Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäitkö äitiysvapaalle ennen virallista aloituspäivää?

Vierailija
23.07.2014 |

Eli jäitkö töistä aiemmin kuin tuon 5vko laskettua aikaa? Jos jäit niin mistä syystä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin, jotta sain paremman päivärahan

Vierailija
2/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mielestäni vauva tarvitsi enemmän äitiä kotona toisessa päässä vapaata kuin minä lomaa ennen vauvan syntymää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin sairauslomalle. pomo sanoi että jos ne maitolaatikot ei nouse tässä ja tässä ajassa, niin jää pois. Isot kundit nosteli salaatinlehtilaatikoita eikä pomolle sopinut että me vaihdetaan työt päittäin. Eipä tullut ikävä.

Vierailija
4/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin sairauslomalle supistelujen ja kohdunkaulan avautumisen takia, hyi minua! Työpaikalla vaan on sellainen mentaliteetti, että viimeiseen asti pitää jaksaa painaa vaikka töistä ei tulisi enää mitään.

Vierailija
5/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kesälomalle ja siitä jatkoin suoraan äippälomalle

Vierailija
6/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin, koska synnytin.

Vierailija
7/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin. Kevyempää se kotona olo oli kuin tehdä fyysisesti rasittavaa työtä.

Vierailija
8/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kaiken etukäteen, mitä sain. Tiesin, että jään hoitovapaallekin, ettei sillä ollut väliä.. Oli suunnitelma siis niin esikoisen kohdalla.

siinähän kävi sitten niin, että jäin viikolta yhdeksäntoista sairauslomalle. yhden viikon piipahdin töissä ja sitten jouduinkin jo makaamaan sairaalassa useamman viikon.

Vierailija
9/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin sen 50 arkipäivää ennen, koska oksensin koko 9kk kaiken päivää. Olin suurimman osan ajasta saikulla ja vähää väliä osastolla nesteytyksessä. Koin reilummaksi työnantajallekin, että jään pois heti kun Se on mahdollista.

Vierailija
10/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä virallinen aika? Jäin ä-lomalle heti kun laki salli eli oliko se jotain 2 kk ennen la? Minulla oli määräaikainen työ, joka päättyi sopivasti ennen aikaisinta mahdollista ä-loman aloituspäivää. Ei ollut järkeä ilmouttautua enää työttömäksi parin viikon takia. Olisi minulle tarjottu vielä pariksi viikoksi töitä mutta olin ihan valmis jo kotiin köllöttelemään...

Vierailija
11/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu jäin 9 päivää ennen virallista päivää, koska työsuhteeni loppui siihen.

Vierailija
12/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt. Olin koko raskausaikana elämäni kunnossa - siis ei mitään kolotuksia tai supisteluja tms. ja työni on kevyttä toimistotyötä. Tiesin, ettei hoitovapaaseen ole varaa, joten halusin viettää paremmin maksettua vapaata kotona mielummin sen vauvan syntymän jälkeen mahdollisimman pitkään. Olisin hyvin voinut olla töissä lapsen syntymään saakka, jos ne vapaat olisi ollut mahdollista säästää myöhemmäksi.

Ja sama virsi myös toisen lapsen kohdalla :).

Vierailija
13/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisella ajalla varmaan tarkoitetaan tässä sitä yleisintä äippälomale jäämisaikaa eli 5vko ennen laskettua

Vierailija
14/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin nro 7, eli jäin koska synnytin (keskosen)

Vierailija
15/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisesti rakasta työ. Oman terveyden ja hyvinvoinnin takia jäin pois.

Ei tehny kauheen hyvää kanniskella 25kg laastisäkkejä.

Vierailija
16/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin, koska vauva syntyi ennenaikaisena. Äitiysloma alkoi muutaman päivän päästä syntymästä.

Vierailija
17/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin, yhden kanssa supistusten vuoksi, toisen kanssa koska syntyi keskosena.

Vierailija
18/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäänyt. En ole mikään lusmu.

Vierailija
19/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin. Työni on fyysisesti raskasta ja tiesin, etten pystyisi tekemään työtä oikeaan äitiyslomaan saakka, vaan olisin joutunut sairaslomalle. Työnantajaa lähinnä ajattelin, hän ehti etsiä minulle sijaisen kun tiesi tarkkaan päivän jo hyvissä ajoin.

Vierailija
20/21 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa lääkäri määräsi aloittamaan äitiysloman vähän aiemmin. Jos salkkua määrätään lähellä äitiysloman alkua niin siitä alkaa automaattisesti äitiysloma, en tiedä tarkalleen missä raja menee.

Mulla oli molemmilla kerroilla raskausmyrkytys, jouduin olemaan osastollakin. Pomo tokaisi vihdoin saikun alettua, että olikin ihmetellyt, miten ja miksi olen vielä töissä.