Nyt sitten pitäisi muutama vuosikymmen jaksaa eläkeläisenä
Vailla toivoakaan paremmasta eli siitä että tulot joskus kasvaisi tms. T. Ammattivalittaja
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä pärjää. Yhtiövastike ja muut kulut pienet. Ap
Sulla on oma asunto? Minä luulin, että asut vuokralla?
En mä enää asu. Ostin pienen ja halvan kaksion. Ap
Häh, milloin tämä ja muuttaminen on tapahtunut? Yleensä sä höliset jotain että tänään laitan ruokaa ja siinä se päivän sisältö sitten onkin ja nyt tällaiset mullistukset on jääneet sulta hehkuttamatta?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä pärjää. Yhtiövastike ja muut kulut pienet. Ap
Sulla on oma asunto? Minä luulin, että asut vuokralla?
En mä enää asu. Ostin pienen ja halvan kaksion. Ap
Häh, milloin tämä ja muuttaminen on tapahtunut? Yleensä sä höliset jotain että tänään laitan ruokaa ja siinä se päivän sisältö sitten onkin ja nyt tällaiset mullistukset on jääneet sulta hehkuttamatta?!
Kyllä mä siitä tänne laitoin. Mietin pikkutalon ja tuon kaksion välillä, että kumpi olisi parempi. Ostin sitten tuon kaksion. Ap
No, mutta onneksi sinulla on nyt uusi asia, josta saat valittaa.
Pidä silmät ja korvat auki, niin löydät varmasti valittamisen aihetta jokaiselle elinpäivällesi, myös eläkkeellä ollessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään. Jäin 61-vuotiaana varhennetulle vanhuuseläkkeelle 50%. Nyt olen saanut neljä vuotta ansiosidonnaista päivärahaa ja kohta olen kokonaan eläjeläinen.
Nyt en ymmärrä? Ei tuohon mitään ansiosidonnaista työttömyyskorvausta saa! Tuo on varhennettu osa-aika eläke eli 50% olet töissä ja 50% eläkkeellä.
Kyllä minä olen saanut.
"Työttömyyspäivärahaa voit saada 500 päivän enimmäisajan lisäksi lisäpäiviltä, jos olet täyttänyt ikärajan ennen 500 päivän enimmäisajan täyttymistä ja olet ollut eläkkeeseen oikeuttavassa työssä vähintään viisi vuotta viimeisen 20 vuoden aikana ennen lisäpäivien alkamista.
Vuonna 1955–1956 syntyneille lisäpäiviin oikeuttava ikäraja on ollut 60 vuotta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään. Jäin 61-vuotiaana varhennetulle vanhuuseläkkeelle 50%. Nyt olen saanut neljä vuotta ansiosidonnaista päivärahaa ja kohta olen kokonaan eläjeläinen.
Nyt en ymmärrä? Ei tuohon mitään ansiosidonnaista työttömyyskorvausta saa! Tuo on varhennettu osa-aika eläke eli 50% olet töissä ja 50% eläkkeellä.
Jos et ymmärrä niin ota asioista selvää.
Aina olet valittanut köyhyyttä ja sut sulla onkin rahaa ostaa asunto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän minäkin. Mitä iloa on odottaa eläkettä, kun kaikki on silloin jo ohi.
Kuka sitä eläkettä odottaa?
Töissä tienaa aina paremmin kuin eläkkeellä, ja on myös todella kiinni elämässä ja maailman menossa.
Mutta kun se eläkeikä lopulta sitten tulee, niin miten se tarkoittaisi, että kaikki on ohi.
Ihmiset jäävät yhä terveimpinä eläkkeille, alkavat harrastaa kaikkea sitä, mihin ei ollut mahdollisuuksia töissä ollessa. Ja se vapaus, sehän siinä parasta on. Ei enää kiinni tietyissä aikamäärissä vuorokaudet ympäriinsä.
Ei kai kukaan eläkkeelle jäänyt ihminen asetu kotiinsa istumaan ja katsomaan vain telkkaria ja odottamaan sitä, että milloin se kuolema oveen kolkuttaa?
Toisaalta ihannoidaan työntekoa, mutta sitten kuitenkin kaikki haluaisivatkin olla vapaita. Että miten se nyt sitten on, se elämän tarkoitus.
Joku ylhäältä määrätty eläke määrittelee sen koska olet vapaa. Vaan miten sitä osaa edes olla vapaa, jos siihen mennessä on ollut pelkkä vanki. Siinä mielessä eläke on vaan yks elämän antikliimaksi.
Vierailija kirjoitti:
Erossa sain vähän rahaa. Ap
Odotetaan valittajan vastausta, että "asunnot on täällä halpoja".
Muistatko, kuinka monta kertaa täällä vakuutit, että äijä on niin köyhä ja velkainen, ettet saa erossa euroakaan...? :)
Vierailija kirjoitti:
Muistatko, kuinka monta kertaa täällä vakuutit, että äijä on niin köyhä ja velkainen, ettet saa erossa euroakaan...? :)
Joo, mutta sovittiin asiat näin. Ei mulle kannata kateellinen olla. Ap
Tämä ammattivalittaja on kaikkien aikojen valehtelija palstalla.
Voi olla se sama henkilö joka ei käytä nimimerkkiä, mutta laatii useita keksittyjä provoja päivittäin palstalle, ja yleisesti aina erilaisista parosuhteista.
Hänet jo tunnistaa useimmat palstalaiset heikoista provoista.
Nuppi sekaisin oleva tyyppi on tämä ammattivalinta, keksii omasta päästään juttuja, eikä edes muista mitä kaikkea on palstalle syytänyt ja valehdellut.
Luulen että nää kaksi naista ( voivat olla miehiäkin) ovat yksi ja sama tyyppi, sama ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vielä harkinta-aika menossa! 😉
Ottakaamme tästä opiksi. Köyhä ja velkainenkin muuttuu rahamieheksi, kun vaan sovitaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on vielä harkinta-aika menossa! 😉
Eikä edes eropapereita ole tehty, saati sitten romutalosta muutettu.
Nythän sinulla on monta asiaa huomattavasti paremmin kuin vaikka vuosi sitten.
Olet eronnut onnettomasta liitosta.
Olet ostanut asunnon ja voit asua kuten sinua itseäsi miellyttää.
Olet päässyt eläkkeelle, jota olet kaipaillut jo ainakin 8 vuotta.
Ainakaan näistä asioista sinun ei tarvitse enää valittaa jatkossa. <3
Ja lisätään vielä, että koronakin on hoidettu alta pois oikein perusteellisesti, perusteellisemmin kuin kellään muulla.
Mitähän nämä eläkeläiset Vauva-palstalla tekee..
Vai eikö raukat tiedä, että ET-lehdelläkin on oma valivali-palsta..
Kun ottaa varhennetun, voi päättää jatkaako töitä vai jääkö vapaalle. Eläke ei vaikuta muihin tuloihin, paitse että tulot lasketaan yhteen ja veroja maksetaan sen mukaan.