Velat ei tajua
Miten kivaa on olla lapsiperhe. Tänäkin kesänä kierretty Särkänniemi, Linnanmäki ja nyt Jukupark. Kivaa rentoa elämää. Lomakin vielä edessä.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Lapselliset tai parisuhteeliset ei tajua. Kuinka mahtavaa on pelata vuodesta 1997 lähtien useita tunteja tietokoneella. Ei paljon parisuhdekriisit haittaa kun menee 12h päivässä tietokoneella.
t: 30v neitsyt hikkymies
Mä olen pelannut tämän viikonlopun. Äsken vähän raotin ovea, kun otin wolttikuskin tuomat sapuskat vastaan. Kohta se perhekin kömpii omilta reissuiltaan, muttei vielä moneen tuntiin.
N49
Velat olen maksanut ajat sitten.
Olen ollut jo monta vuotta velaton.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä vain tyhmät lisääntyvät, koska fiksut eivät ilmastokriisin keskelle viattomia väännä kärsimään.
Mahtaa olla vielä vaikeampaa tulevaisuudessa, jos keskimääräinen äo vajoaa alle sadan.
Tää nyt on tätä velojen tekopyhää jorinaa, ei muka fiksuina tehdä lapsia ilmastomuutoksen keskelle.
Totuus on, että velat jättäytytvät lapsettomiksi vain itsekkyytensä takia. Saa nukkua, tehdä mitä milloinkin lystää, voi käyttää huumeita, voi rellestää jne. Tällaista on velojen mantra.
Vierailija kirjoitti:
Vela N38 kirjoitti:
En oo tykännyt noista asioista edes silloin kun olin lapsi. Ja joku tuossa aikaisemmin kommentoi nähneensä kiukkuisia ja väsyneitä perheenäitejä em paikoissa. Just se on itsellä estävä tekijä, miksi en lasta halua. En ole koskaan nähnyt äitiä, joka ei olisi pääsääntöisesti väsynyt, katkera ja pahalla päällä. Joskus harvoin on 10 sekuntia heh heh, kun lapsi kakkaa kumman väristä tuotosta tai muuta yhtä superkivaa lapsiperhehupia tapahtuu.
Mitä mä olen taas lapsettomiin törmännyt (jotka tituleeraavat itseään veloiksi), niin järjestäen jumalattoman kiukkusia ja katkeria naisia. Sellaisia ennen aikaisia vanhoja piikoja, joiden kanssa ei tee mieli olla tekemisissä.
Sen takia pyrin itse kääntämään tätä ymmärrystä, että on meitä kivojakin lapsettomia. Hauskoja ja meneviä, jotka ei kuivakkaasti istu varjossa valittamassa kaikesta.
Onneksi edes äitikaverit osaa heittäytyä ja hullutella. <3
Jaa, mun tuntemani velat osaa heittäytyä ja hullutella ja pitää hauskaa. Ei tosin olla huvipuistoissa käyty, koska se ei huvita, mutta muuten tehdään paljon kaikkea kivaa ja myös äitikaverit tietysti mukana. He ovat kuitenkin väsyneitä ja kiukkuisia usein, vaikka osaavat joskus myös pitää hauskaa, kunhan lapset on hoidossa :D
Vierailija kirjoitti:
:D :D :D :D
Mä käyn joka vuosi jossain huvipuistossa. Velana ei tarvitse raahata lapsia mukana vaan saa rauhassa pitää hauskaa kavereiden ja miehen kanssa.
Your move, mammatrolli.
Tää vela riekkuu karuselleissa ja kieputtimissa ja ostelee arpoja voittaakseen pikkutyttöjen meikkisetin. Naurettavaa.
Velat kakkakyrpä!!!!! Tätä mieltä minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D :D :D :D
Mä käyn joka vuosi jossain huvipuistossa. Velana ei tarvitse raahata lapsia mukana vaan saa rauhassa pitää hauskaa kavereiden ja miehen kanssa.
Your move, mammatrolli.
Tää vela riekkuu karuselleissa ja kieputtimissa ja ostelee arpoja voittaakseen pikkutyttöjen meikkisetin. Naurettavaa.
Miksi se on vähemmän naurettavaa silloin jos sen tekee perheellinen aikuinen jolla ei ole lapsia mukana?
Voisiko joku kertoa, mikä siinä velaudessa niin ärsyttää? Miten se on muilta pois, että toiset ei tee lapsia?
Jotenkin tosi uskomatonta, että ihmisiä häiritsee se, että mulla ei ole lasta..
Eikö mikään muu ärsyttäisi enemmän, kukaan ei valita vaikka laulan kerrostalossa nuotin vierestä tai koirasta tulee sotkua rappukäytävään. Mutta ei, ei se haittaa. Se haittaa, että ei ole lasta :D
Saamattomat ja vätykset ei tee lapsia. Se vtuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Saamattomat ja vätykset ei tee lapsia. Se vtuttaa.
Eikös se ole just päinvastoin. Saamattomimmat yhteiskunnan elätit tekevät eniten lapsia. Korkeasti koulutetut uraohjukset on usein lapsettomia. Itse kuulun niihin, jotka tämän maan pitää toiminnassa ja maksaa verot.
Köö kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, mikä siinä velaudessa niin ärsyttää? Miten se on muilta pois, että toiset ei tee lapsia?
Jotenkin tosi uskomatonta, että ihmisiä häiritsee se, että mulla ei ole lasta..
Eikö mikään muu ärsyttäisi enemmän, kukaan ei valita vaikka laulan kerrostalossa nuotin vierestä tai koirasta tulee sotkua rappukäytävään. Mutta ei, ei se haittaa. Se haittaa, että ei ole lasta :D
Se on se kateuden karvas kalkki. V*tuttaahan se, kun itsellä on ne kiljuvat ipanat aina kiviriippana perässä, mihinkään ei pääse ilman vuoden etukäteissuunnittelua, eikä nukkuakaan saa rauhassa. Samaan aikaan vela-tuttava menee minne huvittaa viiden minuutin varoitusajalla, nukkuu joka vknloppu puoleen päivään, jos tahtoo ja käyttää rahansa itseensä, eikä Pilttiin ja vaippoihin.
Itsekkääksi syyllistämällä sitten yritetään näitä fiksumman valinnan tehneitä vetää siihen samaan mutakuoppaan, missä itse ryvetään, eikä hetkeäkään mietitä, ettei epäitsekkäämpää valintaa olekaan kuin jättää lapsi tekemättä silloin, kun sitä ei halua. Nämä tyypit eivät ollenkaan mieti asioita lapsen kannalta, millaista on syntyä vanhemmille, jotka tekivät sut vain siksi, että on yhteiskunnallisesti hyväksyttävämpää olla perheellinen kuin vela.
Aloittajalle: minä en ole koskaan vielä nähnyt huvipuistoissa ym. "lasten paikoissa" aidosti olostaan nauttivaa perhettä. Kyllä siellä yleensä vähintään toisella vanhemmalla on naama norsunv*tulla, tiuskitaan, kirotaan ja kiukutellaan. Edes Prismassa ei pystytä perheenä käymään ilman jonkin asteista kinaa. Tätä kun seuraa sivusta tulee päivä päivältä onnellisemmaksi omasta valinnastaan olla tekemättä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi tuollaista elämää. Mutta jos hankkii lapsia pitää tykätä tuon tyyppisistä jutuista. Vela46
No eikä tarvitse! Ei tuollainen ole mitenkään pakollista lapsiperheille, ja vaikka olisikin, niin tuollaiset reissut ovat useimmilla vain pieni osa suurempaa kokonaisuutta.
Ilman lapsia voi tehdä mitä vaan ilman ketään mukana riesana tai olla tekemättä, eikä ketään lasta haittaa, jos ei teekään mitään tai tekee jotain ilman heitä. Eikä tarvitse jättää mitään tekemättä lasten takia.
Itse en ennen lapsia käynyt missään puuhaparkeissa, kotieläintiloilla ja vesipuistoissa. Nyt käyn ja onhan se tosi hauskaa.
Munkaan velat ei tajua... etten haluaisi millään maksaa niitä takaisin!
Mutta siis joo, olipa niin väsynyt baitti ettei edes jaksa vaivautua kommentoimaan mitään järkevämpää vaan jatkan tätä kivaa lapsetonta elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä vain tyhmät lisääntyvät, koska fiksut eivät ilmastokriisin keskelle viattomia väännä kärsimään.
Mahtaa olla vielä vaikeampaa tulevaisuudessa, jos keskimääräinen äo vajoaa alle sadan.
Tää nyt on tätä velojen tekopyhää jorinaa, ei muka fiksuina tehdä lapsia ilmastomuutoksen keskelle.
Totuus on, että velat jättäytytvät lapsettomiksi vain itsekkyytensä takia. Saa nukkua, tehdä mitä milloinkin lystää, voi käyttää huumeita, voi rellestää jne. Tällaista on velojen mantra.
Jep, on se vaan kamalan itsekästä tehdä mitä haluaa ja nauttia elämästä! :D
Vierailija kirjoitti:
Itse en ennen lapsia käynyt missään puuhaparkeissa, kotieläintiloilla ja vesipuistoissa. Nyt käyn ja onhan se tosi hauskaa.
Juuri näin.
Mistä lähtien elämästä on tullut tällaista kilpailua ja sotaa, kenellä menee mukavimmin. Relatkaa nyt ihmiset. Ottakaa kahvikuppi käteen ja nauttikaa aurinkoisesta päivästä! Ei ole yhtä ainutta tapaa elää, mikä tekee onnelliseksi.
Ei huvipuistot mitään, mutta vela voi lähteä yksin tai kaverin kanssa ihanille kaupunkimatkoille ja koluta rauhassa taidemuseot, nähtävyydet ja teatterit sekä syödä rauhassa kunnon illallisen ilman että joku vetää hihasta koko ajan ja kitisee, jos ei saa pasta bolognesea joka aterialla.
En ole alkuperäinen, mutta itse tykkäsin myös tosi paljon huvi- ja muista vesipuistoista kun lapset olivat sen ikäisiä. Heidän kasvettuaan isommiksi en ole käynyt kertaakaan tuollaisissa lasten huvituspaikoissa, koska eipä siellä ilman lapsia ole aikuiselle oikein mitään. Saisikohan vieraiden lasten nauruista ja hymyistä yhtä paljon irti kuin omiensa? Pitäisi melkein käydä kokeilemassa.