Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni teistä jättää menemättä isänsä hautajaisiin?

Vierailija
18.07.2021 |

Minä en olisi jättänyt menemättä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii kyllä Ranskan pressan luo …

Vierailija
2/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän menemättä kaikkiin hautajaisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi missään tapauksessa menemättä. Äitini sen sijaan saa polttaa ilman läsnäoloani.

Vierailija
4/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin menemättä. 80- luvulla se oli ennenkuulumatonta. Sain suvun vihat niskaani, ei vieläkään olla väleissä.

Vierailija
5/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä aikamoinen pakkomielle ap:lle.

Vierailija
6/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jättäisi missään tapauksessa menemättä. Äitini sen sijaan saa polttaa ilman läsnäoloani.

No eipä siihen tapahtumaan omaiset tapaa osallistua.

Vierailija
7/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene biologisen isäni hautajaisiin, vaikka kutsuttaisiin. Olen nähnyt hänet viimeksi 30 vuotta sitten, kun olin 3-vuotias. Minulla ei ole minkäänlaisia omia muistikuvia hänestä.

Miksi menisin sellaisen ihmisen hautajaisiin, joka on hylännyt minut ja muun perheensä? Ei hän ole minulle yhtään mitään, ei edes maksanut elatusmaksuja tai muuten auttanut äitiäni perheen elatuksessa.

Vierailija
8/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kannan isäni aikanaan hautaan.

Tiedän tapauksia, joissa ei henkilö ole ollut vanhempansa hautajaisissa ja ymmärrän kyllä, heillä oli syynsä.

Vierailija
9/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan silloin teininä jättänyt menemättä, jos äiti ei olisi käskenyt. Isään oli ollut huonot välit.

Vierailija
10/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo todennäköisesti menossa. Isä on rikollinen.

Vierailija
11/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse järjestin isäni hautajaiset. Mutta hyvin pienimuotoiset. Ei järjetetty sukukokousta, vain omat lapset ja kummilapset. Pappia oli etukäteen kielletty puhumasta yhtään mitään ja varastamasta showta. Tilaisuus oli vain meille ja meidän näköinen. Pappi kyllä lauloi kauniisti kaksiäänisesti Ave verum corpus kappaleen meidän kanssa.

Vierailija
12/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole isän eläessäkään ollut tekemisissä vuosikymmeniin hänen kanssaan, niin miksi muka sinne hautajaisiin pitäisi sitten mennä?

Ei kuollut isä tiedä, oletko sinä hänen hautajaisissaan vaiko et.

Ja jos siltä tuntuu, voi joskus myöhemmin käydä haudalla ja jättää sinne yksi ruusu tai muu kukka ja hyvästellä siten fyysisesti ja lopullisesti isänsä.

Henkisestihän tuollainen lapsi on hyvästellyt isänsä jo vuosikymmeniä sitten, joten ei siinä enää tunteet sen kummemmin kuohu, ei puoleen eikä toiseen.

Vierailija
13/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut mennä sitten kun sen aika tulee. Emme ole olleet enää tekemisissä koska oman mielenterveyteni vuoksi koin parhaaksi katkaista välit. Isäni on hyvin itsekeskeinen ja hankala ihminen.

Vierailija
14/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene kummankaan vanhemman hautajaisiin. Isää en ole tavannut vuoden 1994 jälkeen ja äiti on tehnyt elämästäni helvetin, joten se siitä.

Vierailija
15/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene, en ole nähnyt ja kuullut koko miehestä mitään 8 vuoteen. Olisi tekopyhää mennä hautajaisiin jos en ole ollut tekemisissä vuosiin.

Vierailija
16/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ”vanhempani olivat narsisteja” -hullut yhdessä ketjussa.

Vierailija
17/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt. En usko kuolemaan.

Vierailija
18/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ”vanhempani olivat narsisteja” -hullut yhdessä ketjussa.

Jep. On sitä terapioissa itketty 😂

Vierailija
19/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene biologisen isäni hautajaisiin, vaikka kutsuttaisiin. Olen nähnyt hänet viimeksi 30 vuotta sitten, kun olin 3-vuotias. Minulla ei ole minkäänlaisia omia muistikuvia hänestä.

Miksi menisin sellaisen ihmisen hautajaisiin, joka on hylännyt minut ja muun perheensä? Ei hän ole minulle yhtään mitään, ei edes maksanut elatusmaksuja tai muuten auttanut äitiäni perheen elatuksessa.

Tähän pinoon.

Vierailija
20/24 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin isäni hautajaisiin. En ole vielä varma menenkö äitini hautajaisiin sitten joskus. Ei johdu äidistäni millään tavalla, vaan siitä saako niitä hautajaisia edes järjestettyä ja kuka sen mahtaa tehdä. En nimittäin ole sisareni kanssa missään väleissä, enkä aiokaan olla. En edes hautajaisten järjestämisen vuoksi. Jätän valinnan hänelle: jompi kumpi järjestää, minä tai hän. Yhdessä emme järjestä. Jos hän haluaa järjestää, niin jätän menemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä