Katu-uskottava rotu
Mikä teidän mielestänne on koirarotu minkä lähelle ette menisi?
itse välttelen 80+++ kiloisia jättikoiria.
Kommentit (15)
Pitbull rottweiler dobermanni saksanpaimenkoira ja kippurähäntäiset. En tiedä miksi mutta pelkään kippurähäntäisiä koiria.
Sellaisiin joilla on kuonokoppa tai kuristustalutin.
No jaa, ei mikään tietty rotu erityisesti. Varmaan sellaisen yksilön lähelle en menisi, joka käyttäytyy aggressiivisesti, oli kyseessä sitten joku minirotu tai isompi. Tai no nyt tuli mieleen yksi rotu erityisesti: bullterrieri. On niin ruma, ettei tee mieli mennä lähellekään.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:33"]Sellaisiin joilla on kuonokoppa tai kuristustalutin.
[/quote]
ai kuristus panta, miksi? Nehän on tarkoitettu suurimmaksi osaksi koirille jotka vetää paljo
En nyt katu-uskottavuudesta sanoisi, mutta tuntemattomat chihut ja terrierit kiertäisin kaukaa.
Ei muuten mitään, mutta kun noiden chihujen omistaja usein pitää sitä koiraa vauvanaan (mm. koiran pelätessä tai toisia koiria kohdatessa nostaa oman chihunsa syliin ja näin opettaa koiran pelokkaaksi ja räyhääjäksi) joten koiran käytös usein myös on sen mukaista..
Ja ei, KAIKKI ei näin tee, valitettavan moni kylläkin.
Terrierit tuntuu aina haastavan riitaa, oli tilanne mikä hyvänsä.
Tämäkin vain omaa mutu-tuntumaa, en ole tehnyt enpiiristä tutkimusta asiasta.
Nimim. Pystykorvan ja chihun omistaja
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:33"]Sellaisiin joilla on kuonokoppa tai kuristustalutin.
[/quote]
ai kuristus panta, miksi? Nehän on tarkoitettu suurimmaksi osaksi koirille jotka vetää paljo
[/quote]
No kaikkiin joihin minä olen törmännyt ovat olleet myös agresiivisia. Ja meidän vetävällä koiralla se ei edes toiminut.
Oli kyseessä joko kaukkari tai chihu, jos ei räyhää niin en pelkää. Mutta katu-uskottava on varmaan joku pitbull, ja vaikka esim. Staffi on suht. pieni, kyllä sen silti kiertää kaukaa jos rupeaisi räyhäämään.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:33"]Sellaisiin joilla on kuonokoppa tai kuristustalutin.
[/quote]
[/quote]
No kaikkiin joihin minä olen törmännyt ovat olleet myös agresiivisia. Ja meidän vetävällä koiralla se ei edes toiminut.
[/quote]
Ei kyllä meilläkään, koira vetää vaikka kuristuu kuolleeksi. Nimim. Jämtlanninpystiksen omistaja
Kierrän kaukaa saksanpaimenet ja belggarit yms kierroksilla käyvät paimenkoirat, etenkin jos hihnanpäässä joku nuori nainen. Ennemmin sellainen ohikulkijaa tai omistajaansa nappaa ilman varoitusta kuin vaikkapa amstaffi. Myös pienet terrierit tekisi mieli ohittaa mahdollisimman kaukaa, yksi jo käynyt kinttuun kiinni.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="23.07.2014 klo 11:33"]Sellaisiin joilla on kuonokoppa tai kuristustalutin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei kyllä meilläkään, koira vetää vaikka kuristuu kuolleeksi. Nimim. Jämtlanninpystiksen omistaja
[/quote]
Meillä toimi yllätäen VETOvaljaat, vedonestovaljaat ei toiminu. Vetää nykyään ainoastaan jos oma lapsi pyöräilee/juoksee ekana, mutta yksin ollessaan ei vedä ollenkaan, nauttii koira itsekkin enempi lenkkeilystä kun ei tarvi suu vaahdossa vetää. :)
Meillä siis husky/bordercollie
Kierrän kaukaa karvattomat rodut. Ei sillä että olisivat millään tavoi katu-uskottavia vaan siksi että ovat kuvottavia.
Mä en diggaa chihuja. Kaikki muut rodut kelpaa.
No suhtaudun varauksella kaikkiin muihin, paitsi kissan kokoisiin.