Kuinka pian kuume nousee koronarokotteen jälkeen
Kommentit (23)
Etkö saanut esitettä yleisistä sivuvaikutuksista, ilmenemis ajoista ja merkeistä milloin pitää ottaa yhteys päivystykseen?
Sain iltapäivällä rokotteen. Nyt on pää kipeä ja huono olo, kuumetta ei ja toivottavasti ei tulekaan. Toivoin et huomenna olisi jo parempi olo. Ilmeisesti voi vasta huomenna pahentuakin.
Huomenta. Nukuin aika hyvin. Nyt aamulla ei särje enää päätä. Käsivarsi hiukan kipeä. Pahoinvoiva olo ja huimausta. Vähän jännitän mitä päivä tuo tullessaan, toivottavasti vain pikkuhiljaa olo paranisi ja muuttuisi normaaliksi. Voihan se vielä huonontuakin. Olis kiva kuulla muiden kokemuksia koronarokotteen jälkeen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Etkö saanut esitettä yleisistä sivuvaikutuksista, ilmenemis ajoista ja merkeistä milloin pitää ottaa yhteys päivystykseen?
Sain mä jonkun paperin tosiaan, luulin että siinä on vaan seuraava aika. Ei siinä varmaan sen ihmeempää oo kuin netissäkään, voi tulla yleisoireita jne. Mielellään kyselen ja kuulen täällä omakohtaisia kokemuksia. Ap
Kolmen päivän sisällä. Itsellä rokotuspäivää seuraavana iltapäivänä, ja kesti sen illan.
Kannattaakohan vain lepäillä ja pötkötellä vai tekisköhän hyvää koittaa vaikka ulkoilla ja käydä kävelyllä? Voiko sivuvaikutuksia minimoida mitenkään, esim juomalla paljon vettä?
Mulle tuli kuuden tunnin sisällä rokotuksesta hillitön väsymys, seuraaavina päivinä kummallista, ennenkokematonta päänsärkyä, kuumeen tunnetta ja huonovointisuutta. Kolmessa päivässä oireet hävisivät. Uutta piikkiä ja kovempia oireita pelolla odottaen. Kai ne oireet kestää jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen päivän sisällä. Itsellä rokotuspäivää seuraavana iltapäivänä, ja kesti sen illan.
Tää oli siis kakkosrokotteesta. Ekasta ei tullut mitään, jos rokotuskohdan hetkellistä lievää arkuutta ei oteta huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kuuden tunnin sisällä rokotuksesta hillitön väsymys, seuraaavina päivinä kummallista, ennenkokematonta päänsärkyä, kuumeen tunnetta ja huonovointisuutta. Kolmessa päivässä oireet hävisivät. Uutta piikkiä ja kovempia oireita pelolla odottaen. Kai ne oireet kestää jotenkin.
Joillain ei oo tullut toisestakaan piikistä mitään sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin ensimmäisen piikin jälkeen viikon verran lievästi kipeä: armoton väsymys, lihas- ja päänsärkyä, hetkittäin kuumeinen ja pahoinvoiva olo. Mutta toisesta piikistä tuli paljon vähemmän oireita, lähinnä vain pari päivää väsymystä ja aavistuksen verran päänsärkyä. Toivottavasti sinullekin käy näin päin.
Minulla nousi kuume jo rokotuspäivän iltana.
Monelle ei näytä tulevan kuumetta, kellekään tutulle ei tullut. Täällä tuli molemmista päänsärkyä pariksi päiväksi ja olkapää araksi 2-piikistä.
Toivottavasti parissa päivässä normaali olo.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaakohan vain lepäillä ja pötkötellä vai tekisköhän hyvää koittaa vaikka ulkoilla ja käydä kävelyllä? Voiko sivuvaikutuksia minimoida mitenkään, esim juomalla paljon vettä?
Jos olo on hyvä niin ei kyllä oo estettä ulkoilulle. Ehkä en salille lähtis rehkimään. Jos on olo epämääräinen ehkä kannattaa ottaa rennommin. Minä menin rokotuksesta oikeastaan suoraan koiran kans pitkälle lenkille ja muutenkin touhuilin aivan normaalisti. Mut rokotettiin torstaina ja lauantaina ei ollut enää edes käsi hellänä.
Mulla olkapäivä hieman arka molemmista piikeistä noin vuorokauden ajan, ei muita oireita. Jos kuumetta on tullakseen, se taitaa yleensä tulla toisesta piikistä. Jos tulee ekasta piikistä kuume, olisiko huomaamattaan aiemmin sairastanut koronan?
Ei tullut kuumetta kummastakaan, eikä kenellekään tutuille tullut. Pää, käsi ja niska oli tosi kipeä vuorokauden ajan. Tutulle tuli vyöruusu rokotteesta, se oli inhottava vaiva pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain ei oo tullut toisestakaan piikistä mitään sen kummempaa.
Joo, meillä kaksi kakkospiikin saanutta, ainut oire pistoskohdan pieni arkuus vuorokauden verran.
Astrasta sain ensimmäisestä piikistä lievän kuumeen rokotetta seuraavana päivänä. Kuume kesti kuutisen tuntia. Ei muita oireita.
Toisen piikin jälkeen ei tullut kuumetta eikä muitakaan oireita ollenkaan.
Pfizerillä ja Modernalla on ilmeisesti toisin päin, siis että oireita tulee enemmän kakkosrokotteen jälkeen.
Valtaosa ei saa mitään oireita kummastakaan, ei ensimmäisestä eikä tehosterokotteesta.
Ekasta piikistä vuorokausi, ja oireita on ollut nopea rokotuskäden (koko käsivarsi olkapäästä sormiin) kihelmöinti/puutuminen, se meni ohi pian, viidessä minuutissa. Sitten seuraavat alkoi parin tunnin päästä rokotuksesta, ja jatkuu edelleen vuorokausi myöhemmin: väsymystä, olkalihaksen särky, huono olo, vilunväreet, päänsärky ja huimaus. Yli 12 tunnin jälkeen oireisiin tuli myös ripuli. En tiedä onko nää perus mitä joka toiselle tulee, vai onko keskimääräistä enemmän oireita. Puolisoni sai vain tuota olkalihaksen kipeytymistä ekasta piikistä, ei muuta.
Vuorokauden - parin sisällä. Mulla nousi kuume vuorokauden päästä.