Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykiatrini luulee että olen psykoottinen

Vierailija
17.07.2021 |

Olin psykiatrisella osastolla noin 7 viikkoa. Sain diagnoosin määrittelemättömästä psykoosista, joka on mielestäni virheellinen. Minulla ei ole koskaan ollut aistiharhoja, vain paranoiaa ja harhaluuloja. Harhaluuloni sisältävät sellaista, että ajattelen, että vanhempani aikovat tappaa minut, ja että mut myrkytetään kaasulla ...

Myös, että tavaroissani on syanidia ja että minun täytyy pestä käteni jne. Sen takia.

Luulen, että minulla on BPD (rajatilapersoonallisuushäiriö) psykoosin sijaan. Kaikki neuvot hyödyttää

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole bpd oire. Minulla bpd. Sinulla on psykoosi, hyväksy se ja ota lääkkeet tai jatka elämistä hulluna.

Vierailija
22/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli aiemmin joku harhoista jankkaava, joka oli luullut vanhempiensa haluavan myrkyttää ja joka sotki kuvioon illuminati-symboleja ja omaa valituksi tuloaan johonkin. Aloitti monta keskustelua aiheesta, ovatko pakkoajatuksia vai muuta. Kummallista, ellei sairastunut tajua harhaluulojen olevan psykoosin merkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut psykoosi ja samoja harjaluuloja. Ei ollu hallusinaatioita. En tajua miten jotkut lvat niin hulluja että eivöt usko ja eivät ota lääkkeitään. Ehkä sulla on skitsofrenia.

Vierailija
24/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli aiemmin joku harhoista jankkaava, joka oli luullut vanhempiensa haluavan myrkyttää ja joka sotki kuvioon illuminati-symboleja ja omaa valituksi tuloaan johonkin. Aloitti monta keskustelua aiheesta, ovatko pakkoajatuksia vai muuta. Kummallista, ellei sairastunut tajua harhaluulojen olevan psykoosin merkki.

Terveillä voi olla harhaluuloja

Vierailija
25/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan alkoi taas toinen keskusteluketju. Täysin samaa on ollut jo paljon aiemmin. Ei ole ollut mikään muutaman viikon tai muutaman kuukauden tapaus.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4233980/ovatko-nama-pakkoajatuksia-vai-…;

Vierailija
26/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh

Vierailija
27/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo

Vierailija
29/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sinulla on ehkä harhaluuloisuushäiriö.

Se katsotaan psykooseihin, vaikka henkilö on suht. toimintakykyinen, eikä hänellä ole aistiharhoja ja/tai outoja, "vinksahtaneita" harhoja.

Eli käytöksesi on muuten normaalia ja vaikutat "normaalilta", lukuunottamatta noita päähänpinttymänkaltaisia harhaluulojasi.

Sinulla on vainoharhaisuuskuvitelmia. Jollain toisella on mustasukkaisuusharhoja, eli hän on vakuuttunut siitä, että hänen puoliso ym. pettää häntä tai jättää hänet toisen takia ym.

Joillain on somaattinen harha, eli hän uskoo olevansa vakavasti sairas.

jollain on erotomaaninen harha, eli hän uskoo, että hänen palvomansa pop-idoli ym. rakastaa häntä ja heidät on tarkoitettu toisilleen.

harhaluuloisuushäiriön juuret voi olla traumaattisissa lapsuudenkokemuksissa. jotkut psykoosilääkkeet tai masennuslääkkeet voi auttaa sekä terapia.

ongelma on, että harva tiedostaa omien harhaluulojensa vaativan ammattiapua.

Vierailija
30/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli sinulla on ehkä harhaluuloisuushäiriö.

Se katsotaan psykooseihin, vaikka henkilö on suht. toimintakykyinen, eikä hänellä ole aistiharhoja ja/tai outoja, "vinksahtaneita" harhoja.

Eli käytöksesi on muuten normaalia ja vaikutat "normaalilta", lukuunottamatta noita päähänpinttymänkaltaisia harhaluulojasi.

Sinulla on vainoharhaisuuskuvitelmia. Jollain toisella on mustasukkaisuusharhoja, eli hän on vakuuttunut siitä, että hänen puoliso ym. pettää häntä tai jättää hänet toisen takia ym.

Joillain on somaattinen harha, eli hän uskoo olevansa vakavasti sairas.

jollain on erotomaaninen harha, eli hän uskoo, että hänen palvomansa pop-idoli ym. rakastaa häntä ja heidät on tarkoitettu toisilleen.

harhaluuloisuushäiriön juuret voi olla traumaattisissa lapsuudenkokemuksissa. jotkut psykoosilääkkeet tai masennuslääkkeet voi auttaa sekä terapia.

ongelma on, että harva tiedostaa omien harhaluulojensa vaativan ammattiapua.

voi olla

Vierailija
31/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh

Vierailija
32/34 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma