Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoittiko lääkärisi ilomielin saikkua sulle?

Vierailija
17.07.2021 |

Vai miten oli?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on myöntänyt sairauslomaa kun olen sitä tarvinnut. Aina en ota sitä vastaan, jos koen että pystyn etäkonttorilla töitä tekemään. Välillä olen joutunut sitä pyytämään kun en ole kokenut itseäni työkykyiseksi. Omalla ilmoituksella saa näin korona-aikana olla poissa seitsemän työpäivää mutta sitä mahdollisuutta ei ole tarvinnut käyttää sillä jos olen oikeasti kipeänä, käyn kyllä lääkärissä. Ennen koronaa käytin omailmoitusta muutamia kertoja kun kyse oli isommasta päänsärystä tai flunssanpoikasesta, jonka takia koin etten pystynyt ajattelemaan selväjärkisesti mikä taasen vaikuttaa suoraan työntekooni.

Vierailija
42/51 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

&&

Vierailija
44/51 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sairaslomaa, kun olen tarvinnut. Tarvittaessa olen pyytänyt. Tarve on ollut todellinen joka kerta.

Tarpeettoman syyllisyydessä ja morkkiksessa en voi elää.

Meillä yksi sairaslomapäivä maksaa työnantajalle reilut 300€.

Kallista on ja vuoden sisällä yli 30 vrk sairaslomista tulee keskustelu.

Vierailija
45/51 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä pästäkertoimessani on vikana, mutta yleensä en saa saikkua. Kerrankin oli 39 astetta kuumetta, mutta lääkäri totesi vaan, että pieni flunssa, voit olla töissä. Toisella kerralla oli järkyttävä ripuli ja vatsanväänteet. Lääkäri oli jo kirjoittamassa sairauslomaa, mutta kysäisi mitä työtä teen. Toimistotyö; joo, et tarvi sairauslomaa. Istuin koko lopun työpäivän työpaikan vessassa.

Vierailija
46/51 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pärstästä kiinni saako lomaa vai ei.

Minä en saa lomaa juuri koskaan, olin miten sairas tahansa. Ainoa kerta kun se tuli ilman mukinoita, oli kun otettiin röntgenkuvat todisteeksi siitä, että syytä oli.

Lääkäritkin on vain ihmisiä, mutta silti on vaikea ymmärtää miksi sairauden vakavuus päätellään mutu:n perusteella. Ja tarkoitan sitä, että jos työpaikalla pyörii kulkutauti, osa saa sairauslomaa, osa ei. Ihan riippumatta oireiden vakavuudesta.

Vierailija
47/51 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina kirjoittanut. Ainakin siitä päätellen, minkä verran asiasta piti vääntää, eli ei yhtään.

Vierailija
48/51 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä pästäkertoimessani on vikana, mutta yleensä en saa saikkua. Kerrankin oli 39 astetta kuumetta, mutta lääkäri totesi vaan, että pieni flunssa, voit olla töissä. Toisella kerralla oli järkyttävä ripuli ja vatsanväänteet. Lääkäri oli jo kirjoittamassa sairauslomaa, mutta kysäisi mitä työtä teen. Toimistotyö; joo, et tarvi sairauslomaa. Istuin koko lopun työpäivän työpaikan vessassa.

Mä taas saan onneksi tosiaan ihan helposti sairaslomaa. Ehkä syynä on se, ettei minun tarvitse esittää pärjääjää vaan olen varakkaana tottunut siihen, että jos asiat eivät ole hyvin, olen hyvin tyytymätön. Aina ovat kirjoittaneet ilomielin sairaslomaa ainakin väännön määrästä (nolla) päätellen.

Vierailija
49/51 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jo arvasinkin, että kaikkein helpoiten pitkiä saikkuja saa kaikkein kevyimmissä töissä, etätöissä, toimistohommissa, jne. mutta raskaimmissa töissä ollaan kaikkein kitsaimpia sairauslomien myöntämiseen, tämä on kyllä täysin väärin ja aivan kuin rangaistusluonteista fyysisesti raskaiden töiden tekijöitä vastaan! :-/

Vierailija
50/51 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran lääkäri on ollut silminnähden riemuissaan kirjoittaessaan mulle sairaslomaa. Elettiin aikaa, jolloin synteettistä vesirokkorokotetta ei vielä ollut. Vesirokkorokotetta voitiin valmistaa vain vyöruusua sairastavien veriplasmasta. Vyöruusu on kuitenkin yleisempi iäkkäillä kuin nuorilla ja iäkkäät taas eivät kelpaa verenluovuttajiksi. Joten kun lääkäri näki rakkulaisen kylkeni, hän hihkaisi ilosta. Sain sairaslomaa ja kävin neljä kertaa luovuttamassa veriplasmaa, josta tehtiin vesirokkorokotetta syöpäsairaille lapsille. 

Noin muuten lääkärit ovat aina sairaslomaa kirjoittaessaan olleet ihan asiallisia. 

Vierailija
51/51 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kirjoitti, minulla on psykoottinen masennus joten en todellakaan ole työkuntoinen tällä hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme