Kuka on sinun suosikki Disney prinsessa?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt Tähkäpää nimeä. Kauhean ruma nimi. Aurora, ariel, belle ja sitten tähkäpää.
Johtuu alkuperäisestä sadusta. Siinä Tähkäpään vanhemmat eivät olleet kuninkaallisia, vaan köyhä pariskunta, jotka veivät kaalia (saks. rapunzel) luvatta noidan mailta. Vastineeksi nämä joutuivat antamaan noidalle vauvansa, jota noita alkoi nimittää vanhempien varastaman kasvin mukaisesti. Mutta joo, ei silti ole kovin nätti tuo suomennos.
Vaikea päättää yhtä. Äänestin Mulania, mutta suosikkejani ovat myös Tuhkimo, Belle sekä Anna ja Elsa. Ovat mielestäni jotenkin samastuttavimpia.
Tuhkimo on ihana. Olisin todella kiitollinen, jos minulla olisi Tuhkimon kaltainen sisko tai ystävä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt Tähkäpää nimeä. Kauhean ruma nimi. Aurora, ariel, belle ja sitten tähkäpää.
Johtuu alkuperäisestä sadusta. Siinä Tähkäpään vanhemmat eivät olleet kuninkaallisia, vaan köyhä pariskunta, jotka veivät kaalia (saks. rapunzel) luvatta noidan mailta. Vastineeksi nämä joutuivat antamaan noidalle vauvansa, jota noita alkoi nimittää vanhempien varastaman kasvin mukaisesti. Mutta joo, ei silti ole kovin nätti tuo suomennos.
Jep, itse luin lapsena sellaista versiota, jossa ”rapunzel” oli suomennettu ”kaalinkerä”. Eli eipä siitä hirveän ylevää nimeä saa synonyymeillakaan :D
Tuolta listalta en ole kun Mulaniin asti nuo elokuvat nähnyt.
Suosikkini on silti Megara Herkuleksesta :)
Mää oon Tuhkimo. Raadan aamusta iltaan. Missä se hemmetin prinssi viipyy? Kopautan sitä lasikegällä otsaan, jos se ei ala ilmestyy. NiiN!
Ahkera, yritteliäs biesnesnainen Tiana
princess peach ja daisy mariosta
Siis ei kai aikuisilla ole mitään suosikkiprinsessaa :D päiväkoti-ikäisillä on suosikkiprinsessa.
WTF?? Missä Megara. Virallinen tai ei??
Tuhkimo. Omistan elokuvan DVD:nä ja katson sen joka joulu. Satuna Disney-versiota tutumpi minulle on Grimmin veljesten tarina, joka oli lapsuuteni satukirjassa. Olen syntynyt 60-luvun puolivälissä, joten nuo uudemmat prinsessat eivät oikein iske.
Tuhkimo on ihanan kiltti mutten itse voisi olla suuttumatta ja niin kilttinä. Olisin Pocahontas villi ja vapaa sielu! Se leffa on Disneyn paras musiikiltaan ja stooriltaan ehoton ykkönen!! Inspas mua lapsena ja miesihanne oli John Smith! 🙂💕
Ne on ihan aikuisten kirjoittamia ja piirtämiä tarinoita, ja hahmotkin ovat aikuisia🙄