Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elareista. Selvisi exäni tulot, jotka ovatkin suuremmat...

Vierailija
23.07.2014 |

Maksaa mulle minimi elatusmaksuja, 150€. Hänen vuositulot on kuitenkin 32 000€/v. Onko minulla oikeutta vaatia enemmän?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin noilla tuloilla. Mitä hän on kertonut tiloikseen?

Vierailija
2/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit vaatia, mutta onko siitä mitään hyötyä. Miksi edes kyttäät ex-puolisoasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sun omat tulot? Molempien tulot huomioidaan. Tuntuu täällä jotenkin villitevän se ajatus, että exä maksaa kaiken. Niin lapsen, kuin ex-puolison kulut.

Mun vuositulot on noin bruttona 9400€ ja maksan 150€  per kk.

Vierailija
4/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttotulot kuussa siis jotain 2500 euroa? Nettotulot ehkä 1700/1800 euroa?

Veikkaan, että muutaman kympin enemmän voisit saada mutta ei suurempia muutoksia. Kannattaa ehkä pyytää lastenvalvojaa tekemään laskelman.

Vierailija
5/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole mitään oikeutta! 

Vierailija
6/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton minimi?! 

Vierailija
7/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää lastenvalvojalta elareiden tarkistusta, se tarkoittaa samalla myös sitä että sinun tulotietosi myös tarkistetaan.

Pääsääntöisesti elareita tuskin tarkistetaan jos ei tulotiedoissa ole tapahtunut +/- 20 % muutosta.

Vierailija
8/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan noilla tuloilla 100 euroa kahdesta lapsesta

Vierailija
9/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh! Elatuskyky ei ole sama kuin kullonkin käytettävissä olevien tulojen määrä, vaan laajempi käsite, jolla tarkoiteaan KYKYÄ elättää lasta ja te olette lastenvalvojalla sen kyvyn arvioineet ja sopimusta ei kovin helposti lähdetä muuttamaan ja jos lähedään tulojen muutoksen pitää olla yli 20%.

Elatustuen määrä ei ole mikään minimi, elatuapu voi olla nollakin...

Vierailija
10/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:22"]

Mikä hiton minimi?! 

[/quote]

Kuten varmaan iso osa normaaleista ihmisistä, jotka eivät siis välttämättä saa sarjaorgasmeja nussiessaan pilkkuja, ymmärtävät elarien "minimiksi" sen summan, minkä saa lapsesta Kelalta elatustukena jos etävanhempi ei jostain syystä maksa itse elareita.

Vierailija
11/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elareita voi arvioida vain toisen tulojen perusteella. Ensin lasketaan lapsen elatuksen tarve ja sitten summa jaetaan kahden huoltajan kesken suhteessa huoltajien tuloihin ja menoihin.

Vierailija
12/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:36"]

Mikä hiton minimi?! 

[/quote

Kuten varmaan iso osa normaaleista ihmisistä, jotka eivät siis välttämättä saa sarjaorgasmeja nussiessaan pilkkuja, ymmärtävät elarien "minimiksi" sen summan, minkä saa lapsesta Kelalta elatustukena jos etävanhempi ei jostain syystä maksa itse elareita.

[/quote]

Etävanhempi ei voi olla maksamatta elareita mutta niitä ei silti saa Kelasta esim vuoroviikkosysteemi ja vanhemmilla suurinpiirtein samat tulot tai etä hoitaa kaikki lapsen harrastuskulut ja vuoroviikkosysteemi silloin kun eri tulot. Lähi kun saa lapsilisät korotettuna.

Niin, että iso osa normaaleista ihmisistä kyllä ymmärtää, että minimielari on 0,- euroa.

Vierailija
13/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton minimi?! 

[/quote]

[/quote]

A-haa, tämä harhaluulo!

Vierailija
14/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton minimi?! 

[/quote]

[/quote]

ok

(sarjaorgasmeja humblebragaamisesta???)

Vierailija
15/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton minimi?! 

[/quote]

[/quote]

Puhuutaan siis normista, josta harhaluuloisesti puhutaan miniminä. Minimihän on nolla, jota kelan maksama elatustuki ei ole.

Vierailija
16/16 |
23.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:59"]

Maksaa mulle minimi elatusmaksuja, 150€. Hänen vuositulot on kuitenkin 32 000€/v. Onko minulla oikeutta vaatia enemmän?

[/quote]

Voi pieni verotoimistoon soittelija. Kai sä ymmärrät, että tuosta vähennetään vielä verot? Ja netosta sitten asumiskulut, työmatkakulut, perusosa... Eli korotusta ei ole tiedossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi