mutta mulla kengät kyllä vaikuttaa siihen. Kunnon kävelykenkien pitää olla pohjaltaan vähän muotoillut, eli ei tasapohjaiset esim tennarit tai mokkasiinit. Lisäksi niissä pitää olla tilaa päkiän levitä ja taas supistua askelen eri vaiheissa. Kunnon kengillä pystyy kävelemään pari kymmentä kilometriä ilman ongelmia.
Kävelen paljon, mutta jalkapohjat eivät tule kipeiksi, paitsi joskus harvoin kun jalkapohjaan tulee rakko. Usein kyllä sääristä on vetänyt suonta ja välillä polvi tai nilkka voi kipeytyä.
Ohutpohjaisissa ballerinoissa päkiät kipeytyvät, paksumpipohjaisissa kengissä eivät.
Suosittelen hyviä lenkkareita tai kävelykenkiä pitkille kaupunkikierroksille.
Kyllä tulee. Mutta luulen että jalkapohjat tottuisi, jos joka päivä tuntikausia kävelisi. Olen esim. tehnyt seisomatyötä ja jalat tottui siihenkin.