Sinkkuelämän (tv-sarja) mysteerit
Nyt kun noita Sinkkiksiä tulee taas uusintoina, niin kysyisin av-tietäjiltä jo kauan miettimiäni asioita:
1) Carrie käyttää ehkäisynä pessaaria (jumittui siinä yhdessä jaksossa). Vieläkö sitä oikeasti joku käyttää? Tai oliko yleinenkin ehkäisykeino n. 15 vuotta sitten tai nykyisellään Jenkeissä?
2) Charlotte ei halua ympärileikkaamatonta miestä ja selviää, että sellaisen kanssa naiskentelu on ollut muutoinkin naisporukassa harvinaisempaa. New Yorkissako (Amerikassa) on todella ympärileikatut miehet enemmistönä? Juutalaisiahan eivät kaikki ympärileikatut ilmeisesti sarjassakaan ole.
Kommentit (1450)
Kimpullinen lempikukkiasi sinulle, tämän ketjun aloittaja! Hieno ketju. Jonkinlainen sukupolvikokemus tää Sinkkis.
Minkä ikäiset naiset tähän ketjuun kommentoi? Itse olen 46-vuotias. Varmasti on paljon nuorempiakin, koska sarjan uusinnat pyörii jatkuvasti. Mutta te, jotka katsoitte, silloin kun sarja tuli ekan kerran.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:49"]Kimpullinen lempikukkiasi sinulle, tämän ketjun aloittaja! Hieno ketju. Jonkinlainen sukupolvikokemus tää Sinkkis.
[/quote]
Kaunis kiitos! Olen silmät kiiluen lueskellut ketjun läpi. Mielettömiä oivalluksia av-mammoilla (tietenkin!). Lisää vain!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:54"]
Minkä ikäiset naiset tähän ketjuun kommentoi? Itse olen 46-vuotias. Varmasti on paljon nuorempiakin, koska sarjan uusinnat pyörii jatkuvasti. Mutta te, jotka katsoitte, silloin kun sarja tuli ekan kerran.
[/quote]
olen 23 ja katsoin sillon kun tuli ekan kerran, tosin en kaikkia jaksoja. hups:)
[/quote]
Olen 29-vuotias. Muistan katsoneeni ensimmäistä kierrosta jostain loppupuolelta, ehkä pari viimeistä kautta.
[/quote]
Mä olen 11 vuotta sua nuorempi, eli olin parikymppinen kun sarja tuli ensimmäistä kertaa. Tuntui tosi raikkaalta ja rohkealtakin silloin, nyt paikoin vähän konservatiiviseltakin.
28v , katsoin ekaa kertaa 15veenä, eli kesällä 2000 pyöri jaksot
Minustakin sarja on nyt katsottuna yllättävänkin konservatiivinen. Naiset ovat kuitenkin aika hihittelijöitä ja "tabutkin" kohtuullisen kesyjä. Mutta hyvä sarja ja varmasti aikanaan oli uutta ja rohkeaa.
Tykkään Sarah Jessica Parkerista ainakin siinä yhdessä draamaelokuvassa, jossa saapuu jouluksi miesystävänsä perheen luokse ja joutuu monien perheenjäsenten silmätikuksi. SJP:n hahmo on siinä aika takakireä, selvittää kurkkuaan maneerinomaisesti ja pelokas, mutta ihan hyväsydäminen kuitenkin. Pidän elokuvan tunnelmasta ja mielenkiintoisista juonenkäänteistä. Elokuva taisi olla nimeltään The Family Stone, n. kymmenen vuoden takaa. Diane Keaton näyttelee perheen äitiä.
Ah, tämän päivän jaksoissa oli Jazz-mies :) Noista Samanthan lesbokokeiluajoista en kauheasti välitä.
Koko ketjun läpiselanneena, täytyy sanoa (kirjoittaa) ISO kiitos kaikille tähän kommentoineille! En ole koskaan seurannut sinkkareita aktiivisesti vaikka sarjasta tykkään, joten tää oli hyvä tietopaketti! Useasti jäänyt jaksoja välistä, joten kaikkiin juonikuvioihin en ole saanut vastausta. Olen yrittänyt myös metsästää dvd-boxeja, mutta aika kiven alla tuntuvat olevan. Nyt tunnen itseni taas pikkasen viisaamaksi, vaikka tää onkin tällaista hömppätietoutta. :D
[quote author="Vierailija" time="11.08.2014 klo 19:16"]Tämä on varmaan paras AV-ketju, johon olen törmännyt! Keskustelun inspiroimana menin ja hain kirjastosta Sex and the City - Kiss and Tell -kirjan. En ole vielä ehtinyt muuta kuin pikaisesti selailla, mutta ensivilkaisun perusteella suosittelen kyllä kaikille niille, jotka sarjaan ovat hurahtaneet ja haluavat vähän fiilistellä muutenkin kuin pelkää sarjaa ja leffaaa katsomalla. Takakannen perusteella kirja sisältää näyttelijöiden haastatteluja, ennen näkemättömiä behind the scenes - kuvia sekä kuvia asuista ja kuvauspaikoista jne.
[/quote]
Löytyyköhän ko.kirja jostain Espoon kirjastosta? Mistä löysit omasi? Haluan myös päästä lukemaan :)
En muista sarjasta yhtään kohtausta jossa olisi vain Miranda ja Samantha. Kyllä sellaisia varmaan kuitenkin on?
Jännä kun tämän illan jaksossa Samanthan bänät tyttöystävänsä kanssa sivuutettiin tyyliin yhdellä lauseella (S. kertoi kokeilleensa strap-onia ja selkä meni kipeeks ja niin btw mä erosin hänestä). Mun mielestä outoa kun ei näytetty erokohtausta, kuitenkin luulin että oli ollut kyseessä hieman vakavampi suhde.. Ehkä käsikirjoittajat näkivät ettei tuo lesbokuvio toimi ja piti homma saada päätökseen äkkiä..
Minäkin ihmettelin että mikä se idea siinä "inhottava pariisilainen pikkutyttö" kohtauksessa oli kun se löi ohikulkevaa Carrieta ja näytti kieltään. Ehkä haluttiin tuoda esiin pariisilaisten naisten v-maisuutta jo pienestä pitäen, kun sen venäläisen ukon Chloé-tytärkin oli sellainen tyhmänylpeä diivailija ja sen venäläisen ex-vaimo oli passiivis-agressiivinen ystävystyjä, ja tehtiin selväksi että nämä molemmat naiset eli äiti ja tytär piti amerikkalaista naista typeränä kanana.
Eikö muuten ne muutkin ranskalaiset naiset esitetty tympeinä niissä Pariisin jaksoissa? Se yksi tummatukkainen naisasiakas joka katsoi Carrieta pitkin nenänvarttaan Diorilla monta kertaa, ne neljä ystävystä jotka huomasivat baarissa heitä katselevan Carrien ja katsoivat häntä kuin halpaa makkaraa tuon jälkeen, se tummaihoinen nainen joka oli venäläisen ystävä ja alkoi vaan puhua ranskaa jättäen Carrien ihan huomioitta, sitten se nainen ja naismainen mies jotka olivat Carrien kirjan faneja mutta sotkivat sen kirjan ravintolan pöytään.
Muistaako kukaan SJP:n tv-sarjaa Vuosi elämästä? Oli mun lemppari joskus nuoruudessa ja muistan kun äitini haukkui SJPn tukan ja hevosennaaman... Heti kun satc alkoi telkkarista muistin mistä Carrie oli tuttu. http://www.imdb.com/title/tt0092488/?ref_=nm_flmg_act_40 ... Tämä sarja tuli Suomessa telkusta n. 89-90, olin mielestäni lukiossa tuolloin. Olisi kiva nähdä sarja joskus uusintana...
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 00:24"]En muista sarjasta yhtään kohtausta jossa olisi vain Miranda ja Samantha. Kyllä sellaisia varmaan kuitenkin on?
[/quote]
Ainakin se missä Samantha antaa kampaamoaikansa Mirandalle ja jää hoitamaan Bradya.
Yksi sarjan vaivautuneimpia kohtauksia oli kun se vanhempi Vogue-toimittaja (jota Candice Bergen näytteli) tapasi Carrien ravintolassa ja olivat siinä jo vaihtaneet pari sanaa ja tämä sanoi että Hello, johon Carrie moikkasi takaisin, kunnes tämä selvensi että siis sinä luet Hello-lehteä siinä :DDDD
Onko tässä ketjussa käsitelty jo se Samanthan kemiallinen kuorinta ennen Carrien kirjabileitä, kun sen naama näytti raastetulta kinkulta? Yritti piiloitella hatun alla.
Tästä tulee varmaan paskaa niskaan, mutta pakko sanoa.
Fiktiosta puhuttaessa (esim. tv-sarjat, elokuvat, kirjat) käytetään aina preesensiä, sillä ihmiset ovat ikään kuin olemassa koko ajan ja tapahtumat katsotaan/ luetaan aina uudelleen, joten ne eivät ikinä ''jää menneisyyteen''.
Otsikossakin joku mättää. Sen sarjan nimihän on Sinkkuelämää, ei Sinkkuelämä.
up