Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko silli ruokapöytääsi ?

Vierailija
17.07.2021 |

Ja jos kuuluu, niin mitä merkkiä ja/tai makuja on tarjolla

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tänään söin silliä.

Olen kuitenkin nirso ja opin sillin syöjäksi vasta vanhemmalla iällä. Nyt oli Rainbow-matjessilliä, se on makuuni sopiva perussilli, jossa on hyvä hinta-laatusuhde. Jos haluan herkutella, ostan Vesta-silliä, joka on paljon kalliimpaa. Mikä tahansa maku käy, mutta tillisilli sopii näin kesällä uusien perunoiden kanssa parhaiten. Vesta-sillissä on vähemmän sokeria kuin muissa, ehkä siksi pidän siitä. Siinä ei myöskään ole sipulia, josta en pidä.

Vierailija
2/9 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kuulu joka päiväseen ruokapöytään.

Silliä meillä syödään eniten kesällä uusien perunoiden kanssa.

Silloin ostan erilaisia sillejä niille.  Myös voileivän päällä käytetään kesällä silliä.

Meidän perheessä kun ei ole sitä kalastaja miestä, joka toisi tuoretta kalaa pöytään.

Muutoin tehdään kalasta ruokaa kaupasta ostetusta kalasta kerran viikkossa  sunnuntai aterialle.

Lisäksi käytetään edullista pakasteseitiä kalakeitoissa ja maustetuissa kalavuoka ruuissa.

Jouluna meillä on myös pieni kalavalikoima tarjolla, johon kuuluu erilaisia sillejä, siis eri tavalla valmistettuja, sekä graavilohta ja hiukan jotakin kaviaaria, joka on vain appiukon herkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras hintalaatusuhde on Pirkan tillisillissä, iso purkki.

Abban Kesäsilli ja Ranskalainen sipulisilli on myös loistavia.

Ja itse teen aina jouluksi smetanasilliä matjes-sillistä. 

Vierailija
4/9 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppi tekee joka jouluksi sitä tunnettua lasimestarin silliä.

Ja se on tosi hyvää. Siis tosi hyvää.  Se onkin ainoa joulukalamme suolatun lohiviipaleiden kanssa.

Kesällä ostellaan joskus kaupasta purkkisillejä tuoreiden uuden pottujen kyytipojaksi.

Abba sillit ovat suosituimpia meidä perheessä, mutta ollaan syöty melkein kaikkia kaupoissa tarjolla olevia purkeissä myytäviä sillejä.

Uusille perunoille kermaviili kastike ja suolainen silli antavat sitä ruokaistuutta mikä muuten niistä jäisi paitsi.

Tavallisena talvisunnuntaina kukaan perheellinen ei kuvittelisi tarjoavansa pelkkkiä perunoita silliä päivälliseksi.

Mutta kuumiin kesä päiviin tälläinen ateria sopii hyvin.

Vierailija
5/9 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, rakastan silliä ja olen syönyt sitä lapsesta asti. Itse tehty smetanasilli on parasta, mutta olen kaikkiruokainen.

Vierailija
6/9 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään sillistä, mutta vain sipulisilleistä, joissa punasipulia ja maku vähän makea. Pirkalla on yksi hyvä ja Lidlissä myös. En tykkää Abbasta, liian voimakkaan makuista ja liian suolaista. Teen joskus itsekin maustesilliä. Harvemmin, vaikka tykkään kyllä kalasta. Mies ei juurikaan syö kalaa

Vierailija
7/9 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matjes silli on mun makuun parhainta.

Vierailija
8/9 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin syön. Tykkään enemmän silakkasäilykkeistä.

9/9 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kaikista silleistä. Eniten ehkä ihan perus tomaattisillistä uusien perunoiden kanssa. En vain kovin usein viitsi sitä syödä, kun se on niin suolaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi