Kannattaako tällaisen miehen puolesta edes"taistella"?
Mies on kohtelias, antelias, ei ole pihi, mutta on järkevällä tavalla säästäväinen, kuten minäkin. Vieraanvaraisuus on meille molemmille tärkeää.
Tulee omillaan toimeen, kuten minäkin.
Meillä on samankaltaiset haaveet, yhteisiä harrastuksia ja mielenkiinnonkohteita.
Lasten kasvatus menee yksi yhteen ja kumpikin meistä pitää toisen lapsista, samoin lapset pitävät ilmiselvästi toisistaan, varsinkin kun meillä ei ole ollut mitään illuusioita siitä, että uusperhe -ah mikä autuus heti.
exät on molemmilla kohtalaisen järkevää ja mukavaa sorttia ja kummankin ex on valmis mm. valmis ottamaan välillä molempien muksut esim. retkelle.
Sukulaiset ovat mukavia tai ainakin asiallisia.
Mies on komeakin.
On pohdittu vakavampaa yhteenmuuttoa ja naimisiinmenoa ja etsitty isompaa asuntoa/taloa. Lapset ovat olleet innoissaan. Nyt ollään käytännössä oltu aina minun asunnossani. Miehellä on samassa kerroksessa oma asunto, mutta erillään ei ole paljoa oltu.
Miehen kavereille selvisi viime viikonloppuna, että olen tunnustava kristitty. Tämä lähti siitä, että miehen kaverien naisystävät/vaimot kävivät läpi sitä, että kuinka monensilla treffeillä olivat harrastaneet seksiä. Kysyivät sitten minultakin. vastasin, että periaatteessa nämä ovat mielestäni yksityisasioita, mutta ehkä voin kertoa, ettei vielä päädytty sänkyyn. Kysyivät sitten miksi ja kerroin, että minä en halua uskoni vuoksi. rupesivat sitten pilkkaamaan ihan lapseni kuullen uskovaisia tyhmiksi yms. Sanoivat myös, ettei se soutamalla kulu, niin kuin ei tietenkään kulukaan. Saivat sitten myös nämä miehen kaverit naureskelemaan asiaa.
Miehestä tämä oli noloa. Minun olisi pitänyt näytellä, että olemme sängyssä olleet, jotta kaverit eivät olisi saaneet minun uskovaisuuttani selville. Nyt kuulemma pitävät häntä mm. tuhkamunana, joka eikykene edes sänkyyn. (Niin miehellähän on lapsi edellisestä suhteesta, joten miten tuollasitavoisi luulla.)
Kysyin sitten, että pitääkö miehen mielestä minun tulevaisuudessakin salailla uskovaisuuttani. Hänen mielestä pitää. Lapsni kanssa en saisi rukoilla iltarukousta, pitäisi näytellä tosiaan, että seksiä harrastetaan ja jos joku kysyy viikonlopun puuhistani, niin en saa mainita, että olen käynyt kirkossa. Myöskään harrastustani: kirkkokuoroa en saa mainita.
Tähän mennessä nuo asiat ovatolleet miehen mielestä _Hyviä_ asioita. On arvostanut sitä, että minä en ryyppää enkä rällästä (vaikka tämä ei minulla uskovaisuuteen liitykään), en ole hyppinyt sängystä sänkyyn ja lapsilla on turvallista, kun on turvallisnen tuttavapiiri. (joskin tämäkin minusta liittyy enemmän persoonaani, kuin siihen uskovaisuuteen.)
Sanoin, että koskaan en paasannut, enkä tule tulevaisuudessakaan paasaamaan, mutta kyllä minä saan omat arvoni pitää, ja jos niitä sallita minun näyttävän, tai kysyttäessä kertovan, niiin on parasta erota.
Mies ei ymmärtänyt tätä ollenkaan. Kuulemma kyllä minä voin hänen takiaan hieman valehdella esim. siitä seksistä, jos häntä rakastan.
Kommentit (54)
Tässä ei keskseistä ole moralisoida ap:n arvoja.
Pahin tuossa tilanteessa oli hänen kannaltaan se, että hänen kanssaan avioliitostakin puhunut miesystävä ei puolustanut ap:ta ja tämän oikeutta arvoihinsa vaan peräti antoi kaveriensa kiusata ja pilkata naistaan, vieläpä tämän lasten kuulleen.
Kyllä tässä miehen ystävät osoittivat huonot tapansa ja typeryytensä, mutta mies osoitti olevansa munaton lössö, joka ei edes omaa naistaan pysty puolustamaan.
Mies on myös selvästi ollut epärehellinen, koska ei ole kertonut ap:lle että tilanne ei olekaan hänelle okei. Selvästi ap on suoraan kertonut uskostaan ja arvoistaan. Mies on vain ns. antanut ymmärtää että on okei homman kanssa, mutta nyt kävikin ilmi ettei olekaan. Karvoistaan se koira tunnetaan...
Ap:lla on todellakin tenkkapoo ja sitä ennen miehellä selityksen paikka. Oliko tilanne vaan nolo kaverien reaktioiden takia ja meni pupu pöksyyn vai oliko todella niin että mies on hieman vedättänyt ap:tä, ehkäpä miehellä onkin toinen nainen jossain "avustamassa" odotusaikaa. Olisi sitten mennyt muka puhtaana pulmusena ap:n kanssa avioon.
Ihana, vahva nainen! Arvosta itseäsi ja periaatteitasi. Me loput 99.9% olemme kateellisia. Osa salaa ja osa avoimesti. Jälkimmäiset rekkuloi ;)
Oppitunti lassukoille: tällaista se on siveyden sipuleiden kanssa. Ehkä likainen huorrra on sittenkin parempi vaihtoehto?
Jos mies on suostunut kanssasi olemaan seksittömässä suhteessa, sinua ajattelln. Niin vähintä mitä voit tehdä on se että et miehen toiveesta siitä kaikille puhu. !!!
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:37"]
Kauanko olette olleet yhdessä?
[/quote]
Tutustuttiin lasten kautta, kun heillä on yhteisiä harrastuksia ja menoja. Vuosi, pari oltiin tuttavia ja kavereita, nyt on 2 vuotta tapailtu, seurusteltu ja pidetty yhtä koko ajan yhä tiiviimmin. Suunniteltiin tosiaan, että ensi kesänä olisi ollut häät.
[/quote]
Ettekä vieläkään ole sekstanneet !?!? Morjens
[/quote]
Hei, mielestäni tämä jos mikä on hienoa! Seksi tosiaan on tarkoitettu avioliittoon naisen ja miehen väliseksi nautinnon ja ilon lähteeksi. Ei vain niiden halujen tyydyttämiseksi. Kertoo ihmisestä positiivisesti paljon, että jaksaa odottaa..tällöin se on todellista rakkautta.
[/quote]
Just joo. Ero voidaan kuitenkin ottaa.
Ei miestä varsinaisesti nolottanut vaan hän pelkäsi, että joku kavereista möläyttäisi, totuudenmukaisesti, :"No nyt selvis miksi sulla on niin paljon muita hoitoja."
Hankalalta kuullostaa. Itse olen uskova ja olen seurustellut kolme vuotta toisen uskovan kanssa, ja aiomme odottaa seksiä avioliittoon. Iältämme olemme noin 30-vuotiaita. Itse en ole neitsyt enkä ole aina ollut sitä mieltä, että seksi kuuluu vain avioliittoon, mutta kyseinen käsitys ei myöskään ole tämän suhteen seurausta, vaan kumpikin olemme päätyneet tähän ihan itseksemme ja vapaaehtoisesti, eikä niin, että jompikumpi olisi tehnyt toiselle mieliksi.
Voisin kuvitella, että uskosta osattomalle seksistä pidättäytyminen olisi todella vaikeaa, koska sehän on nykyään normaalia ja järkevää ja kaikkialla kannustettua, että seksiä kokeillaan ennen avioitumista. Vaatii siis poikkeuksellista ajattelua olla yleistä mielipidettä vastaan, ja koska miehellä ei ole siinä tukena edes uskosta nousevaa maailmankatsomusta, niin hänen on varmaankin todella vaikeaa ja inhottavaa yrittää puollustaa tuolaista "omituisuutta" yleistä mielipidettä vastaan.
On ihailtavaa, että mies on näinkin kauan kunnioittanut vakaumustasi, mutta koska se ei kuitenkaan ole hänen vakaumuksensa, niin se kunnioitus on osittain hyvien elämäntapojen arvostusta ja "omituisuuksien" (esim. rukoilu ja kaikenlainen hartauden harjoittaminen, kirkossa käyminen, ylipäätään luottamuksen laittaminen Jumalaan) sietämistä. Mies voi varmaan sietää paljonkin sen kaiken hyvän vuoksi, mitä teillä yhdessä on, mutta noita kahnauksia sietämisen kanssa tulee varmaan jatkossakin. Naimisiinmeno ei ratkaise sitä, että hän joutuu sietämään esim. rukoilua tai kirkossa käyntiä, ja ehkä jotenkin salaamaan tutuiltaan ja häpeämään kaikkia "omituisia" asioita, joita hänen uskova puolisonsa tekee.
t: muukalainen
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 18:21"]Eikö toi neitsyen leikkiminen ole vähän turhaa kun kuitenkin on jo kerran menty naimisiin, tehty lapsia ja erottu? Ei se nyt toisella kierroksella voi olla niin tarkkaa enää kun vastoin oppeja on ero otettu kuitenkin.
Kuulostaa vain näin eiuskovan korvissa hieman kaksinaismoralistiselta.
[/quote]
ei uskova kuules :D seksi kuuluu uskovien mielestä vain avioliittoon ei se siitä höllenny niim että kuudennella kerralla saa jo ottaa maksua kehostaan eli temppelistään
[/quote]
Mitenkäs se avioero sopii sitten tähän yhtälöön?
[/quote]
Mistä voit tietää, että ap:ta ei ole jätetty? Mies ollut vaikka uskoton? Katsos, jos toinen osapuoli tekee huorin, niin se vapauttaa tämän syyttömän osapuolen avioliitosta. Raamatun mukaan. Jokainen vastaa itse teoistaan :)
Ei sitä heti pidä olla haarat ojossa. Ihan hyvä periaate ensiksi tutustutaan.
Sinä ehkä noudatat periaatteitasi, mutta mitä tekee mies. Eihän hän ole uskova. Oletko ihan varma, että mies todellakin tyytyy seksittömään suhteeseen noin pitkään. Minä en usko ainakaan.
Tulitko ajatelleeksi, ap, että tämä ei ehkä ole sinun taistelusi, eikä kohtalo ole sinun käsissäsi? Minä uskon, että miehesi nyt parhaillaan suunnittelee kytkimen nostamista. :( Hän on hieman tossu ja varmasti herkkäkin ihminen, joka miettii tässä lasten parasta. Toivottavasti ei vitkutellessaan kuitenkaan ryhdy esim. sitä yhteistä taloanne rakentamaan. Siitä ei tule onnellinen. Ehkä voisit tulla häntä vastaan, ja voisitte yhdessä lopettaa farssin - nyt kun se vielä käy suht helposti virallisesti eroamatta. Hänelle sinä olet hihhuli. Kestäisitkö elää tuon faktan kanssa kunnes kuolema teidät erottaa? Sääliksi kävisi miestäkin.
Ei, älä tee kompromisseja vakaumuksesi kustannuksella. Tai siis pakkohan joka parisuhteessa on tehdä kompromisseja asiassa ja toisessa, mutta älä todellakaan tingi uskostasi. Neuvonkin että älä jää tuohon suhteeseen kynnysmatoksi äläkä pilkattavaksi-olet aina ja ikuisesti alakynnessä ja miehen ja hänen kavereiden pilkan kohde ellei mies itse tule uskoon, ja sittenkään asia ei ole varma muuttuukko asian laita vai jääkö niille urille.
T. Toinen uskovainen nainen.
Siis puhuitte vieraitten kanssa panemisista ja antamisista sun LAPSRN kuullen?! Mainitsit, että kaverit alkoivat halveksimaan uskovaisia siinä yhteydessä ja lapsesi kuuli... Hmmm....
Ei tule onnistumaan tuo liitto jos et saa pitää omaa vakaumustasi. En itse kuulu edes kirkkoon mutta olen sitä mieltä että parisuhteessa jokaisella on oikeus omaan arvomaailmaansa näissä tärkeissä kysymyksissä. Ymmärrän että miestä hävettää ja seksittömyys osuu ns. vyön alle kun kaverit siitä tietävät mutta jos et saa edes rukoilla iltarukousta niin voit sanoa hyvästit tuolle suhteelle. Tulet kuulemaan vielä moneen kertaan että koska mies odotti seksiä vuoksesi niinkin kauan, sinun on luovuttava siitä ja siitä ja siitä...
Lastenkasvatuksen suhteen tulee niin´ikään vielä monta karikkoa vastaan.
Hyvä että tämä asia selvisi tässä vaiheessa. Minä päättäisin suhteen. Seksistä tai seksittömyydestä olisi voinut jättää kertomatta muille - lisäksi sinulla jo on lapsi joten harva ymmärtää miksi ette ole seksiä vielä harrastaneet - mutta tässä näki nyt sen että miehelle kavereiden mielipiteet ja arvot ovat tärkeämmän kuin sinun arvosi. Paras kun jatkatte eri suuntiin.
Itse etsisin samanhenkisen, uskovan miehen.
Ei kannata ryhtyä valehtelemaan. Ei varsinkaan tuollaisessa asiassa, joka on niin tärkeä itselle, osa sinua.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 17:28"]Kysyivät sitten minultakin. vastasin, että periaatteessa nämä ovat mielestäni yksityisasioita, mutta ehkä voin kertoa, ettei vielä päädytty sänkyyn. [/quote]
Miksi sitten kerroit periaatteesi vastaisesti? Tiesit takuuvarmasti saavasi naureskelua...
Homokeskusteluissa haukutaan uskovaisia siitä että heidän oma seksuaalimoraali olisi löysä ja muka harrastetaan avioliiton ulkopuolista seksiä.
Tässä keskustelussa uskovaa haukutaan siitä ettei ole uskonsa vuoksi suostunut seksisuhteeseen ennen avioliittoa.
No huhhuh.