Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppo gluteeniton leivonnainen?

Vierailija
17.07.2021 |

Suosittele, mitä helppoa makeaa leivottavaa voisi viedä mökkituliaisiksi. Autossa 2 t. Gluteeniton pitää olla, ei saa sisältää suklaata/kaakaota, rahkaa tai suurta määrää tuorejuustoa.

Marja- ja omenapiirakkaa ollaan aina ennen viety.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan kokenut gluteenittoman leipoja, koska käytännössä aina pitänyt kaikki leipoa gluteenittomana kun omalla vanhemmalla ja lapsella on keliakia. Inhoan kuitenkin leipomosta, varsinkin kun porukka on kauhean nirsoa.

Kääretorttua tehdään usein, kotona syödään se kermavaahdolla. Pelkkä hillo sisällä kuulostaa vähän tylsältä. Kermavaahtopursottimen voisi toki ottaa mukaan.

Ap

Vierailija
22/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten joku kuivakakku

Mikä olisi hyvä?

https://www.valio.fi/reseptit/pumpulikakku/

Toi todella yksinkertainen.. Itse pidän tiikerikakusta, mutta jos suklaa/kaakao ei käy niin🤷‍♀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta valmis gluteeniton piirakkataikina ja tee vaikka fetatomaattipiirakka, tai banaanikakku k-ruoka sivujen ohjeella, vaihdat vaan jauhot gluteenittomiin. Minkä tahansa juustokakun voi tehdä glut kekseistä, tosin se ei välttämättä kestä noin kauaa autossa. Tai sitten marjapiirakka valmiista taikinasta. Näitä minä teen, kun tyttäreni tulee meille.

Vierailija
24/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan parasta on kääretorttu, jossa on välissä pelkkää tuoretta mansikkaa ripauksella sokeria, muuta se ei kaipaa. Nam!

Vierailija
25/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta valmis gluteeniton piirakkataikina ja tee vaikka fetatomaattipiirakka, tai banaanikakku k-ruoka sivujen ohjeella, vaihdat vaan jauhot gluteenittomiin. Minkä tahansa juustokakun voi tehdä glut kekseistä, tosin se ei välttämättä kestä noin kauaa autossa. Tai sitten marjapiirakka valmiista taikinasta. Näitä minä teen, kun tyttäreni tulee meille.

Tuossapa oiva MAKEA leivonnainen :D:D

Vierailija
26/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan kokenut gluteenittoman leipoja, koska käytännössä aina pitänyt kaikki leipoa gluteenittomana kun omalla vanhemmalla ja lapsella on keliakia. Inhoan kuitenkin leipomosta, varsinkin kun porukka on kauhean nirsoa.

Kääretorttua tehdään usein, kotona syödään se kermavaahdolla. Pelkkä hillo sisällä kuulostaa vähän tylsältä. Kermavaahtopursottimen voisi toki ottaa mukaan.

Ap

Itse taasen inhoan kääretorttuja, joiden väliin tungetaan kermaa tms. Tekee tortusta tunkkaisen. Raikas hillo/marjasurvos toimii parhaiten. 

Vierailija
27/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramuropaistos. Vaniljakastike mukaan. Hyvä ja helppo.

Vierailija
28/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Varsinkin jos on hellettä niin ei kyllä maistuisi mikään raskas kerma (joka sulaa löllöksi hetkessä). 

Vierailija
29/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muffinssit. Voit laittaa keskelle kermatoffeta, tai vaikka vaan ihan perus sitruunamuffinssit.

Vierailija
30/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkapiirakka/ omenapiirakka pullapohjaan. Pirkalla on pakastettuna valmista gluteenitonta pullataikinaa. Helppo, nopea, hyvä, säilyy hyvin. On kokeiltu. Tai teet korvapuustit tuosta valmistaikinasta.

Vierailija
31/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin kaupan pakastealtaasta gluteenittomia korvapuusteja tai vaniljapullia.

Vierailija
32/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakisin kaupan pakastealtaasta gluteenittomia korvapuusteja tai vaniljapullia.

Ostopullista saisi kuulla seuraavan vuoden. Olen itsekin kuullut, kuinka jossain on tarjottu sitä iänikuista kaupan sitruunamuffinsia ja karjalanpiirakkaa. "Kyllä ne nykynuoret on niin laiskoja, että eivät edes itse leivo."

Ap

Vierailija
33/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunakakku tai -muffinssit. Tai mustikkamuffinssit.

Muffinsit on kivoja kun niihin voi heittää sekaan myös jotain karkkeja, valkosuklaata, turkinpippurirouhetta, kick-toffeeta tms.

Vierailija
34/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääretorttu. Korvaa vain vehnäjauhot perunajauhoilla.

Mitäs väliin, kun pitää säilyä lämpimässä?

Ap

Eikö teillä ole kylmälaukkua? Hyvä kylmälaukku (styrox laatikko) ei montaa euroa maksa. Jäädytät vettä kahteen puolen litran muovipulloon, ja laitat ne sinne kylmälaukkuun kääretortun kaveriksi. Tai jos täytyy pidempään säilyä kylmänä, laita enemmän jäitä mukaan.

Vierailija
35/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä leipoa, jos inhoaa leipomista?

Vierailija
36/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääretorttu. Korvaa vain vehnäjauhot perunajauhoilla.

Mitäs väliin, kun pitää säilyä lämpimässä?

Ap

Eikö teillä ole kylmälaukkua? Hyvä kylmälaukku (styrox laatikko) ei montaa euroa maksa. Jäädytät vettä kahteen puolen litran muovipulloon, ja laitat ne sinne kylmälaukkuun kääretortun kaveriksi. Tai jos täytyy pidempään säilyä kylmänä, laita enemmän jäitä mukaan.

Ai että jääpulloja täytteeksi?

Vierailija
37/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

omenasosetta kääretortun väliin.

Vierailija
38/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivo pullaa. Helpoimmalla pääset kun ostat valmiin pullataikinan (pakaste). Niistä tulee tosi hyviä ja kelpaa kaikille. Keliaakikko tykkää koska gluteenittomia pullia ei useinkaan saa.

Vierailija
39/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivo pullaa. Helpoimmalla pääset kun ostat valmiin pullataikinan (pakaste). Niistä tulee tosi hyviä ja kelpaa kaikille. Keliaakikko tykkää koska gluteenittomia pullia ei useinkaan saa.

Tuleeko oikeasti hyviä, eikä mitään lättänöitä kasoja?

Korvapuustit kyllä kelpaisi.

Ap

Vierailija
40/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raparperipiirakka ja vaniljakastike.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän