Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies juo alkoholia lähes kaikkina loma-iltoinaan.

Vierailija
23.07.2014 |

Aina, kun on mahdollista. Eilen otti "vain" kaksi kaljaa, sillä verukkeella voi kuulemma tänään hyvin ottaa enemmän (noin 7-9?). Viikkokulutus varmaan suurkulutuksen puolella, mutta samaa jatkuu vain lomilla. No, myös viikonloppuisin ainakin yksi ilta viikossa meinaa mennä kunnon kännien puolelle. Kuulemma tämä on "ihan normaalia" ja "emmä jaksa nyt miettiä tällasia asioita" ja "joo lopetan tän sitten loman loputtua, pitää päästä tästä mahasta eroon". Aamulla jaksaa hoitaa lapsia suunnilleen normaalisti, vähän väsyneempi ja äkäisempi voi joskus olla. Sanoin, että seuraavaksi lomaksi sovitaan joku viikkokiintiö, ei kuulemma käy. Hyvä mies muuten mutta en tiedä, siedänkö tätä loppuelämää. En siis ole mikään absolutisti itsekään todellakaan, mutta tuollainen mielestäni suurkulutuksen puolelle menevä (loman ajan) jatkuva käytös ahdistaa. Mitä mieltä olette?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kuuloinen oma nallekarhu. Panisin tuollaista. Anna miehesi ottaa kuppia, et sinä siihen kuole :)

Vierailija
2/19 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavan keskustelun paikka. Mun isä oli opettaja ja koko loman oli aina pienessä pöhnässä. Pikkulapsena se vielä meni, mut koululaisena oli tosi tympeetä. Ei voinut kutsua kavereita kylään tai tehdä mitään kun isä aina joi, 2kk kesässä. Lapsesi tulevat tuosta kärsimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aloittaa myöhään iltapäivällä tai pikemminkin illalla. Päivällä tekee ihan normaaleja juttuja, kotitöitä ja lastenhoitoa, jopa jonkin verran liikuntaa. Mutta mietin, voidaanko pyytää lapsen kaveria yökylään.

Vierailija
4/19 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä alkoholinkulutus kasvaa... Koska kaikki huomaa " hei me mennään pers edellä kohti pohjaa! " Työpaikat häviää... hinnat nousee... Liemessä ollaan, sama sitten soittaa humppaa ja juoda.

Jos mies juo 9 annosta alkoholia lomalla per päivä... No.  Kohta työt loppuu ja voi juoda enemmän.

Vierailija
5/19 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hyväksyisi. Monta syytä: terveysvaikutukset, ulkonäkövaikutukset, haju, käytös, rahanmeno, ajokunto, aktiivisuus, seksielämä. Jos haluaa juoda joka päivä tai edes kerran viikossa, saa tehdä sitä jossain muualla kuin tässä kodissa.

Vierailija
6/19 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 22:24"]

Minä en hyväksyisi. Monta syytä: terveysvaikutukset, ulkonäkövaikutukset, haju, käytös, rahanmeno, ajokunto, aktiivisuus, seksielämä. Jos haluaa juoda joka päivä tai edes kerran viikossa, saa tehdä sitä jossain muualla kuin tässä kodissa.

[/quote]

Terveysvaikutus, ulkonäkövaikutus, haju, käytös, rahanmeno, ajokunto, aktiivisuus, seksielämä...

No ajokunto on semmoinen mitä ei voi humalassa tehdä. Laki estää ja samalla normaali ihmisen moraali myös. Kyllä alkoholi vaikuttaa elimistöön, mutta kuitenkin me kaikki kuolemme täältä pois? Ulkonäkö ? En ymmärrä? Tai haju?? Rahanmeno? Ok parempi on ostaa vaatteita visalla sekä käsilaukkuja? Aktiivisuus, niin tänään olen siivonnut, käynyt kävelyllä n. 12 km. + 25 pyöräilyä. Seksielämä? Kiitos hyvin menee.

Vierailija
7/19 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 22:14"]Mies aloittaa myöhään iltapäivällä tai pikemminkin illalla. Päivällä tekee ihan normaaleja juttuja, kotitöitä ja lastenhoitoa, jopa jonkin verran liikuntaa. Mutta mietin, voidaanko pyytää lapsen kaveria yökylään.

[/quote]

Missään nimessä ei lasten kavereita voi kutsua teille. Ihan varmasti kertovat kotona kuinka teidän iskä oli ihan titityy. Lapsetkin alkaa häpeämään isäänsä ja Se vaikuttaa pitkälle aikuiseksi asti.

Vierailija
8/19 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi kiva, meillä mies joi koko loman ja nyt ei pysty lopettamaan. Tulee töistä tunteja liian aikaisin, kiertää jääkaappia koko ajan ja odottaa että menisin jonnekin että vois ottaa. Ei tule nukkumaan kun odottaa että nukahdan ja vois taas juoda. Olen selittänyt miten kauhealta hän näyttää ja miten paljon häpeän häntä. Ei tajua että lapsi kertoo kaikille tuosta. Vittu kun ei jaksais jotain eroa alkaa tekemään. Vitun paska!! Vittu se kusipää vaihto mut kaljaan.

Vierailija
9/19 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on alkoholiongelma. Tuo täyttää jo alkoholistin kriteerit. Sinuna en kattosi. Pyydä lopettamaan ja jos ei pysty kerro että terveyskeskuksen kautta pääsee katkolle.

Vierailija
10/19 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 23:10"]

Joo tosi kiva, meillä mies joi koko loman ja nyt ei pysty lopettamaan. Tulee töistä tunteja liian aikaisin, kiertää jääkaappia koko ajan ja odottaa että menisin jonnekin että vois ottaa. Ei tule nukkumaan kun odottaa että nukahdan ja vois taas juoda. Olen selittänyt miten kauhealta hän näyttää ja miten paljon häpeän häntä. Ei tajua että lapsi kertoo kaikille tuosta. Vittu kun ei jaksais jotain eroa alkaa tekemään. Vitun paska!! Vittu se kusipää vaihto mut kaljaan.

[/quote]

Toista naista vastaan voi kilpailla ja voittaakin, mutta alkoholi on lyömätön rakastajatar.

Vierailija
11/19 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholinkäyttö on päivittäistä miehellä täälläkin. Määrät on kuitenkin pieniä (1-2 pulloa) mutta ärsyttää se rahanmeno. Eikä käyttäytyminen onneksi muutu tuosta määrästä, mutta kun sillä on vielä tapana jättää ne pullot lojumaan tiskipöydälle. Se häiritsee ehkä eniten.

Vierailija
12/19 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas niin paljon porukkaa, joka kärsii samasta jutusta. Mitä tälle voi tehdä??? Joku kampanja mediassa? ISIT, LOPETTAKAA LOMARYYPPÄÄMINEN JA MUU ILTATISSUTTELU! 

Vierailija
13/19 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyikin omaa elämää liippaava ketju hakusanoilla "mies juo"... Musta on tullut niin allerginen sille saaterin tölkinavaamisäänelle, sitä rampataan takapihalta kylmästä hakemassa, kulautetaan tyhjäksi noin vartissa, sitten se ääni kun tyhjä tölkki kolahtaa tölkkikassiin kavereidensa sekaan, ja hetken päästä taas takaovi narahtaa ja tsuhhh... Vastenmielistä!!

Meillä on mennyt huonosti nyt jonkun aikaa, osatekijänä alkoholi, mutta myös muut syyt. Miehellä on nyt pitkä joululoma alkanut ja tätä tilannetta turrutetaan jälleen - kaljalla. Töistä kun tulen, siellä maataan sohvalla tölkki kourassa tai istutaan koneella ja sihautellaan tölkkejä, voi yäk!

Mulla on nyt mitta lopulta tulossa täyteen. Olen lopulta lakannut salailemasta, olen kertonut lähipiirillemme, mutta mies kokee minut nyt petturina! Sen sijaan että lopulta havahtuisi, mitä on menettämässä. Toisaalta, jos se kaljanlitku todellakin on niin tärkeä elementti, että sen litkimistä ei voi tauottaa ollakseen pari vrk selvinpäin ja kohdatakseen lopulta avioliittomme ongelmat, niin minkäs minä sille enää voin. Valinta on loppupelissä hänen jatkaa juomista, ja minun, aionko katsoa sitä.

On niin vastenmielistä katsella sössöttävää miestä, silmät puolitangossa, tyhjien ja puolityhjien tölkkien ympäröimänä, haisten paskakasalle. Seksihaluja hänellä ei ole (ei, en ole rupsahtanut, huoh...), hän on katkera elämästään, työ vituttaa, kaikki pienet fyysiset krempat ja unettomuus ahdistavat (oisko alkoholilla jotain tekoo asian kanssa!?) ja kaikki puretaan vittuilemalla minulle tölkin äärestä.

Enää mietin, miksi vielä katselen tätä? Kauanko pitää odottaa, ennen kuin voi todeta katselleensa tarpeeksi? Jos nyt jotain ihkua miehestä etsii, niin sentäs väkivaltaa hänen osaltaan ei tarvitse pelätä. Tässä kaikessa muussa negassa sitä onkin ihan tarpeeksi kestettävää jo. Että hyvää joulua meille.

Vierailija
14/19 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei ole syy vaan juominen on oire muusta. Moni harrastaa juomista kun ei ole muutakaan. Kyllä alkoholi on usein pakenemista, mutta kaikki eivät pakene suhdettaan alkoholiin vaan on muitakin epäsosiaalisia tapoja suhteessa joiden lopputulos on yhtä epämiellyttävä.. Itse toivoisin suhteelta enemmän keskustelua rentoa yhdessä olemista mutta jos toinen vaikenee kun uskalla puhua ja toinen siinä hiljaisuudessa alkaa juomaan niin ei siitä odottamalla mikään parane. On aika puhua mistä juominen johtuu sitä voisi miettiä onko antanut itsekkin syytä miehen/naisen juomiselle? Ja se halpis kepukka on helpoin tapa siirtää alkoholia vereen ei sitä maun takia kukaan juo vaan kun se ei maistu miltään.

Vierailija
15/19 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli kuin mun näppäimiltä tuo alkuperäinen viesti! Luulin, että mun ukko ainoa. Lähes joka ilta ottaa lomalls kaljaa, syyllä, että "nythän on loma". Yhden tai kaks saattaa päivällä ottaa, mut yleensä vasta sit ku lapset laitettu nukkumaan. Ja meillä kans osallistuu ihan normisti kotihommiin, lastenhoitoon. Joskus tosin väsyneempi ku valvoo myöhään. Mä en ole itse absolutisti, mut mun ottamiset on 1-2 pulloa joskus. Nyt helteillä ja kun on loma, olen ruokajuomana normia useammin ruokajuomana ottanu. Mut se on se 1/2-1 pulloa/tölkkiä.

mua tuo vaan ärsyttää ja nolottaa. Meilläki oli lapsen kaveri yökylässä, niin kielsin kyllä silloin ottamasta. En muista totteliko ;) isoin lapsista kysyi nyt viimeksi kaupassa kassalla, että äiti onks tuo meidän ja näytti mäyräkoiraa :( ärsyttää, kun opettaa lapsillekin, että normia vetää kaljaa koko ajan. Monet riidat tästä jo useiden vuosien ajan tapeltu, enää en jaksa. Erota en tämän takia halua. Mut uuvuttavaa on jotenki. Hieman helpottaa, ku tietää muitaki olevan samassa tilanteessa.

Vierailija
16/19 |
24.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kutsutaan alkoholismiksi. Sitä se on, eikä se ole normaalia. Valitettavasti ette ole yksin. Suomessa on kymmeniä tuhansia perheitä, jotka kärsivät alkoholismista.

T. Alkoholistin lapsi

Vierailija
17/19 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukuttelin ja siksi, että on ihan kuin meidän perheen elämää. Ja se ei kyllä ole peukutuksen arvoista tosiaan. Olen eronnut juoppohullusta ukosta aiemmin ja luulin nyt olevani onnellisessa suhteessa. Olen jopa päättänyt, että tässä ollaan hamaan loppuun asti. Nyt on ruvennut miehen ainainen viikonlopputissuttelu ja suoranainen kännääminen todella huolestuttamaan. Määrät on tyyliä boxi eli 24 tlk. / vkl. Tai sitten ostaa viinaa ja tekee keittiöhommia ja ilmestyy aina vaan sössäävämpänä olkkarin puolelle. Ja luuleeko muka etten huomaa mitään...hah. Olen juopottelusta puhunut, mäkättänyt, mököttänyt, lirkutellut ja räyhännyt. Ihan ku seinille puhuis. En tahtoisi erota, se ois vaivalloista. Ja muuten on ihan mukavaa elämää yleensä. Mitä nyt seksielämäkin kuihtuu näemmä. Ei kiinnosta kännijyystö. Eikä haiskahtava mies. Että onhan siinä illat su-to milloin voisi harrastella. Mutta menee ittellä pari iltaa toipua siitä kolauksesta, että alkoholi voittaa akkakullan.... Huoh.

Vierailija
18/19 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (nainen) juon lomalla 1-2 tölkkiä olutta joka päivä. Mies ei juo lainkaan. Todennäköisesti mieheni ajattelee minusta samoin, kuin te ajattelette miehistänne...Hmm...

Vierailija
19/19 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi että :( absolutistina ja absolutistiperheessä kasvaneena en edes tiennyt että tällaisiakin miehiä on. Oma mies ottaa pari krt vuodessa. En kyllä katselisi tuollaista juoppoa, saati sitten hyväksyisi lapsiperheessä tuollaista käytöstä. Huhhuh.