Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko työtön katsonut TE-palveluista kenelle työnantajalle sinua on tarjottu?

Vierailija
17.07.2021 |

Itse katselin eilen ja ainakin 10 työnantaajaa joista en itse tiennyt mitään. Kaikissa lukee vaan "työnantaja ei hyväksy hakijaa" tai "sopimusta ei syntynyt".

Itse olen koulutuksen omaava, täysin työkykyinen ja terve henkilö, tosin ikään on yli 40v, että sekö tässä nyt on syy ettei kelpaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 55 v. töitä. Tosin en TE:n kautta vaan itse suoraan hakemalla.

Vierailija
2/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut, ei ole tarjottu mitään. Ikää kohta 60v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-"palvelut" ei anna töitä kuin moista palvelua ylläpitäville. Ei heitä edes kiinnosta. En ole tavannut ketään joka olisi saanut sitä kautta töitä ainakaan viimeiseen 15 vuoteen? Suhteilla ne työt saadaan jos saadaan, te-palvelut on puhdasta vedätystä. Homma voisi joskus toimia jos tarjoaisivat jotain oikeaa koulutusta eivätkä mitään pupukursseja !!!

t. vasta vuoden työtön M50, aikaisemmin yli 20v vakitöissä.

Vierailija
4/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt omista tiedoistani muuta kuin yhden vanhemman palkkatukipaikan, johon olisin päässyt, jos olisi ollut paremmat tukiprosentit.  Minulla taisi olla 30 % ja valitulla 50 %.

Vierailija
5/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran postitse työtarjouksen käsiini perjantai-iltana. Soitin paikkaan maanantaiaamuna. Olivat jo palkanneet ensimmäisen hakijan eivätkä edes tienneet, että työpaikkatarjous on lähetetetty useammalle työttömälle. Ihan kiva palkallinen työpaikka kirjastossa olisi ollut, joten vähän harmitti. Se oli aikaa, kun tarjottiin vielä palkallisia työpaikkoja eikä kehotettu menemään palkattomiin työkokeiluihin heitäkin, joilla on koulutus ja työkokemusta.

Vierailija
6/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällainen toiminta nykyajan orjamarkkinat?

Vierailija
7/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihan kohtuullista että näistä ilmotettaisi myös työnhakijalle.

Vierailija
8/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihan kohtuullista että näistä ilmotettaisi myös työnhakijalle.

Ei ole pakko suostua. Ruksi ei valintaan saako tiedot lähettää ta:lle.

Vierailija
9/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan kysyn kirjoitti:

Onko tällainen toiminta nykyajan orjamarkkinat?

Palkkatuki työssä saa saman palkan kuin muutkin.

Se kuitenkin edellyttää palkatulta jo tiettyä pohjaa työelämässä ja koultuksessa, ja näkemystä siitä, että hänellä on myöhemmin mahdollisuuksia työllistyä muillekin työpaikoille, kunhan pitkästä aikaa pääsee työelämän pariin.

Vierailija
10/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo selviää?

Vierailija
11/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain 55 v. töitä. Tosin en TE:n kautta vaan itse suoraan hakemalla.

USA:ssa saadaan saman verran "kakkua", sinä sait 55 vuotta töitä. Huh!

Vierailija
12/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo selviää?

Kirjautuu te palveluihin ja sieltä kohta omat tiedot tuloste, sieltä näkyy kaikki. sieltä kohta tarjoukset työnantajille.

Vierailija
13/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäriltä tulee vain työtarjouksia ja niihin pitää itse hakea. Ei työkkäri tee kenenkään puolesta mitään hakemuksia :D Eikä saisi tehdä.

Vierailija
14/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäriltä tulee vain työtarjouksia ja niihin pitää itse hakea. Ei työkkäri tee kenenkään puolesta mitään hakemuksia :D Eikä saisi tehdä.

Kyllä tekee.

Vierailija
15/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä sopimuksia tee /saa tehdä kenenkään puolesta. En ole käynyt neljään vuoteen työkkärin sivuilla. Osa-aikatyötä teen joka toinen viikko. Vakipaikka. Olen ollut täysin rauhassa työkkäriltä. Sovitelua päivärahaa saan joten vain sen takia olen työtön työnhakija :)

Vierailija
16/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekee.

Työkkäfi ei järjetä työpaikkoja. Ehkä kuntouttaviin järjestää mutta tarkoitan oikeita töitä mistä saa työnantajan maksaman tes:n mukaisen palkan. Kyllä ne työt on itse haettava.

Vierailija
17/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekee.

Työkkäfi ei järjetä työpaikkoja. Ehkä kuntouttaviin järjestää mutta tarkoitan oikeita töitä mistä saa työnantajan maksaman tes:n mukaisen palkan. Kyllä ne työt on itse haettava.

Siis työkkäri ei järjestä. Korjasin tuon.

Vierailija
18/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi monelle vain hyvä asia jos työkkäri löytäisi oikean työpaikan siten että ei tarvis kuin mennä vaan.

Vierailija
19/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ooon vähän sellainen etttä miten asioiden pitäiisi mennä niin niiden pitäisi mennnä niin kuin olen sen järjelllä etukäteen ajatelllut perusteluineeen. Mutta se on vaan arvomaaailma vähän ristiriidassa tietyllätapaaa noiden kapitalistusten systeemien kansssa jos logiikka on se raha.

Vierailija
20/22 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo selviää?

kirjautumalla mollin sivuilla omilla pankkitunnuksilla henkilöasiakkaat kohdata sisään.

Kun kirjauduttu, mene kohtaan omat tiedot.

Te - toimistolle ei tarvitse antaa edes puhelinnimeroaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän