Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko lähteä yksin perhettäni tapaamaan?

Vierailija
17.07.2021 |

Minulla on kaksi viikkoa lomaa ja miehellä yksi, eli yksi viikko lomaa samaan aikaan. Meillä on kolme lasta, ja ensimmäisen viikon ajan lomailen lasten kanssa. Toisella viikolla kun mies on kotona haluaisin lähetä toiselle paikkakunnalle äitiäni ja siskoani tapaamaan ilman miestä ja lapsia 5. päiväksi. Näemme harvoin ja mies ei halua tulla mukaan (ei tule toimeen siskon kanssa). Jos tuon lapset mukaan en pysty seurustelemaan kunnolla äitini kanssa, koko aika menee varsinkin vilkkaan nuorimman hoitamiseen. (Asuvat kalliotontilla ja siskolla on purevia koiria, ei ole 5 v.:lle turvallinen paikka). Mies ei halua että jätän hänet kotiin kolmen lapsen kanssa, vaikka 10 ja 13 v. ovat jo todella itsenäisiä ja 5v.:n voi viedä jopa päiväkotiin pariksi päiväksi halutessaan (viihtyy siellä todella hyvin). Aika äitini kanssa on minulle todella tärkeä asia, hänellä on alzheimerin tauti ja en tiedä kuinka monta vuotta hänellä on jäljellä ja siskoa en ole nähnyt vuoteen. Hoidan lapsia melkein aina yksin ja loman jälkeen alkaa kiireinen työkausi, olen väsynyt ja mielestäni 5. päivän loma yksin ei ole liikaa vaadittu. Miehen mielestä pitäisi ottaa ainakin 5v. mukaan että saa pitää lökölomaa kotona. Mitä mieltä?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun lapsia on kolmekin jo pitäisi ymmärtää, että sinun perheesi on lapset ja heidän isänsä.

Minulle ja lapsuuden perheelleni on aina ollut tärkeää säilyttää sukupolvien yhteys eli jos lähtisin ottaisin lapset mukaan, ei tulisi mieleenkään olla lomalla heistä erossa tuollaisen syyn vuoksi, kauhea ajatuskin että 5v vietäisiin hoitoon, loman ansaitsee hänkin.

Normaalissa perheessä ei eletä 24/7 symbioosissa lasten kanssa, vaan vanhemmatkin saavat omaa aikaa. Jaksavat sillä tavalla paremmin hoitaa niitä lapsia. Päiväkoti on toki paska paikka, mutta ei niin paska, että 5v:n elämä menee pilalle, jos sinne kesällä pariksi päiväksi joutuu. Toki hänen ei sinne tarvitse mennä, kun isä on kotona lapsia hoitamassa. 

No, joo mutta en minä viikoksi lähtisi eroon perheestäni.

Vierailija
22/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo. Uskokaa tai älkää.

ap

Miksi sä vauva-palstan lupaa tuohon tarvitset? Miten luulet että luvan myöntäminen vaikuttaisi miehesi mileipiteeseen? Olisiko asiasta parasta keskustella kuitenkin sen puolison kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun lapsia on kolmekin jo pitäisi ymmärtää, että sinun perheesi on lapset ja heidän isänsä.

Minulle ja lapsuuden perheelleni on aina ollut tärkeää säilyttää sukupolvien yhteys eli jos lähtisin ottaisin lapset mukaan, ei tulisi mieleenkään olla lomalla heistä erossa tuollaisen syyn vuoksi, kauhea ajatuskin että 5v vietäisiin hoitoon, loman ansaitsee hänkin.

Minä en veisi 5-vuotiasta muistisairaan äitini vaivoiksi viikoksi. Vaivaa siitä äidille olisi, vaikka minä lapsen hoitaisinkin. Menen siis aina yksin äitiäni tapaamaan. Minun lapsillani on sen verran kykenevä isä, että hän osaa pitää lapsista huolta ilman minuakin. Kas näin me perheet olemme erilaisia. Eikö olekin ihmeellistä?

Vierailija
24/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalissa perheessä ei eletä 24/7 symbioosissa lasten kanssa, vaan vanhemmatkin saavat omaa aikaa. Jaksavat sillä tavalla paremmin hoitaa niitä lapsia. Päiväkoti on toki paska paikka, mutta ei niin paska, että 5v:n elämä menee pilalle, jos sinne kesällä pariksi päiväksi joutuu. Toki hänen ei sinne tarvitse mennä, kun isä on kotona lapsia hoitamassa. 

Ok. Moni muu lähtee. Eikä siinä ole mitään ongelmaa. 

Vierailija
25/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat mennä. Miksi teillä on noin vähän lomaa?

Kiitos vastauksestasi. Meillä on vielä lisää yhteistä lomaa syksyllä, jolloin lähdetään reissuun koko perheen kanssa.

ap

Vierailija
26/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ois tosi outoa jos meidän perheellä olis vaan viikko yhteistä lomaa ja joku perheenjäsen käyttäis sen lomailuun yksin poissa perheen luota.

Reissatkaa yhessä perheen kanssa jonnekin lähelle äitiäs ja käyt sit päiväkyläilemässä siellä?

Tai voisitko ottaa isommat lapset sun mukaan?

Vierailija
27/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö palstalaiset aina sano, et niin monta päivää lapsi voi olla erossa äidistään kun tällä on ikävuosia?🤣 5 yötä ok? Arki vie perheiltä paljon sitä yhteistä aikaa, että ne omat reissut pitäisi kyllä sovitella sen ulkopuolelle. Aloittajalla kaksi muutakin viikkoa, miksi juuri tämä viikko?

Vierailija
28/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö äitisi ja siskosi halua nähdä lapsiasi? Nyt olisi hyvä tilaisuus.

Vierailija
29/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ois tosi outoa jos meidän perheellä olis vaan viikko yhteistä lomaa ja joku perheenjäsen käyttäis sen lomailuun yksin poissa perheen luota.

Reissatkaa yhessä perheen kanssa jonnekin lähelle äitiäs ja käyt sit päiväkyläilemässä siellä?

No eihän ap:n perheellä ole vain viikkoa yhteistä loma. Selkokielellä kertoi, että myöhemmin on yhteistä lomaa. Vai oletko niitä, joiden mielestä loma on lomaa vain kesällä?

Vierailija
30/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on outoa, että yhtään pysty käsittämään perheiden erilaisuuttaa. Teillä varmaan nyhjätään 24/7 kylkikyljessä, mutta suurimmassa osassa perheistä niin ei tehdä. 

Vierailija
31/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen yhteinen reissu on jo varattu syksyksi eikä rahat riitä toiseen matkaan. Ehkä korkeintaan 10v.:n voisin ottaa mukaan tälle reissulle, 13v. ei halua tulla mukaan. Miehelle ihan sama jos 10v. on kotona nimenomaan haluaa että otan 5v.:n mukaan kun ei kuulemma jaksa hoitaa. Ollaan molemmat väsyneitä mutta jos en mene nyt, näen ehkä seuraavan kerran äitiäni jouluna. Muistisairaus voi edetä nopeasti eli juuri se aika on tässä tärkeää.

ap

Vierailija
32/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä mitä haluat. Mutta toivottavasti lapset voivat soittaa sinulle, jos tulee joku hätä tai asia.

Vierailija
33/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen yhteinen reissu on jo varattu syksyksi eikä rahat riitä toiseen matkaan. Ehkä korkeintaan 10v.:n voisin ottaa mukaan tälle reissulle, 13v. ei halua tulla mukaan. Miehelle ihan sama jos 10v. on kotona nimenomaan haluaa että otan 5v.:n mukaan kun ei kuulemma jaksa hoitaa. Ollaan molemmat väsyneitä mutta jos en mene nyt, näen ehkä seuraavan kerran äitiäni jouluna. Muistisairaus voi edetä nopeasti eli juuri se aika on tässä tärkeää.

ap

Miksi koet noin suurta tarvetta hakea hyväksyntää mamma-palstalta? Sinun perheesihän se on. Sinä ja miehesi teette niin kuin parhaaksi näette. Ei kuulu mammoille millään tasolla, miten lomanne järjestätte. 

Vierailija
34/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit tehdä mitä haluat. Mutta toivottavasti lapset voivat soittaa sinulle, jos tulee joku hätä tai asia.

Heillä on isä. Hän auttaa, jos tulee hätä. 

Vierailija
35/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei mene sillä ensimmäisellä viikolla äidilleen. Isommat lapset olisi kotona päineen päivät ja 5v hoidossa. Iltaisin isä tietysti lasten kanssa. Sitten toisen viikon olisitte koko perheellä kotona.

Vierailija
36/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö äitisi ja siskosi halua nähdä lapsiasi? Nyt olisi hyvä tilaisuus.

Niin ehkä haluavat mutta sitten melkein koko aika menee sitten 5v:n hoitamiseen ja vahtimiseen. Pelkään koko ajan että putoaa kalliolta tai koira puree. Viimeksi kun menin sinne lasten kanssa tulin kotiin paljon väsyneempänä kuin sinne mennessäni. Vietän jo koko tätä matkaa edeltävän viikon heidän kanssaan, meillä on paljon kivoja suunnitelmia.

ap

Vierailija
37/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap ei mene sillä ensimmäisellä viikolla äidilleen. Isommat lapset olisi kotona päineen päivät ja 5v hoidossa. Iltaisin isä tietysti lasten kanssa. Sitten toisen viikon olisitte koko perheellä kotona.

Koska sillä viikolla hän lomailee lasten kanssa. Niinhän aloituksessa kerrottiin. 

Vierailija
38/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on myös lasten viimeisiä hetkiä nähdä isoäitiään.

Vierailija
39/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi koet noin suurta tarvetta hakea hyväksyntää mamma-palstalta? Sinun perheesihän se on. Sinä ja miehesi teette niin kuin parhaaksi näette. Ei kuulu mammoille millään tasolla, miten lomanne järjestätte. 

Kiinnostaa muiden mielipiteet. Eikö se ole tämän palstan tarkoitus?

ap

Vierailija
40/46 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menisin nimenomaan sillä miehen lomaviikolla (koska myöhemmin on se perheen yhteinen loma tiedossa). Näin 5v:n ei tarvitsisi mennä päiväkotiin, joka kesäisin on useimmilla lapsilla ihan muu kuin oma tuttu päiväkoti. Tai jos isä ei millään kykene selviämään viittä päivää omien lastensa kanssa, ajoittaisin reissun esim. ke-su, jolloin lapsen ei tarvitsisi olla hoidossa koko viittä päivää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan