Isä maksaa 36 vuotiaan vuokran
Onko ok jos isä maksaa keski ikäisen ihmisen vuokran? Viinaan löytyy kyllä rahaa mutta ei vuokraan. Sillä aikaa muut käy töissä.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
me asutaan mun poikaystävän vanhempien ostamassa asunnossa. helppoa elämää kun rahaa ei mene asumiseen ollenkaan
N25
Me taas maksoimme vuokraa vanhemmilleni.
Mikäs siinä, mutta tyhmäähän se on kun ei se isäukko yleensä loppuun saakka ole maksamassa.
Jää toteutumatta vanhemman keskeisin tehtävä jälkikasvullee: opettaa ne pärjäämään omillaan.
Isä on mahdollista juomiseen, ei hyvä.
Duecorso kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varoittava esimerkki!
Lastaan saa ja pitää auttaa mutta ei aikuista keski-ikäistä ukkoa enää.Miksei? Mikä on se oikea ikäraja, ettei oman lapsen auttaminen enää ole ok?
Kenen kuluja sinä maksat ja miksi?
Voi kuule miljonääriperheissä isukki maksaa monesti paljon enemmän kuin vuokran. Ja mistä se isukin varallisuus on sitten peräisin, perittyä tietenkin ja bisnekset pyörii....
Huvittavaa kuinka mammapalstan prolet on täysin pihalla kuinka menestyvissä suvuissa eletään LOL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän ikäinen tämä 36 -vuotiaan isä on? Eläkkeellä ja pienistä varoista kustantaa alkoholisoituneen aikamiespojan vuokran?
Mä olen myös 36 vuotias ja isäni on 55 ja työelämässä. Eikä ollenkaan pieni varainen.
Onko tuo mielestäsi ihan ok ja normaalia? Kuka isäsi elätti hänen ollessaan 36 v.?
W. Ahlroos kirjoitti:
Voi kuule miljonääriperheissä isukki maksaa monesti paljon enemmän kuin vuokran. Ja mistä se isukin varallisuus on sitten peräisin, perittyä tietenkin ja bisnekset pyörii....
Huvittavaa kuinka mammapalstan prolet on täysin pihalla kuinka menestyvissä suvuissa eletään LOL
Useimmat haluavat opettaa lapsensa itsenäisiksi pärjääjiksi, sitä ei ilmaisella rahalla opi. Koskee niin miljonäärin pilttejä kuin avustuksilla eleleviä.
Vierailija kirjoitti:
Muutin pari vuotta sitten, olin 39-v. Vanhempani maksoivat takuuvuokrani, koska jouduin pitämään asuntoja yhden kuukauden päällekäin eikä minulla ollut ylimääräistä 1000 € säästössä (pitkäaikainen työttömyys). Vaihtoehtona olisi ollut pyytää sitä joltain takuusäätiöltä, mutta en tiedä olisinko saanut sen tarpeeksi nopeasti (piti muuttaa pois remontin alta). Maksan takuuvuokraa vanhemmilleni pois aina parikymppiä kerrallaan kun pystyn budjetista sen verran nipistämään, mutta siihen menee useampi vuosi.
No onpa kyllä todella köyhää, jos tonnin takaisinmaksuun menee vuosia. Mutta hyvä kai että on vanhemmat jotka pystyy auttamaan. Itse sain vanhemmilta korotonta lainaa autoon 10 000e, ja oon tuntenut itseni ihan onnettomaksi kun sen maksamiseen tätä tahtia menee varmaan viisi vuotta. Kyllä kulutuslaina on aina ankea juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän ikäinen tämä 36 -vuotiaan isä on? Eläkkeellä ja pienistä varoista kustantaa alkoholisoituneen aikamiespojan vuokran?
Mä olen myös 36 vuotias ja isäni on 55 ja työelämässä. Eikä ollenkaan pieni varainen.
Onko tuo mielestäsi ihan ok ja normaalia? Kuka isäsi elätti hänen ollessaan 36 v.?
Ja onko sinulla itselläsi nyt 17 -vuotias lapsi, kuten isälläsi oli sinun ikäisenäsi?
Ihan oikein ei ole sekään että liian nuorena joutuu omilleen. Parempi on kiittää vanhempia jotka huolehtivat. Tätä itte täytyy -juttua syötettiin jo 14-vuotiaille meidän aikanamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onko sinulla itselläsi nyt 17 -vuotias lapsi, kuten isälläsi oli sinun ikäisenäsi?
Näyttää olleen 19 v.
Vierailija kirjoitti:
me asutaan mun poikaystävän vanhempien ostamassa asunnossa. helppoa elämää kun rahaa ei mene asumiseen ollenkaan
N25
Maksavatko vanhemmat siis myös vastikkeen ym. asumisesta aiheutuvat kulut?
Maksaisikohan kyseinen isä myös minun asumiskuluni?
Voisin säästää ja sijoittaa enemmän.
Mitä se kenellekään kuluu kenenkään maksamiset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N25
Maksavatko vanhemmat siis myös vastikkeen ym. asumisesta aiheutuvat kulut?
maksaa joo. me maksetaan poikkiksen kanssa ainoastaan nettiliittymä, maksutv ja siivoja joka käy parin viikon välein.
N25
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessakin on aika paljon varakkaita ikämiehiä. Ymmärrän hyvin, jos haluaa lapsensa elämä helpottaa. Mutta se ei tietysti ole hyvä, jos säästyneet rahat menevät pojalla alkoholiin. Minä tunnen useampia aikuisia, jotka asuvat vanhempiensa omistamassa asunnossa ja maksavat vain vastikkeen. Se on minusta ihan jees. Perinnöksihän se kämppä kuitenkin menee aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
W. Ahlroos kirjoitti:
Useimmat haluavat opettaa lapsensa itsenäisiksi pärjääjiksi, sitä ei ilmaisella rahalla opi. Koskee niin miljonäärin pilttejä kuin avustuksilla eleleviä.
Yleensä ne sitten sijoittaa niitä omia rahojaan, kun vanhemmat hoitaa kustannukset. Ne laittaa rahan poikimaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on ihan normaalia, että 55 vuotias on työelämässä ja tienaa hyvin. Isä elätti itse itsensä 36 vuotiaana ja myös perheensä. Toki äitikin kävi töissä.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisikohan kyseinen isä myös minun asumiskuluni?
Voisin säästää ja sijoittaa enemmän.
Tuskin maksaa, jos ei ole sinun biologinen isäsi. Omaa lastaan jokainen tietysti haluaa jelppiä elämässä.
Hyvät teille! Itse maksan 900 euroa kuussa vuokraa 23 neliön yksiöstä
N34