Isä maksaa 36 vuotiaan vuokran
Onko ok jos isä maksaa keski ikäisen ihmisen vuokran? Viinaan löytyy kyllä rahaa mutta ei vuokraan. Sillä aikaa muut käy töissä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
me asutaan mun poikaystävän vanhempien ostamassa asunnossa. helppoa elämää kun rahaa ei mene asumiseen ollenkaan
N25
Maksavatko vanhemmat siis myös vastikkeen ym. asumisesta aiheutuvat kulut?
maksaa joo. me maksetaan poikkiksen kanssa ainoastaan nettiliittymä, maksutv ja siivoja joka käy parin viikon välein.
N25
Ette edes siivoa itse?
Kerrankin toivon hartaasti 0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän ikäinen tämä 36 -vuotiaan isä on? Eläkkeellä ja pienistä varoista kustantaa alkoholisoituneen aikamiespojan vuokran?
Mä olen myös 36 vuotias ja isäni on 55 ja työelämässä. Eikä ollenkaan pieni varainen.
Sä et ole se standardi. Voi kuitenkin yleistää, että ne vanhemmat, jotka maksavat aikuisen omillaan elävän lapsensa elämistä, ovat todennäköisesti hyvissä varoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän ikäinen tämä 36 -vuotiaan isä on? Eläkkeellä ja pienistä varoista kustantaa alkoholisoituneen aikamiespojan vuokran?
Mä olen myös 36 vuotias ja isäni on 55 ja työelämässä. Eikä ollenkaan pieni varainen.
Onko tuo mielestäsi ihan ok ja normaalia? Kuka isäsi elätti hänen ollessaan 36 v.?
Mun mielestä on ihan normaalia, että 55 vuotias on työelämässä ja tienaa hyvin. Isä elätti itse itsensä 36 vuotiaana ja myös perheensä. Toki äitikin kävi töissä.
Itse olet nyt myös 36 v. Mikä on toisin?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut ikinä käsitteestä ”empatia”? Näistä kommenteista kyllä huomaa, että suomalaiset on maailman toiseksi empatiakyvytön kansa.
Toisin sanoen: Kateus on kauhia kansantauti. Mutta elämä nyt vain ei ole reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut ikinä käsitteestä ”empatia”? Näistä kommenteista kyllä huomaa, että suomalaiset on maailman toiseksi empatiakyvytön kansa.
Toisin sanoen: Kateus on kauhia kansantauti. Mutta elämä nyt vain ei ole reilua.
Oletko kuullut sanan karhunpalvelus?
Joku ei halua nähdä lastaan katuojassa, oli sitten millainen renttu tahansa koko aikuisikänsä. Luulevat kai auttavansa. Mutta ennemmin tai myöhemmin se aikuinen lapsi joutuu omilleen.
Maksavatko nämä vanhemmat kaikkien aikuisten lastensa vuokrat? Vai vain yhden? Mitä mieltä muut lapset tästä ovat? Reilu meininki, ei kuulu sulle... niinkö?
Ois kyllä hienoa jos isä maksais munkin vuokran (50v). Jäis paljon enemmän kaljaan ja muihin paheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Duecorso kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varoittava esimerkki!
Lastaan saa ja pitää auttaa mutta ei aikuista keski-ikäistä ukkoa enää.Miksei? Mikä on se oikea ikäraja, ettei oman lapsen auttaminen enää ole ok?
Kenen kuluja sinä maksat ja miksi?
Minä maksan oman perheeni kuluja. Mun lapset on vasta teini-ikäisiä, mutta aion kyllä olla apuna ja tukena ihan niin kauan, kuin antavat olla. Tavalla tai toisella. Oli se sitten laskujen maksua, ruokaostosten maksua, lastenhoitoa, asumista minun omistamassa asunnossa, minun auton käyttöä tai mikä ikinä onkaan tarpeen.
Aiomme hoitaa asiamme myös niin, että lapsille jää meistä myös perittävää. Se on useimmille ihan okei, mutta mä en ymmärrä miten se on parempi, että joku perii summan X mutta se on jotain karhunpalvelusta jos joku saa saman summan pikkuhiljaa antajan vielä eläessä.
Olen itse saanut paljon apua, myös rahallista, omilta vanhemmiltani ja siitä huolimatta pärjään aivan hyvin omillani. Ei se avun saanti tee kenestäkään avutonta, useimmiten se vaan helpottaa elämää. Totuus kun on, että elämä on helpompaa, jos ei tarvitse kituuttaa tai stressata rahasta. Miksi sitten niin pitäisi tehdä, jos kerta ei ole pakko 🤷
Asuimme koko perhe minun ikävuoteni 34-37 isäni omistamassa asunnossa ja asumiskuluja maksoimme vain vastikkeen. Sitten ostimme asunnon omaksi.
On teilläkin murheet! Voi olla, että tuo kaljaveikko kuolee ennen isäänsä eikä siis ole perimässä isältä yhtään mitään! Muitten sisarusten vuokrat? Veikkaan ettei ole sisaruksia.
On myös mahdollista, että tuo kaljaveikko on jotenkin vammainen. Siinä tapauksessahan auttaminen on "kunniallista" monen mielestä. Mihin isäukon pitäisi rahansa lykätä, jos ei omalle lapselleen?
Ei ole. Huomattavasti nuorempia, kun mä tein lapset vasta opiskeluiden jälkeen. Isäni oli 19 v, kun mut sai.