Helppo gluteeniton leivonnainen?
Suosittele, mitä helppoa makeaa leivottavaa voisi viedä mökkituliaisiksi. Autossa 2 t. Gluteeniton pitää olla, ei saa sisältää suklaata/kaakaota, rahkaa tai suurta määrää tuorejuustoa.
Marja- ja omenapiirakkaa ollaan aina ennen viety.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten joku kuivakakku
Mikä olisi hyvä?
https://www.valio.fi/reseptit/pumpulikakku/
Toi todella yksinkertainen.. Itse pidän tiikerikakusta, mutta jos suklaa/kaakao ei käy niin🤷♀️
Osta valmis gluteeniton piirakkataikina ja tee vaikka fetatomaattipiirakka, tai banaanikakku k-ruoka sivujen ohjeella, vaihdat vaan jauhot gluteenittomiin. Minkä tahansa juustokakun voi tehdä glut kekseistä, tosin se ei välttämättä kestä noin kauaa autossa. Tai sitten marjapiirakka valmiista taikinasta. Näitä minä teen, kun tyttäreni tulee meille.
Minusta ihan parasta on kääretorttu, jossa on välissä pelkkää tuoretta mansikkaa ripauksella sokeria, muuta se ei kaipaa. Nam!
Vierailija kirjoitti:
Osta valmis gluteeniton piirakkataikina ja tee vaikka fetatomaattipiirakka, tai banaanikakku k-ruoka sivujen ohjeella, vaihdat vaan jauhot gluteenittomiin. Minkä tahansa juustokakun voi tehdä glut kekseistä, tosin se ei välttämättä kestä noin kauaa autossa. Tai sitten marjapiirakka valmiista taikinasta. Näitä minä teen, kun tyttäreni tulee meille.
Tuossapa oiva MAKEA leivonnainen :D:D
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan kokenut gluteenittoman leipoja, koska käytännössä aina pitänyt kaikki leipoa gluteenittomana kun omalla vanhemmalla ja lapsella on keliakia. Inhoan kuitenkin leipomosta, varsinkin kun porukka on kauhean nirsoa.
Kääretorttua tehdään usein, kotona syödään se kermavaahdolla. Pelkkä hillo sisällä kuulostaa vähän tylsältä. Kermavaahtopursottimen voisi toki ottaa mukaan.
Ap
Itse taasen inhoan kääretorttuja, joiden väliin tungetaan kermaa tms. Tekee tortusta tunkkaisen. Raikas hillo/marjasurvos toimii parhaiten.
Kauramuropaistos. Vaniljakastike mukaan. Hyvä ja helppo.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan kokenut gluteenittoman leipoja, koska käytännössä aina pitänyt kaikki leipoa gluteenittomana kun omalla vanhemmalla ja lapsella on keliakia. Inhoan kuitenkin leipomosta, varsinkin kun porukka on kauhean nirsoa.
Kääretorttua tehdään usein, kotona syödään se kermavaahdolla. Pelkkä hillo sisällä kuulostaa vähän tylsältä. Kermavaahtopursottimen voisi toki ottaa mukaan.
Ap
Varsinkin jos on hellettä niin ei kyllä maistuisi mikään raskas kerma (joka sulaa löllöksi hetkessä).
Muffinssit. Voit laittaa keskelle kermatoffeta, tai vaikka vaan ihan perus sitruunamuffinssit.
Mustikkapiirakka/ omenapiirakka pullapohjaan. Pirkalla on pakastettuna valmista gluteenitonta pullataikinaa. Helppo, nopea, hyvä, säilyy hyvin. On kokeiltu. Tai teet korvapuustit tuosta valmistaikinasta.
Hakisin kaupan pakastealtaasta gluteenittomia korvapuusteja tai vaniljapullia.
Vierailija kirjoitti:
Hakisin kaupan pakastealtaasta gluteenittomia korvapuusteja tai vaniljapullia.
Ostopullista saisi kuulla seuraavan vuoden. Olen itsekin kuullut, kuinka jossain on tarjottu sitä iänikuista kaupan sitruunamuffinsia ja karjalanpiirakkaa. "Kyllä ne nykynuoret on niin laiskoja, että eivät edes itse leivo."
Ap
Sitruunakakku tai -muffinssit. Tai mustikkamuffinssit.
Muffinsit on kivoja kun niihin voi heittää sekaan myös jotain karkkeja, valkosuklaata, turkinpippurirouhetta, kick-toffeeta tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääretorttu. Korvaa vain vehnäjauhot perunajauhoilla.
Mitäs väliin, kun pitää säilyä lämpimässä?
Ap
Eikö teillä ole kylmälaukkua? Hyvä kylmälaukku (styrox laatikko) ei montaa euroa maksa. Jäädytät vettä kahteen puolen litran muovipulloon, ja laitat ne sinne kylmälaukkuun kääretortun kaveriksi. Tai jos täytyy pidempään säilyä kylmänä, laita enemmän jäitä mukaan.
Miksi ihmeessä leipoa, jos inhoaa leipomista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääretorttu. Korvaa vain vehnäjauhot perunajauhoilla.
Mitäs väliin, kun pitää säilyä lämpimässä?
Ap
Eikö teillä ole kylmälaukkua? Hyvä kylmälaukku (styrox laatikko) ei montaa euroa maksa. Jäädytät vettä kahteen puolen litran muovipulloon, ja laitat ne sinne kylmälaukkuun kääretortun kaveriksi. Tai jos täytyy pidempään säilyä kylmänä, laita enemmän jäitä mukaan.
Ai että jääpulloja täytteeksi?
Leivo pullaa. Helpoimmalla pääset kun ostat valmiin pullataikinan (pakaste). Niistä tulee tosi hyviä ja kelpaa kaikille. Keliaakikko tykkää koska gluteenittomia pullia ei useinkaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Leivo pullaa. Helpoimmalla pääset kun ostat valmiin pullataikinan (pakaste). Niistä tulee tosi hyviä ja kelpaa kaikille. Keliaakikko tykkää koska gluteenittomia pullia ei useinkaan saa.
Tuleeko oikeasti hyviä, eikä mitään lättänöitä kasoja?
Korvapuustit kyllä kelpaisi.
Ap
Raparperipiirakka ja vaniljakastike.
Ap