Ylipainoiset kilpirauhasvaivaiset
Minua suoraan sanottuna ärsyttää, että ihmiset huijaavat itseään etteivät pysty laihduttamaan kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Minulla on ollut tuo tauti vuosia ja olen ollut normaalipainoinen sekä ennen että jälkeen sairastumisen. Tällä hetkellä olen ylipainoinen (ja laihdutan), mutta en ole koskaan yrittänyt piiloutua sairauteni taakse. Kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole mikään syy ylipainolle eikä kenenkään pidä kuvitella ettei voisi laihtua vaikka kilpirauhanen temppuileekin. Lakatkaa huijaamasta itseänne ja alkakaa syödä sekä liikkua oikein. Niin minäkin teen ja tuloksia näkyy jo.
Kommentit (9)
Niin. Hyvä että onnistut. Itse olen ollut sekälaiha että tukeva tautini aikana . Mutta huolimatta lääkityksestä olen aika uaein väsynyt ja voimaton. En tiedä mistä se johtuu. En ole oma reipas itseni enää.
Ap taitaa kuulua näihin onnellisiin joilla thyroxin toimii ja näin ollen voi yleistää omat kokemuksensa koskemaan kaikkia potilaita.
Kapeata ajattelua, kehomme ovat erilaisia ja jotkut tarvitsevat myös t3 hormonia että tulevat kuntoon ja näin ollen thyroxin ei poista vajaatoimintaoireita, kuten aineenvaihdunnan hitautta.
Joillakin voi olla lisänä myös muita ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:33"]Niin. Hyvä että onnistut. Itse olen ollut sekälaiha että tukeva tautini aikana . Mutta huolimatta lääkityksestä olen aika uaein väsynyt ja voimaton. En tiedä mistä se johtuu. En ole oma reipas itseni enää.
[/quote]
Lääkityksesi ei ole kunnossa tai sitten sinulla on univelkaa /muuten raskas elämäntilanne.
Mun äidillä on ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa ties kuinka kauan, ainakin 35 vuotta. Pitkään hän oli lähes anorektisen laiha, eläkkeelle jäätyään lihoi vähän mutta nyt on taas ihan riuku. Oon aina luullut, että vajaatoiminta nimenomaan laihduttaa kun sitä on jotenkin niin flegu ettei edes syö, väsyttää lääkityksellä tai ilman niin että hyvä kunhan saa työt ym. hoidettua.
Ainoastaan ne, joilla on vajetta juurikin tuosta t3v ovat niitä ylipainoisia koska tämä hormoni pitää aineenvaihduntaa yllä. Jos syöt pelkkää t4 eli thyroxinia, miten on mahdollista että laihdut? Valitettavasti t3 ei mitata rutiininomaisesti kuten esim tsh ja tämän takia monet, kuten minä kärsivät ylipainosta. Lääkärit väittävät aina että potilaassa vikaa että kyllähän lääkäri tietää parhaiten, mutta kun ehdotin testata myös t3 arvoni lääkäri vain kysyi että mikä se on, en ole kuullutkaan! Syksyn aikana pakko päästä endolle hakemaan armouri!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:50"]Mun äidillä on ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa ties kuinka kauan, ainakin 35 vuotta. Pitkään hän oli lähes anorektisen laiha, eläkkeelle jäätyään lihoi vähän mutta nyt on taas ihan riuku. Oon aina luullut, että vajaatoiminta nimenomaan laihduttaa kun sitä on jotenkin niin flegu ettei edes syö, väsyttää lääkityksellä tai ilman niin että hyvä kunhan saa työt ym. hoidettua.
[/quote]
ymmärsitkö nyt ihan oikein koko kilpparia.. jos on vajaa niin kroppa ei toimi! Eli tarkoittaa ettei aineenvaihdunta, suoli, maha, aivot ovat hyytyneet, vaikka et syö, saatat jopa lihoa. Terv. Ylipainoinen anorektikko
[quote author="Vierailija" time="24.07.2014 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:50"]Mun äidillä on ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa ties kuinka kauan, ainakin 35 vuotta. Pitkään hän oli lähes anorektisen laiha, eläkkeelle jäätyään lihoi vähän mutta nyt on taas ihan riuku. Oon aina luullut, että vajaatoiminta nimenomaan laihduttaa kun sitä on jotenkin niin flegu ettei edes syö, väsyttää lääkityksellä tai ilman niin että hyvä kunhan saa työt ym. hoidettua.
[/quote]
ymmärsitkö nyt ihan oikein koko kilpparia.. jos on vajaa niin kroppa ei toimi! Eli tarkoittaa ettei aineenvaihdunta, suoli, maha, aivot ovat hyytyneet, vaikka et syö, saatat jopa lihoa. Terv. Ylipainoinen anorektikko
[/quote]
Juurikin näin
good for you! en oikeasti jaksaisi vähempää kaltaisiasi, henkisesti laiskoja ihmisiä. 'koska minä, minä ja minä, niin kuinka te muut ette.' -jargonia. juujuu ja liibadaaba.
löytyisi varmaan se kymmenen asiaa, jonka sinä teet minun mielestäni väärin. aloittaan vaikka puusilmäisestä yleistämisestä ja pikkusieluisesta paskantärkeydestä.
Juu, niin minäkin oli ekat 5 vuotta vajiksella täysin normaalipainoinen. Nykyään olen ylipainon puolella, vuoden olen kohta laihduttanut samalla metodilla jolla tippui ennen kilo viikossa, yhtään grammakaan ei tipu.