Kuinka usein käyt sydänfilmissä? Miks
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Työn vuoksi vuosittain, nuorempana joka toinen vuosi.
Sama.
Kerran olen käynyt. Ottivat varmuuden vuoksi kun oli korkea verenpaine.
Käyn silloin, kun lääkäri lähettää. Aikanaan säännöllisemmin noin parin vuoden välein. Viimeksi sydänfilmin ottivat ensihoitajat ennen ambulanssiin roudaamista. On ongelmana nopeat rytmihäiriöt, joihin en aina pelkkä Propral tehoa.
Lääkärin käskystä. Jonkin aikaa kävin vuosittain, nyt on mennyt useampi vuosi ettei ole tarvinnut käydä.
Mikä työ muka sellainen että joka vuosi????
Ajoittain on otettu ja joka kerta todettu, että sydämessä ei vikaa. Ei ne nää siellä että sydän on rikki
Mulla on ollut kymmenisen vuotta verenpainelääkitys, mutta ainoastaan lääkkeen määräämiseen aikaan olen käynyt sydänfilmissä. Mitään seurantaa ei ole sen jälkeen ollut, lääke vain uusitaan vuosittain netin kautta. Viimeksi olin sydänfilmissä vuosi sitten, kun kärrättiin lanssilla ensiapuun.
Sairastan sekundaarista verenpainetautia ja ekg:ssä on aina ollut jotain epänormaalia. Usein pitkäaikaissairaat ja/tai tiettyjä lääkityksiä syövät joutuvat käymään sydänfilmissä säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Työhön liittyy lupakirja ja siihen lääketieteellinen kelpoisuustodistus.
Työterveystarkastuksissa, milloin niitä nyt aina onkaan. Mulla on tosin todettu wpw https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Wolff%E2%80%93Parkinson%E2%80%93Whiten_…, mutta koska se ei oireile, niin en muista käydä kontrolleissa. Eikä työterveyskään ole lähettänyt joten ei kai siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi erittäin suurta tarkkuutta vaativat työt: Veturinkuljettajat, junanlähettäjät sun muut, joiden kontolla on suuri määrä ihmishenkiä.
Myös heidän verensokerinsa tarkistetaan. Muitakin aloja varmasti on.
Silloin, kun lääkäri sellaisen määrää.
Enpä ole omalla kustannuksella milloinkaan sydänfilmissä käynyt.
Viimeksi on otettu sydänfilmi reilu vuosi sitten.
Silloin kun lääkäri määrää, siis hyvin harvoin. On ollut kyse jostakin leikkaukseen tai muuhun liittyvästä tutkimuksesta, eli ei kovin monta kertaa elämän aikana (n. 60 v).
Kerran vuodessa. Lääkäri käskee enkä tiedä miksi, verenpaine normaali ollut aina. Olen 27v. Nyt jo toinen käynti tälle vuodelle
Kerran kolmeen vuoteen, kuuluu perussairauksieni ohjelmaan ja perinnöllisyysriskiin.
Noin vuosittain tulee käytyä koska minulla on perussairauteeni liittyvä lääkitys, joka saattaa valvomattomalla käytöllä aiheuttaa ongelmia sydämessä.
Työn vuoksi vuosittain, nuorempana joka toinen vuosi.