Miten yh-äidin tulee pukeutua ja käyttäytyä, jotta tulisi hyväksytyksi?
Millainen vaatetus ja käytös on sallittua? Pitääkö pukeutua aika maskuliinisesti ja huomaamattomasti, jotta ei tule liian "helpon naisen" vaikutelmaa? Miten saa meikata? Pitääkö olla hoikka, normaalipainoinen vai pullea?
Pitääkö olla käytökseltään muodollisen kohtelias, hyvin hiljainen/omissa oloissaan/välttelevä vai sosiaalisen rempseä? Ilmeisesti pukeutumisen ainakin pitää olla keskivertoa säädyllisempää ja peittävämpää, jotta ei herättäisi negatiivisia mielikuvia, jos palstan mielipiteitä on uskominen.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ole oma itsesi.
Silti ihmiskunnasta halveksii minua 99,9%. Niitä harvianaisia aidosti avarakatseisia ihmisiä kohtaa erittäin harvoin missään.
Riippuu tilanteesta.
Jos haluat olla yhteyksissä kokonaisiin perheisiin, on ulkoasun viestitettävä ettet ole tyrkyllä.
Viranomaisten kanssa siisti ja asiallinen, jos haluat viestiä talouden olevan kunnossa se pitää näkyä olemuksesta. Jos olet vailla tukia et saa käyttää liikoja arvokoruja yms.
Vanhemman roolissa pidä huoli ettet tule rasitteeksi. Kuskaa, kustanna ja huolla vähintään saman verran kuin parisuhteessa olevat. Muista myös sääntö 1.
Arjessa kaikki on kiinni siitä, millaisen vaikutelman luot muihin naisiin. He ottavat sinut mukaan tai sulkevat ulkopuolelle. Miehille on se ja sama.
Parempi tottua ajatukseen, ettei kaikki hyväksy teet mitä tahansa ja toisaalta mihin edes tarvitset loppuenlopuksi sellaista? Elä elämääsi ja opettele löytämään ja hyväksymään itsesi. Tee niitä asioita, jotka saa sinut voimaan hyvin, käytä vaatteita mitkä ovat sun mieleen ja unohda mitä ne muutkin ajattelee. Joku tulee aina sanomaan rumasti, katsomaan mulkoillen, mutta entä sitten? Sellaisella ihmisellä on itsellään asiat enemmän tai vähemmän pielessä, koska oikeasti hyvinvoiva ihminen ei tuhlaa energiaa toisten lannistamiseen. Anna itsellesi lupa elää.
MicMac kirjoitti:
Riippuu tilanteesta.
Jos haluat olla yhteyksissä kokonaisiin perheisiin, on ulkoasun viestitettävä ettet ole tyrkyllä.
Viranomaisten kanssa siisti ja asiallinen, jos haluat viestiä talouden olevan kunnossa se pitää näkyä olemuksesta. Jos olet vailla tukia et saa käyttää liikoja arvokoruja yms.
Vanhemman roolissa pidä huoli ettet tule rasitteeksi. Kuskaa, kustanna ja huolla vähintään saman verran kuin parisuhteessa olevat. Muista myös sääntö 1.
Arjessa kaikki on kiinni siitä, millaisen vaikutelman luot muihin naisiin. He ottavat sinut mukaan tai sulkevat ulkopuolelle. Miehille on se ja sama.
Naiset ovat aina sulkeneet minut ulkopuolelle, ainakin lukiovuosien jälkeen. On hirvittävän vaikeaa tutustua naisiin ja naiset pitävät minua jotenkin itseään paljon huonompana. Sama juttu oli jopa silloin, kun olin parisuhteessa. Naisille olin vain arvoton roska ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
MicMac kirjoitti:
Riippuu tilanteesta.
Naiset ovat aina sulkeneet minut ulkopuolelle, ainakin lukiovuosien jälkeen. On hirvittävän vaikeaa tutustua naisiin ja naiset pitävät minua jotenkin itseään paljon huonompana. Sama juttu oli jopa silloin, kun olin parisuhteessa. Naisille olin vain arvoton roska ihmiseksi.
Älä hae muiden hyväksyntää. Ei sitä kuitenkaan kaikilta saa. Minua halveksivat ja inhoavat monet, ehkä jopa useimmat, jotka minusta jotkin tietävät. Minkä sille voi. Ongelma on täysin heidän.
Eikö nimenomaan sinkku saa olla seksikäs? Ja varatut voi pukeutua kaapuun. (Siis ei kirjaimellisesti )
Mihin sinut pitäisi hyväksyä.
Minä olen 18 vuotta ollut kaksin lapseni kanssa, enkä ole huomannut että saisin mitään syrjivää kohtelua tämän vuoksi missään.
Elän ihan tavallisen pulliaisen elämää pikkukylässä, joten mihinkään kermapiireihin en ole koskaan pyrkinytkään, joten ehkä oon vaan tyhmä enkä tajua omaa huonommuuttani suhteessa "parempiin ihmisiin". 😜
MicMac kirjoitti:
Riippuu tilanteesta.
Tämä vastaus on aivan tukossa kaikesta sen sisältämästä pa'skasta.
Jokainen järkevä ihminen ymmärtää, että kahdesta ihmisestä yh on se joka jäi kantamaan vastuun. Idioottien näkemyksillä ja mielipiteillä ei ole mitään väliä, heidät voi jättää omaan arvoonsa.
Voit seurata kuinka oikeat ydinperheäidit pukeutuvat, elehtivät ja puhuvat. Sitten voit harjoitella peilin edessä ja kerrata mielessäsi kiinnostavia keskustelun aiheita ja niihin kuuluvia kommentteja ja vastauksia.
Yritä hakeutua suosittujen äitien seuraan. Heiltä voit poimia ne tärkeimmät jutut.
Vierailija kirjoitti:
Yritä hakeutua suosittujen äitien seuraan. Heiltä voit poimia ne tärkeimmät jutut.
Miksi haluaisin olla hullujen juoruilijoiden kanssa? En halua.
Mieluummin käytän aikaani muiden ”hutsujen” yh-äitien kanssa ja jaan kokemuksia suosittujen äitien aviomiesten flirttailuista. Teillä on ääliö-miehiä!
Vierailija kirjoitti:
Voit seurata kuinka oikeat ydinperheäidit pukeutuvat, elehtivät ja puhuvat. Sitten voit harjoitella peilin edessä ja kerrata mielessäsi kiinnostavia keskustelun aiheita ja niihin kuuluvia kommentteja ja vastauksia.
Kunnon apinointia, eikö?
Ainoa asia mikä tuntuu vaativan korjaamista, on turha häpeä. Siihen saat kyllä apua ja sitä kannattaa hakea.
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
En päässyt heidän seuraansa edes ydinperheäitinä. Koin olevani paljon huonompi ja jotenkin "viallinen" itse jo silloin. Ne muut olivat kauniimpia, coolimpia ja itsevarmempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisin olla hullujen juoruilijoiden kanssa? En halua.
Mieluummin käytän aikaani muiden ”hutsujen” yh-äitien kanssa ja jaan kokemuksia suosittujen äitien aviomiesten flirttailuista. Teillä on ääliö-miehiä!
En kyllä heidänkään seuraansa pääse. Heillekin olen liian epäcool. Sitä paitsi en itse tunnista ulkomuodon perusteella, keskustelematta, vedenpitävästi sitä, onko kyseessä ydinperheen äiti vai yh-äiti.
Minua on aina kohdeltu yhtenä muista äideistä.
Onko totta, että Suomessa on niin sairaita äitejä, jotka halveksivat yh-äitejä ja jättävät heidät ulkopuolelle? Apua. Todella sairaita yksilöitä.
Onneksi en tunne ketään näin ääliötä! Toivottavasti et sinäkään.
Kertoo hyvin paljon ihmisen sivistyksen ja älykkyyden puutteesta tuollainen halveksuttava käytös. Onneksi ulkomailla asuessani en ole törmännyt moiseen.
Et voi tehdä yhtään mitään saadaksesi ihmisten hyväksyntää. Mitä tahansa teet, niin ihmiset vain vihaa yh-äitejä. Ollaan yhteiskunnan pohjasakkaa. Kannattaa lakkaa välittämästä muiden mielipiteistä ja keskittyä omaan lapseen ja itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Kai tämä oli vitsi?
Täytyy sanoa että olen hel ve tin onnekas että saan olla vain äiti, eikö tarvitse olla tollanen "oikea ydinperheäiti".
Kiinnostaa tietää, kun tätä ei pysty lukemaan mistään kirjoista, mutta siitä huolimatta monella on aiheesta vankka mielipide.