Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrotteko ikänne kysyttäessä? Minusta on outoa, jos joku ei kerro. Kyllähän iän näkee päältä

Vierailija
17.07.2021 |

Valheellista olla kertomatta.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä iän salaisuutta. Kyllähän suurin piirtein jokaisesta näkee että onko henkilö oman ikäinen, oman äidin/isän ikäinen vai isovanhempien ikäisen. Ja kun näkee jollain n. 10v lapsia, osaa päätellä että henkilö on about 30-45v. Poikkeuksia tietenkin on ja erityistapauksia, mutta noin yleisesti.

Että harvalta 40v olen kysellyt että kirjoititko ylioppilaaksi tänä vuonna tai 10 vuotiaalta että onko perhesuunnitelmia. Lisäksi oöen tavannut niin virkeitä ja skarppeja 70-80 vuotiaita eli ikä on vain numero ja asenne kysymys.

Vierailija
42/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sen näkee niin miksi tuhlata aikaa kysymällä? :DD ap logics

Multa tivasi yksi vähän persoonallisuushäiriöinen mun ikää, "mikset kerro kun kaikki muutkin kertoo" "mikä siinä on ihmeellistä" "kerro nyyyyttt", en ymmärtänyt miksi sillä oli merkitystä kun itsekin arvasi että kolkyt-jotain ja minä ynähdin että joo ja jatkoin tekemisiäni.

Mutta myöhemmin arvailin että hän halusi jonkinlaisen auktoriteetin kun varmistui että olen nuorempi. Ja sitten vielä varmistui että kyseinen tyyppi oli kova manipuloija. Pitääkö jotkut sitten toisen ikää heikkoutena tai jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä sen iän näet päältä? Kiinnostaisi tietää, kun osa työnkuvaani on arvioida ihmisten ikää ulkonäön perusteella. 

Olen samaa mieltä. Jos ihmisestä ei ole mitään taustatietoja ja joudut arvioimaan hänen ikänsä mm. pukeutumisen ja fyysisen olemuksen perusteella, niin ikähaitari voi olla aika iso. Joku pienikokoinen ja hoikka ihminen voi näyttää huomattavasti nuoremmalta kuin isokokoinen ja lihava ihminen, vaikka molemmat olisivat vaikkapa 30-vuotiaita. Mitä enemmän sitä ikää kertyy, niin sitä suuremmaksi ne terveyserot yleensä kasvavat samanikäistenkin keskuudessa. Joku voi olla 40-vuotiaan sairaseläkkeellä ja työnnellä rollaattoria ja joku toinen 40-vuotias juoksee harrastusmielessä maratooneja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän