Kun olen syksyllä täysrokotettu, niin alan taas matkustella ulkomaille! Vähät välitän katkerien koronahysteerikkojen/rajoituskiihkoilijoiden ulinasta!
Kun matkailu on ilman karanteeneja ja koronatestejä sallittua täysrokotetuille, niin miksi ihmeessä en silloin tuota mahdollisuutta hyödyntäisi? Maailmalla on paljon nähtävää, annettavaa ja koettavaa ja kyllä tämän kaiken paskan, kotoilun ja etäilyn jälkeen on aika päästä jo vähäksi aikaa kunnon lomalle!
Jos teidän mielestänne täysrokotuksen antamaan suojaan ei voi luottaa, niin mihin sitten voi?
Minäpä kerron teille yhden tosiasian: korona ei katoa kokonaan koskaan tästä maailmasta! Ei, vaikka otettaisiin millaiset rajoituskeinot käyttöön ja vaikka niitä jatkettaisiin maailman tappiin asti! Minäpä kerron teille myös toisen tosiasian: korona muuttuu kuitenkin vaikutuksiltaan paljon vaarattomammaksi, kun ihmiset rokottautuvat ja myös viruksen luonnollisen muuntautumisen myötä. Ajan myötä se on siis meille yhtä vaaraton kuin influenssa tai kenties yhtä vaaraton kuin flunssa. Eli silloinkinko pitäisi jatkaa jotain saatanan etäilyä ja kotoilua, mennä kauppaan maski päässä ja kumihanskat kädessä ja pelätä joka ainoaa ihmiskontaktia? Voi luoja!
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Just tuttu laittoi kuvia hotellilta, olivat lähteneet etelään. Mikä myötähäpeä, jotenkin inhottaa se minäkeskeisyys joka ihmisillä on. Vaikka olisi se kaksi rokotusta, niin voit silti sairastua ja ennen kaikkea tartuttaa muita. En voi käsittää. Oman elämäni olen tehnyt sen verran mukavaksi ihan täällä Suomessa, ettei ole mikään pakko lentää Kreikkaan hikoilemaan.
"Vaikka olisi se kaksi rokotusta, niin voit silti sairastua ja ennen kaikkea tartuttaa muita."
Lässyn lässyn lässyn...
Vaikka ajaisit autolla kuinka varovaisesti, saatat silti ajaa vahingossa toisen päälle tai kolaroida toiseen liikenteessä, jopa tappavasti. Mutta kuinka todennäköistä tuo on? Pitäisikö tuon perusteella esim. kaikkien autoilu kieltää?
Sama asia kahden koronarokotuksen suhteen.
Uusi-Seelanti ja Australia, ysi ottavat vastaan mutta joudut hotellikaranteeniin.
Olen itse saanut molemmat rokotteet ja olisi välttämätöntä palata ulkomailta Suomeen hoitamaan keskeneräisiä asioita. Pelkkä ajatuskin matkustamisesta turhauttaa, kaikkine ylimääräisine jumppineen, maskipäällä koneessa istumisineen ja koronarokotetodistuslappujen kyyläämisineen.