Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako tällaisen miehen puolesta edes"taistella"?

Vierailija
23.07.2014 |

Mies on kohtelias, antelias, ei ole pihi, mutta on järkevällä tavalla säästäväinen, kuten minäkin. Vieraanvaraisuus on meille molemmille tärkeää.

Tulee omillaan toimeen, kuten minäkin.

Meillä on samankaltaiset haaveet, yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita.

Lasten kasvatus menee yksi yhteen ja kumpikin meistä pitää toisen lapsista, samoin lapset pitävät ilmiselvästi toisistaan, varsinkin kun meillä ei ole ollut mitään illuusioita siitä, että uusperhe -ah mikä autuus heti.

exät on molemmilla kohtalaisen järkevää ja mukavaa sorttia ja kummankin ex on valmis mm. valmis ottamaan välillä molempien muksut esim. retkelle.

Sukulaiset ovat mukavia tai ainakin asiallisia.

Mies on komeakin.

On pohdittu vakavampaa yhteenmuuttoa ja naimisiinmenoa ja etsitty isompaa asuntoa/taloa. Lapset ovat olleet innoissaan. Nyt ollään käytännössä oltu aina minun asunnossani. Miehellä on samassa kerroksessa oma asunto, mutta erillään ei ole paljoa oltu.

Miehen kavereille selvisi viime viikonloppuna, että olen tunnustava kristitty. Tämä lähti siitä, että miehen kaverien naisystävät/vaimot kävivät läpi sitä, että kuinka monensilla treffeillä olivat harrastaneet seksiä. Kysyivät sitten minultakin. vastasin, että periaatteessa nämä ovat mielestäni yksityisasioita, mutta ehkä voin kertoa, ettei vielä päädytty sänkyyn. Kysyivät sitten miksi ja kerroin, että minä en halua uskoni vuoksi. rupesivat sitten pilkkaamaan ihan lapseni kuullen uskovaisia tyhmiksi yms. Sanoivat myös, ettei se soutamalla kulu, niin kuin ei tietenkään kulukaan. Saivat sitten myös nämä miehen kaverit naureskelemaan asiaa.

Miehestä tämä oli noloa. Minun olisi pitänyt näytellä, että olemme sängyssä olleet, jotta kaverit eivät olisi saaneet minun uskovaisuuttani selville. Nyt kuulemma pitävät häntä mm. tuhkamunana, joka eikykene edes sänkyyn. (Niin miehellähän on lapsi edellisestä suhteesta, joten miten tuollasitavoisi luulla.)

Kysyin sitten, että pitääkö miehen mielestä minun tulevaisuudessakin salailla uskovaisuuttani. Hänen mielestä pitää. Lapsni kanssa en saisi rukoilla iltarukousta, pitäisi näytellä tosiaan, että seksiä harrastetaan ja jos joku kysyy viikonlopun puuhistani, niin en saa mainita, että olen käynyt kirkossa. Myöskään harrastustani: kirkkokuoroa en saa mainita.

Tähän mennessä nuo asiat ovatolleet miehen mielestä _Hyviä_ asioita. On arvostanut sitä, että minä en ryyppää enkä rällästä (vaikka tämä ei minulla uskovaisuuteen liitykään), en ole hyppinyt sängystä sänkyyn ja lapsilla on turvallista, kun on turvallisnen tuttavapiiri. (joskin tämäkin minusta liittyy enemmän persoonaani, kuin siihen uskovaisuuteen.)

Sanoin, että koskaan en paasannut, enkä tule tulevaisuudessakaan paasaamaan, mutta kyllä minä saan omat arvoni pitää, ja jos niitä sallita minun näyttävän, tai kysyttäessä kertovan, niiin on parasta erota.

Mies ei ymmärtänyt tätä ollenkaan. Kuulemma kyllä minä voin hänen takiaan hieman valehdella esim. siitä seksistä, jos häntä rakastan.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä?

Vierailija
42/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän suhdetta varmaan muu pelasta kuin miehen uskoon tuleminen. Se ei välttämättä tapahdu heti, mutta jos rukoilet sitä niin siihen olisi suurempi todennäköisyys. Eri asia on jaksatko odottaa sitä vuosikausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:37"]

[/quote]

Tutustuttiin lasten kautta, kun heillä on yhteisiä harrastuksia ja menoja.  Vuosi, pari oltiin tuttavia ja kavereita, nyt on 2 vuotta tapailtu, seurusteltu ja pidetty yhtä koko ajan yhä tiiviimmin. Suunniteltiin tosiaan, että ensi kesänä olisi ollut häät.

Vierailija
44/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:37"]

[/quote]

Tutustuttiin lasten kautta, kun heillä on yhteisiä harrastuksia ja menoja.  Vuosi, pari oltiin tuttavia ja kavereita, nyt on 2 vuotta tapailtu, seurusteltu ja pidetty yhtä koko ajan yhä tiiviimmin. Suunniteltiin tosiaan, että ensi kesänä olisi ollut häät.

[/quote]

Ettekä vieläkään ole sekstanneet !?!? Morjens

Vierailija
45/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:37"]

[/quote]

[/quote]

Ettekä vieläkään ole sekstanneet !?!? Morjens

[/quote]

Eihän tuohon kukaan mies suostu

Vierailija
46/54 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko se kavereiden mielestä ollut vähän outoa, että noin kauan olette olleet ilman seksiä? Ehkä siitä miehen ajatus etteivät kaverit hänen usko edes pystyvän. Mies ei ilmeisesti kovin seksuaalinen kyllä ole.

Vierailija
47/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa pitää pystyä olemaan oma itsensä. Ja se voi toimia vain, jos hyväksyy toisen omituisuudet. Mies selvästi häpeää ap:ta, ja se ei ole hyvä juttu. 

Siinä olen kyllä miehen kannalla, ettei seksielämästä tarvi kenellekään kertoa, eli yltiörehellinen ei tarvi olla.

Vierailija
48/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Ette te mitään seurustele, jos ette harrasta seksiä. Aikuiset ihmiset.

Vierailija
49/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule löytämään toista samanlaista. Noin pitkä aika kertoo jo sen että tosissaan haluaa olla kanssasi. Sinulla on lapsi ja pihtaat silti. Papin aamen ei tässä tapauksessa muuta kuin sinun oman asenteesi. Ette taida olla kovin seksuaalisia, veikkaan seksinkin olevan tylsää. Ajattelitko elää ikuisesti kun on varaa odottaa vuosia?

Vierailija
50/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisithan voinut sanoa, että et halua puhua noin henkilökohtaisista asioistasi. Piti mennä ehdoin tahdoin tuomaan uskontoasi esille. Hiukan pitäisi olla tilannetajua. Muutenkin miksi uskovaisilla on aina tarve korostaa tätä ja samalla kommenteilla asettaa itsensä "muiden yläpuolelle".

Vierailija
51/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni uskovainen saa erota, mutta uuteen suhteeseen tällainen elävän leski ei saa ryhtyä enää koskaan elämässään. Joten se siitä.

Vierailija
52/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse valehdella kenenkään puolesta. Älä rupea miehen kynnysmatoksi. Jos häpeää sinun uskoasi niin mitä se keksii vuoden parin päästä. Jos alistut tuohon niin se tarkoittaa että olet itsekkin samaa mieltä.

Tuo kaikki kertoo ettei tuo mies ole aikuiseksi vielä kasvanu, sillä aikuiselle miehelle ei merkitse yhtään mitään se mitä mieltä kaverit on naisystävästä. Päinvastoin laittaisi heidät ruotuun. Siis jätä kasvamaan, elämässä on tarpeeksi vaikeet ilman että vaikeuksia kerää tietentahdoin itselleen.

Vierailija
53/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme junttikavereita miehelläsi.

Vierailija
54/54 |
25.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt Raamatun ohjeiden noudattaminen otetaan ihan vakavasti, niin siellähän käsittääkseni suhtaudutaan kielteisesti esiaviollisen seksin lisäksi mm. avioliittoon ei-uskovaisen kanssa...? Ja tämä tapaus lienee yksi hyvä perustelu sille, miksi kyseinen ohje on päätetty antaa ;) Kumppanin tulisi jakaa sama arvomaailma, ettet joudu hänen takiaan häpeilemään tai joutumaan ristiriitaisiin tilanteisiin. Raamattu ei ainakaan suosittele peittelemään uskoa. 

Onko itsellesi tärkeämpi mies vai oma vakaumuksesi? Jos mies esimerkiksi jättää tai kuolee, katuisitko valintaasi?  Ehkä ei ole pakko valita jompaa kumpaa, vaan voi tasapainotella molempien välillä, mutta onko se mitä haluat? Joudutko potemaan miehen edessä huonoa omatuntoa uskoosi liittyvistä ajatuksistasi, harrastuksistasi ja menoistasi, ja vastaavasti myös sydämessäsi siitä, ettet miehen takia voi elää uskoasi ihan "täysillä"? Voitko miehen kanssa kasvattaa lapsiasi niin kuin haluaisit - ja voiko mies kasvattaa omiaan niin kuin haluaa? Ja onko ylipäätään mielekästä, jos perhe jakautuu tällaisessa asiassa kahteen "seurakuntaan" - tai vaihtoehtoisesti esimerkiksi vältellään kaikkea aiheeseen liittyvää, vaikka lapsia kiinnostaisi puhua elämänkatsomuksesta?

t. agnostikko