Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ite oon huomannu et käsien peseminen on paras tapa suojautua koronalta, en käytä maskia ja käyn suurissa ihmistapahtumissa, mutta en sairast

Vierailija
16.12.2023 |

Koska desinfioin kädet ja pese niitä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. On myös oltava tarkka mitä tekee, ei riitä pelkkä yletön desinfiointi vaan on oltava tarkka.

Ei käsi lähellekään suuta, kun koskette oven kahvaan, käteiseen rahaan yms.

Tämän, kun muistaa niin säästyy paljolta ja tietysti käsien puhdistus viimeistään kotiin päästessä.

Tämä ei todellakaan ole kaikille selvää voin sanoa.

Vierailija
2/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kun mua oksettaa ihmiset jotka ei pese käsiään ja niitä on paljon. Jokaiselle pitäisi olla itsestään selvää että aina kotiin tullessa, ravintolaan tai kahvilaan mennessä, wc käynnin jälkeen jne. pestään kädet saippuan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki maailman ihmiset pesisivät kätensä saippualla ja vedellä niin maailmassa olisi puolet vähemmän kaikkia tauteja. 

Vierailija
4/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti suurin osa ihmisistä on ihan hel.... saastaisia. 

Vierailija
5/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole juuri muuttanut käsienpesutapoja koko koronan aikana: pesen kun tulen kotiin ja ennen ruoanlaittamista, sekä ennen ja jälkeen syömisen, sekä toki esim. vessakäyntien yhteydessä. Koronarokotteita olen saanut kolme, en tiettävästi ole sairastanut covidia, vaikka lähiosumia (siis joku lähipiiristäni on sairastunut ja minä altistunut virukselle varmasti) on ollut paljon

Vierailija
6/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käteni kymmeniä kertoja päivässä. Silti sain koulusta koronan. No vasta toinen tartunta koko aikana, vaikka olen ollut lähityössä koko ajan. Mieluummin olisin ottanut rokotteen. Työkaverilla on astma ja sai tehosteen marraskuussa. Hänelle ei nytkään tarttunut.

Vierailija
7/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tupakointi ja masturbointi suojaavat vieläkin paremmin. Harrastan molempia ja minulla on ollut korona vain kerran erittäin lievänä.

Näin helppoa on tilastollinen merkitsevyys!

Vierailija
8/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmassa leviävää virusta vastaan? Hyvin on propaganda uponnut, tosin käsien pesu aina tyhjää parempi. Desinfioithan myös ostokset?

Ehkä ilmassa leviävään virukseen ei auta käsien pesu, mutta riittävän pitkä turvaväli ja riittävän lyhyt altistuaika auttaa siihenkin. Ilman viruspitoisuus vähenee myös ilmavälitteisessä taudissa, kun etäisyys virusten lähteestä kasvaa, itse asiassa neljäsosaan etäisyyden kaksinkertaistuessa, ihan käänteisen neliön lain mukaan. Samoin mitä lyhyempi altistusaika on, sitä vähemmän viruksia ehtii sisäänsä hengittää.

Vierailija
9/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pesen käsiä koko ajan ja käyn vain ruokakaupassa, muuten olen kotona tai lenkkipolulla. Silti lapset toivat minulle koulusta koronan.

Parhaiten pystyy suojautumaan, jos asuu yksin. Et voi olla jokaisen perheenjäsenen niskaan hengittämässä ja vahtimassa, kun he eivät ole kotona.

Vierailija
10/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii o ja rokottamattomuus

turpakiiqanonpelle

Lapsi tullu uhomaan nettiin 🤣 pelle

Vierailija
11/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa puhdistaa myös puhelin päivittäin. Kuinka moni on puhdistanut koskaan puhelintaan?

Vierailija
12/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt vaan sen että en koskaan unohda mitä te maskista kieltäytyjät ja rokottamattot teitte. En koskaan anna anteeksi sitä miten nauroitte kun veitte minulta kaiken. Levititte niitä variantteja ja nukuitte kuin vauva ilman huonoa omatuntoa.

Vierailija
13/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuu pelkkää uskoon. Tuntemattomasta syystä noin neljäsosa ihmisistä ei yksinkertaisesti sairastu koronaan, vaikka joutuisi useaan kertaan altistetuksi.

Vierailija
14/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Kun ei tunge ihmisten iholle ja pesee käsiään, niin säästyy monelta virukselta.

Vierailija
15/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Niin on. Mutta mulla ei vaikuta riittävästi pesukaan. Saman ilman hengittäminen riittää massan kanssa, yleiset wc-tilat ja muut pinnat. Lisäksi allergian vuoksi joskus nenäliinat ja käsien kanssa hankalaa. Joku oli viimeksi ahtanut syyslomalla Ratinan kauppakeskuksen täyteen lapsia ja aikuisia, iäkkäitä + matkapuhelimia ym. laitteita. Sekä kadut täynnä. 2 kk:tta olin kipeänä ja kotona.

Vierailija
16/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä työelämässä niin sairastin 2 tai 3 pahaa flunssaa joka vuosi. Nyt viimeiset 10 vuotta eläkkeellä ja korona oli kerran, muuten ei mitään. Aina pesin käsiä ja olin varovainen, että siitä ei ollut kiinni. Eli minulla vain luontaisesti huono vastustuskyky ja saan kaikki taudit jos olen ihmisten kanssa tekemisissä. Onneksi oman uran aikana ei ollut mitään omavastuita sairastelussa, kun olisi tullut kovasti takkiin.

Vierailija
17/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa puhdistaa myös puhelin päivittäin. Kuinka moni on puhdistanut koskaan puhelintaan?

Voi ei! Leviääkö se mobiiliverkon mikroaalloissakin?

Vierailija
18/28 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt vaan sen että en koskaan unohda mitä te maskista kieltäytyjät ja rokottamattot teitte. En koskaan anna anteeksi sitä miten nauroitte kun veitte minulta kaiken. Levititte niitä variantteja ja nukuitte kuin vauva ilman huonoa omatuntoa.

Nönnönnööö.

Vierailija
19/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nönnönnööö.

turpakiiqanonpelle

Vierailija
20/28 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja rokottamattomuus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi