Isä maksaa 36 vuotiaan vuokran
Onko ok jos isä maksaa keski ikäisen ihmisen vuokran? Viinaan löytyy kyllä rahaa mutta ei vuokraan. Sillä aikaa muut käy töissä.
Kommentit (52)
No jos se on isälle ok, niin sillon se on ok.
Minkähän ikäinen tämä 36 -vuotiaan isä on? Eläkkeellä ja pienistä varoista kustantaa alkoholisoituneen aikamiespojan vuokran?
Isän toiminta mahdollistaa päihteiden käytön.
36-vuotiaan isä ei ole enää nuori.
Miksi ei 36-vuotias suostu aikuistumaan?
On ok. Elinkustannuksia kuten esim vuokran saa maksaa ilman, että se katsottaisiin lahjaveron alaiseksi. Hyvä keino siirtää verovapaasti varallisuuttaan lapsilleen.
Se menee niin, että jos viimeistään 25v ei ole aikuistunut ja itsenäistynyt niin ei käy koskaan.
Oletko kuullut ikinä käsitteestä ”empatia”? Näistä kommenteista kyllä huomaa, että suomalaiset on maailman toiseksi empatiakyvytön kansa.
Tiedän, että isä maksaa erään 57-vuotiaan lainan lyhennykset ja korot ja ilmeisesti ihan vapaaehtoisesti
Vierailija kirjoitti:
Isän toiminta mahdollistaa päihteiden käytön.
36-vuotiaan isä ei ole enää nuori.
Miksi ei 36-vuotias suostu aikuistumaan?
Minulla on nuoruudenkaveri, johon perhe on katkaissut välit tämän alkoholismin takia.
Ei estä juopottelua tuen puute.
Yhteiskunta auttaa, tukee, tekohengittää...
Varoittava esimerkki!
Lastaan saa ja pitää auttaa mutta ei aikuista keski-ikäistä ukkoa enää.
No kyllähän tuo ennakkoluuloja herättää, mutta näin kotihoidontuen aikana ottaisin kyllä vastaan jos vanhempani haluaisivat maksaa lainanlyhennyksen/sähkölaskun/ruokaostokset tms.
Vierailija kirjoitti:
Se menee niin, että jos viimeistään 25v ei ole aikuistunut ja itsenäistynyt niin ei käy koskaan.
Sanoisin, että nykymaailmassa se raja menee 30v. Nykyään kun on niin vaikea saada töitä, päästä opiskelemaan ja asuntojen hinnat ovat karanneet käsistä.
Eipä hänestä taida enää mitään tulla, sama mulle.
Maksakoon jos haluaa.
Kun isästä aika jättää, kukas sitten juottaa?
Kelpais mullekin, mutta vanhemmat mieluummin kiertelee maailmaa, kun maksaa mun elämistä.
me asutaan mun poikaystävän vanhempien ostamassa asunnossa. helppoa elämää kun rahaa ei mene asumiseen ollenkaan
N25
Vierailija kirjoitti:
Minkähän ikäinen tämä 36 -vuotiaan isä on? Eläkkeellä ja pienistä varoista kustantaa alkoholisoituneen aikamiespojan vuokran?
Mä olen myös 36 vuotias ja isäni on 55 ja työelämässä. Eikä ollenkaan pieni varainen.
Vierailija kirjoitti:
Varoittava esimerkki!
Lastaan saa ja pitää auttaa mutta ei aikuista keski-ikäistä ukkoa enää.
Miksei? Mikä on se oikea ikäraja, ettei oman lapsen auttaminen enää ole ok?
Muutin pari vuotta sitten, olin 39-v. Vanhempani maksoivat takuuvuokrani, koska jouduin pitämään asuntoja yhden kuukauden päällekäin eikä minulla ollut ylimääräistä 1000 € säästössä (pitkäaikainen työttömyys). Vaihtoehtona olisi ollut pyytää sitä joltain takuusäätiöltä, mutta en tiedä olisinko saanut sen tarpeeksi nopeasti (piti muuttaa pois remontin alta). Maksan takuuvuokraa vanhemmilleni pois aina parikymppiä kerrallaan kun pystyn budjetista sen verran nipistämään, mutta siihen menee useampi vuosi.
Eipähän mene niin paljon veroa perinnöstä.
Mikäs siinä jos kerran haluaa maksaa.