Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika itki lohduttomasti, kun hoito ei alkanytkaan vielä!

Vierailija
24.07.2014 |

Näin meillä. Joka päivä tuo neljä ja puolivuotias kysyy, että joko pääsee hoitoon. Mahdan olla tylsää seuraa :D Toisaalta, pidän lomaa aika onnistuneena, jos "töihinpaluuta" odottaa noin kovasti!

Ja todella mukavaa, että hoitopaikka on noin hyvä, että sinne on ikävä :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kavereita?

Vierailija
2/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 09:37"]Ikävä kavereita?

[/quote]

No todellakin kun minä en ole leikkivä äiti.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että odottaa hoitoa noin kovasti. :) Mut sitä en oikein ymmärrä, miten niitä kavereita voi olla ikävä, eikö lapsi näe niitä lomalla? Meillä ainakin lapsi näkee kavereitaan ihan jatkuvasti kesälläkin, se on minusta tärkeää. Varsinkin hellesäällä uimarannalle saa helposti kerättyä ison lauman kavereita, kun monet vanhemmat ovat vaan helpottuneita että joku tulee kaveriksi vahtimaan. Kun kaikilla on auto ei välimatkatkaan haittaa.

Vierailija
4/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin todella surullinen, jos omalla lapsellani (nyt puhutaan pikkulapsista, ei teineistä) olisi kiire pois kotoa! Miksei hänellä ole lomalla kavereita? Miksi sinä et viihdytä lastasi? Miksei hän viihdy kotona?

Hienoa että hoitopaikka on hyvä, toivottavasti koti yltää silti monta kertaa korkeamma sijoitukselle...

Tiedän kyllä että tämä oli yritys puolustella hoitoon viemistä, mutta surullista silti.

Vierailija
5/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 09:50"]

Kiva että odottaa hoitoa noin kovasti. :) Mut sitä en oikein ymmärrä, miten niitä kavereita voi olla ikävä, eikö lapsi näe niitä lomalla? Meillä ainakin lapsi näkee kavereitaan ihan jatkuvasti kesälläkin, se on minusta tärkeää. Varsinkin hellesäällä uimarannalle saa helposti kerättyä ison lauman kavereita, kun monet vanhemmat ovat vaan helpottuneita että joku tulee kaveriksi vahtimaan. Kun kaikilla on auto ei välimatkatkaan haittaa.

[/quote]

Lapsen kaverit ovat aika lailla reissussa omien vanhempien kanssa, näin vanhempien lomien aikana. 

Vierailija
6/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro lapsellesi terveiset, että hoitajatkin keksivät taas paljon kivempaa ohjelmaa syksylle, kun nyt lomailevat rauhassa. Sitten on taas toimintakausi aikaa keksiä mukavia juttuja ja olla niiden kavereiden kanssa, jotka lapselle ovat tärkeitä. Ja monesti ihmisten lomat ja kesämenot menevät aika ristikkäin, jotein kavereita ei välttämättä niin helposti tapaa.

Vierailija
7/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 09:54"]Minä olisin todella surullinen, jos omalla lapsellani (nyt puhutaan pikkulapsista, ei teineistä) olisi kiire pois kotoa! Miksei hänellä ole lomalla kavereita? Miksi sinä et viihdytä lastasi? Miksei hän viihdy kotona?

Hienoa että hoitopaikka on hyvä, toivottavasti koti yltää silti monta kertaa korkeamma sijoitukselle...

Tiedän kyllä että tämä oli yritys puolustella hoitoon viemistä, mutta surullista silti.

[/quote]

Mä olen tunnekylmä psykopaattiäiti eikä mun tehtävänä ole olla lapsen viihdekeskuksena. Sen sijaan lapsi kulkee mun hommissa mukana ja leikkii siinä sen minkä leikkii.

Sori, syyllistäminen ei pure muhun yhtään! :D

ap

Vierailija
8/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten kaverit ovat tosi paljon reissussa kesällä. Sitten kun ovat kotona me olemme poissa. Aika lailla itsekseen ovat saaneet olla. Minun mielstäni vanhempien ei kuulu olla mitään 24/ viihdetoimistoja. Lapsen pitää oppia keksimääm itse tekemistä

Vierailija
9/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 09:54"]

Minä olisin todella surullinen, jos omalla lapsellani (nyt puhutaan pikkulapsista, ei teineistä) olisi kiire pois kotoa! Miksei hänellä ole lomalla kavereita? Miksi sinä et viihdytä lastasi? Miksei hän viihdy kotona?

[/quote]

Hohhoijaa...joillekin lapsille on vaan suotu keskikertainen äiti. Mittallisi tulee postissa, vuoden äiti 2014.

Vierailija
10/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joillekin on suotu lapset, jotka osaavat keksiä itse leikkinsä, nauttivat sitten muusta yhdessä olosta vanhempiensa kanssa. Itse esim. olin sellainen lapsi. ja minulla on todella lämpimät välit heihin aikuisenakin.

Vierailija
11/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi helvetti. :D 

"Mikset viihdytä lastasi" Oletko tosissasi??

Vierailija
12/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:10"]Ja joillekin on suotu lapset, jotka osaavat keksiä itse leikkinsä, nauttivat sitten muusta yhdessä olosta vanhempiensa kanssa. Itse esim. olin sellainen lapsi. ja minulla on todella lämpimät välit heihin aikuisenakin.

[/quote]

Täytyy kyllä sanoo, että harvoin toi lapsi valittaa tekemisen puutetta! Jos ei muuta keksi, niin menee omatoimisesti vaikka kaivamaan matoja pihalle. En ees muista, että mun ois koskaan tarvinnu varsinaisesti keksiä tekemistä vaikkei lapsella oo ees juurikaan leluja.

ap

Vierailija
13/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt pilkettä silmäkulmaan rouvat. ;) Yksi lauset ei ole koko kuva!

ja ap. onnea onnistuneesta lomasta, tavoite saavutettu! Lapsesi on tylsistynyt ja ladattu täyteen, kohta alkavaan arkeen.

Vierailija
14/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa 4,5 v odottaa kerhon alkua. Ei tosin päivittäin, mutta tietenkin odottaa kun kaverit siellä on ja pääsee erilaisia leikkejä leikkimään. 

Asutaan maaseudulla, kerho on 10 km päässä ja kaverit asuvat siellä päin. Tässä lähellä ei juuri ole perheitä. Kaikki eivät asu jossain perhelähiössä.

Luultavasti tilanne muuttuu kun koulut alkaa, koulu on tässä suht lähellä.

Vierailija
15/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien äidin pitää olla lapselle joku leikkikeskus?  Mä en todellakaan ole mikään viihdyttäjä. 

Lapsi onkin hyvin oppinut mielikuvituksellisia leikkejä leikkimään pienestä asti, toisin kuin kaverin lapsi joka vaatii äitinsä samaan huoneeseen kokoajan. Kaveri vielä ihmettelee miksi, hän on vauvasta asti istunut lapsen kanssa lattialla ja ollut kokoajan vieressä leikittämässä ja hössäämässä. Nyt lapsi ei tietenkään osaa leikkiä yhtään yksin.

Vierailija
16/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Joo, ehkä toi "lohduton" oli vähän väärä sana. Pettynyt enintään oli, kun oli käsittänyt väärin ja odottanut intopiukeena kavereitten näkemistä :P

ap

Vierailija
17/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että tällaiset vastaukset suututtavat, mutta olen aivan samaa mieltä. Minusta vanhemman tehtävä olisi ennemminkin kysyä: "Miksi noin pieni lapsi ei viihdy tai "osaa olla" kotona?".

Kasvaakseen tyytyväiseksi aikuiseksi lapsen olisi tärkeää saada vain olla, välillä pitkästyäkin ja oppia kehittämään itse keinoja selviytyäkseen pitkästymisen tunteesta - ilman aikuisen tai ohjatun lapsiryhmän tukea.

[/quote]

Vierailija
18/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 10:20"]

Tiedän, että tällaiset vastaukset suututtavat, mutta olen aivan samaa mieltä. Minusta vanhemman tehtävä olisi ennemminkin kysyä: "Miksi noin pieni lapsi ei viihdy tai "osaa olla" kotona?".

Kasvaakseen tyytyväiseksi aikuiseksi lapsen olisi tärkeää saada vain olla, välillä pitkästyäkin ja oppia kehittämään itse keinoja selviytyäkseen pitkästymisen tunteesta - ilman aikuisen tai ohjatun lapsiryhmän tukea.

[/quote]

[/quote]

No mitä ihmettä? Juurihan ap sanoi että lapsi edes valita tekemisen puutetta. Kai nyt lapsella saa olla hoitopaikkaan hinku ilman että pitäisi oikein psykologisesti pysähtyä miettimään.. :D

Vierailija
19/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapsi viihtyy hoitopaikassaan eikä se tee minusta huonoa äitiä. Lapsen perusturvallisuus on kunnossa, hän tietää, ettei häntä hylätä, itse asiassa sellaienn vaihtoehto ei tule hänelle edes mieleenkään. Äiidin lisäksi lapsella on rakastavia ihmisiä ympärillä esim. isä, sisarukset, isovanhemmat, joten hoitoonjättämisen yhteydessä lapsen ei tarvitse pelätä, että jäisi yksin, jos äidille sattuisi jotain. Ne itkevät ja surunmurtamat lapset hoidossa ovat niitä, joiden perusturvallisuus ei ole kunnossa, ja ne, jotka eivät halua ikinä pois kotoa eivätkä kaipaa muita sosiaalisia tapahtumia, ovat sosiaaliselta kehitykseltään jäljessä. Normaali lapsi on utelias ja tarkastelee maailmaa innokkaasti.

Meillä lapsi 4v oli kesän alussa innoissaan pitkästä kesälomasta, joten hoito alkoi jo vähän tympiä. Kavereita on nähnyt vain kerran, kun muuten ovat olleet lomilla tai me olemme olleet mökillä, joten nyt ihan innokkaasti jo kyseli, milloin se  hoito taas alkaakaan.

Saan varmasti monta alapeukkua niiltä, joiden mielestä lapsi ei saisi viihtyä missään muualla kuin äidin sylissä, mutta minä kyllä koen onnistuneeni kasvattajana ja äitinä, kun lapseni luottaa minuun eikä pelkää tulevansa petetyksi ja uskaltaa siksi innostua ympäröivästä maailmasta ja sen mahdollisuuksista.

Vierailija
20/22 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateeksi käy. Meillä 4v kysyi lomalla joka päivä, koska PITÄÄ mennä taas päiväkotiin. :/ Ei yle yhtään sosiaalinen tyyppi, ei kaipaa kavereita, eikä niiden kanssa kovin paljon päiväkodissakaan leiki. Enemmän yksikseen. No, kotona vaatii kyllä aikuisen seuraa rasittavuuteen asti. Päiväkodissa kuulemma kumminkin menee ihan hyvin hoitajien mukaa eli ei vaikuta siellä pahemmin kärsivän.

Nyt kun hoidossa taas, kysyy joka päivä koska on viikonloppu. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan