Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo kun en välitä mökkeilystä?

Vierailija
22.07.2014 |

Joka kesä käydään perheen kanssa vanhempueni mökillä, mutta en erityisemmin nauti siellä olosta. Johtuu osittain kyllä siitäkin, että tunnen olevani kylässä ja en osaa rentoutua. Koko ajan pitäisi puuhastella jotain. Kun on yhdestä ateriasta selvitty tiskeineen, niin jo hetken päästä alkaa seuraavan valmistelu.

Lisäksi meitä on siellä yleensä sisaruksiani samaan aikaan ja saunominen pitää hoitaa minuuttiaikataululla, ei siis ehdi istahtaa saunan kuistille jäähdyttelemään ja hengähtämään.

Mökillä luonnollisesti ollaan lähellä luontoa ja ärsyttää ne kaikki ötökät, joilta ei saa hetken rauhaa. Käärmeitäkin saa olla varuillaan.

Mikä siinä mökkielämässä on niin ihanaa? Minua alkaa ahdistamaan parin päivän jälkeen enkä kyllä yleensä siellä pidempään olekaan kun haluan ihmisten ilmoille.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan samaa mieltä ap:n kanssa.

Vierailija
2/10 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään kummaa ole. Ihmiset ovat erilaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Minä olen aina inhonnut mökkeilyä, enkä onnekseni enää joudu sellaista harrastamaan.

Vierailija
4/10 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks antimökkeilijä. Ei kiinnosta yhtään, ja varsinkin jonkun muun mökin nurkissa olis ihan painajainen.

Vierailija
5/10 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Vihaan mökkeilyä.

Vierailija
6/10 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä podän mökkeilystä, mutta ymmärrän hyvin myös ystäviäni, joissa on heitäkin jotka eivät pidä.

Vierailija
7/10 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastan mökkeilyä; luontoa ja rauhaa. Mutta kuvaamasi pakkotahtinen, -sosiaalinen ja -töinen mökkeily olisi minustakin ahdistavaa. Ihmiset vaan ovat erilaisia, samoin kuin mökit ja mökkeilytavat. Kaikki ei miellytä kaikkia, eikä tarvitsekaan.

Vierailija
8/10 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa mökkiä en hankkisi ikinä ja vielä vähemmän lähtisin millekään yhteismökeille, mutta vuokraamme aina välillä mökin viikoksi milloin mistäkin ja vain omalle perheelle. Juuri nytkin olemme vuokramökillä aivan upeassa paikassa. Täällä on tiskikone, pesukone, telkkari, tilaa yli 100 m2, rantaviivaa hyvinkin 200 metriä kirkkaan järven rannalla jne. Mikäs täällä ollessa, voi vaan olla olla. Äsken otin terassilla tirsat, sitä ennen kävin lasten kanssa poimimassa mustikoita ja metsämansikoita.

Vierailija
9/10 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä täytyy olla ehdottomasti rantasauna, laituri, grillikatos johon mahtuu pöytä ja penkit. Mielellään hirsistä mökki ja aitta. Mielellään arregaattori jotta voi olla jääkaappipakastin, mielellään vesi tulee, kemiallinen vessa. 

Vierailija
10/10 |
22.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ollenkaan!! 

Mökkeily oli kivaa pikkuskidinä kun kesät oli pitkiä ja kuumia, nyt ei voisi vähempää kiinnostaa olla hyttysten syötävänä, sateessa ja palelemassa mökillä. Kynttilänvalo, takkatuli jne ei ole enää niin romanttista - varsinkaan kun kosteat puut savuttaa sisään (kotona 2 takkaa joten ne riittää). Saisi olla aika kaupunkitasoinen möksä että viihtyisin mutta silloin se mökin idea kärsisi.

No, meillä on "mökki" vuokrattuna joka kesä muutamaksi viikoksi Italiasta tai Ranskasta - takuulämmintä, paljjon ihania nähtävyyksiä, kahviloita ja ravintoloita käden ulottuvilla... lämmintä merivettä tai auringon lämmittämä allas pihalla... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan